تشخیص نمک صورتی اصل
ساده ترین روش تشخیص نمک صورتی اصل + [تشخیص نمک هیمالیا اصل]
28 فروردین 1401
طرز تهیه ادویه ماهی
طرز تهیه ادویه ماهی چگونه است؟
30 فروردین 1401

۷ داروی گیاهی رفع بوی بد دهان

آخرین بروز رسانی 27 آذر 1402 توسط Fateme amooshahi

بوی بد دهان یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد در مقطعی از زندگی با آن مواجه می‌شوند و آنها را آزار می‌دهد. این مشکل، در اکثر اوقات بر اثر ضعف بهداشت به وجود می‌آید به این ترتیب که ذرات مواد غذایی در بین دندان‌ها بماند در اثر گذر زمان باعث به وجود آمدن و رشد باکتری‌ها در دهان شوند و به این ترتیب بوی بد و نامطبوعی در دهان ایجاد می‌کند. در این محتوا قصد داریم در مورد۷ داروی گیاهی رفع بوی بد دهان و درمان آن به به روش طب سنتی اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم.

علت بوی بد دهان از چیست؟

بهداشت ضعیف دهان و دندان و در مواردی نیز مصرف مواد غذایی‌های مختلف، می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در معده شود که از طریق دهان به بیرون منتقل می‌شود. این بیماری که به هالیتوز نیز معروف است، در صورتی که از بیماری‌های جسمی و زمینه‌ای ناشی نشده باشد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • وجود اضافه‌ها و بقایای مواد غذایی و خوراکی‌ها در دهان و لابلای دندان‌ها
  • مسواک زدن نامناسب و نامرتب
  • بیماری‌های لثه‌ای
  • وجود دندان پوسیده در دهان
  • مصرف محصولات غذایی مثل قهوه، سیر و پیاز
  • مصرف دخانیات
  • مصرف الکل
  • بیماری‌های دستگاه گوارشی
  • بیماری دیابت
  • خشکی دهان
  • و …

درمان بوی بدن دهان

بیماری هالیتوز و بوی بد دهان، در صورتی که درمان نشود، می‌تواند باعث منزوی شدن و گوشه‌گیری افراد شود و در ارتباط‌ها و مراودت‌های اجتماعی، او را  دچار مشکل  و تاثیر نامطلوبی بر روی ارتباط با دیگران داشته باشد؛ بنابراین بهتر است به دنبال راه و چاره‌ای برای حل این معضل باشید. این معضل می‌تواند از بیماری‌های زیادی مثل بیماری‌های معده، زبان، بینی، دستگاه گوارش و حتی در مواردی از بیماری‌های سیستمیک نشات بگیرد که به هر دلیل راه حل‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد اما قبل از اقدام به درمان بهتر است بفهمید که علت بوی بد دهان چیست و چه عاملی باعث ایجاد این معضل شده است.

در بعضی مواقع مصرف بعضی از مواد غذایی و خوراکی‌ها مثل سیر باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان و دندان‌ها می‌شود چرا که در هنگام هضم این ماده غذایی توسط معده، روغن‌های موجود در آن را جذب می‌کند و به این ترتیب آن را به جریان خون منتقل می‌کند که در اثر حرکت خون در بدن، تا حداکثر 72 ساعت احتمال اینکه بوی آن از دهان خارج شود وجود دارد.

بهترین داروی گیاهی برای بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از بیماری‌هایی است که در بین افراد شیوع پیدا کرده است و بیش از 90 درصد افراد از این بیماری رنج می‌برند. ما در سایت گیاهینه  قصد داریم شما را با 7 داروی گیاهی برای از بین بردن بوی بد در دهان و خلاص شدن از بیماری آشنا کنیم.

سرکه سیب

یکی از بهترین محصولات گیاهی برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده از سرکه سیب است. برای این کار بهتر است مقداری از سرکه سیب را به همراه آب، عسل، جوش شیرین و یا مخلوط شکر و آب در دهان قرقره کنید تا اسید موجود در آن که خاصیت آنتی‌باکتریال دارد اضافه مواد غذایی موجود در دهان را از بین ببرد.

سرکه سیب

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز در از بین بردن بوی بد دهان بسیار موثر است. برای استفاده از این روش گیاهی می‌توانید مقداری از روغن نارگیل را در به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود بچرخانید و سپس دهان خود را با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کار باعث از بین بردن بوی بد و ایجاد رایحه مطبوع در دهان می‌شود.

زنجبیل

مصرف زنجبیل نیز می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. برای اینکه این محصول به سرعت بر روی بوی دهان تاثیر بگذارد بهتر است آن را رنده کنید و بفشارید، آبی که از آن خارج می‌شود  را به آب ولرم اضافه کنید و به وسیله آن دهان خود را بشویید.

محصول پیشنهادی:خرید و قیمت زنجبیل

خرید زنجبیل چینی

خرید زنجبیل چینی

دمنوش نعناع

از قدیم مصرف نعناع برای نفخ معده و درمان مشکلات دستگاه گوارش استفاده زیادی داشته است؛ مصرف دمنوش این گیاه می‌تواند باعث از بین بردن مشکلات معده و همچنین درمان بوی نامطبوع دهان و دندان شود.

 چای سبز

نوشیدن یک فنجان دمنوش چای سبز در ساعات اولیه روز، یک انتخاب بسیار مناسب برای درمان بیماری‌های هالیتوزیس است چرا که در این دمنوش، فیتوشیمیایی‌هایی وجود دارد که  خاصیت آنتی باکتریال دارند و از ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می‌کنند.

این را نیز بخوانید:قیمت چای سبز

درباره چای سبز بیشتر بدانیم

درباره چای سبز بیشتر بدانیم

ترکیب ماست با آبلیمو و یا پودر نعناع و پونه

ماست تاثیر بسیار زیادی بر روی از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان و معده دارد بنابراین ترکیب آن با آبلیمو و یا پودر نعناع، آویشن و پونه می‌تواند به سرعت باکتری‌های موجود در دهان را از بین ببرد.

زغال فعال

برای استفاده از زغال فعال، ابتدا به وسیله یک مسواک آن را بر روی دندان‌ها بمالید و بعد دهان خود را کاملا بشویید تا ناخالصی‌های موجود در بین دندان‌ها از طریق زغال جذب شود و باکتری‌ها از بین بروند. لازم به ذکر است که زغال فعال باعث سفید شدن دندان‌ها نیز می‌شود.

شما می توانید هر کدام از داروی گیاهی برای بوی بد دهان را از فروشگاه گیاهینه خرید کنید . تمامی داروهای گیاهی ذکر شده برای رفع بوی بد دهان در گیاهینه موجود است و می توانید به راحتی سفارش دهید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها