گیاهان دارویی و عفونت لثه
داروی گیاهی برای عفونت لثه و دندان چیست؟
27 فروردین 1401
درمان بوی بدن دهان
۷ داروی گیاهی رفع بوی بد دهان
29 فروردین 1401

ساده ترین روش تشخیص نمک صورتی اصل + [تشخیص نمک هیمالیا اصل]

آخرین بروز رسانی 21 تیر 1402 توسط Fateme amooshahi

نمک صورتی یا نمک هیمالیا یکی از معروف ترین نمک ها شناخته شده در کل دنیا می‌باشد. این نمک از دل رشته کوه‌های هیمالیا استخراج می‌شود و یکی از غنی‌ترین نمک ها به حساب می‌آید.

اما از آنجایی که محبوبیت زیاد یک محصول احتمال تولید نمونه‌های تقلبی آن را افزایش می‌دهد، در این مقاله قصد داریم تا شما را با نمک صورتی اصل و نحوه تشخیص آن از نمک ها تقلبی آشنا کنیم.

چرا که نمک تقلبی نه تنها خاصیت های نمک اصل را ندارد، بلکه ممکن است سلامتی شما را به طور جدی به خطر بیاندازد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نمک هیمالیا چیست؟

نمک هیمالیا

نمک هیمالیا یکی از سالم‌ترین نمک‌های موجود است که پیوند شیمیایی آن، تفاوت زیادی با نمک خوراکی ندارد. این نمک حاوی سدیم کلراید، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است و به دلیل وجود همین مواد معدنی در ترکیبات آن به رنگ صورتی درآمده است.

نمک هیمالیا معمولا برای پخت و پز، نگهداری مواد غذایی و حمام نمک استفاده می‌شود و همچنین به دلیل رنگ زیبایی که دارد در موارد تزئینی مثل آباژور سنگ نمک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف نمک هیمالیا و استفاده از آن در تهیه غذا، برای حفظ سلامت بدن، بسیار موثر است و از جمله تاثیرات مهم این نمک بر روی بدن می‌توان به این اشاره کرد که باعث حفظ الکترولیت بدن و جلوگیری از بروز خشکی و کم آبی در بدن می‌شود و همچنین باعث جلوگیری از افت فشارخون در بدن و کمک به ارسال پالس‌های سیستم عصبی می‌شود و به این ترتیب از بروز افسردگی در فرد جلوگیری می‌کند.

این را نیز بخوانید: خواص نمک هیمالیا

چگونه نمک هیمالیا تقلبی و اصل را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

تشخیص نمک هیمالیا تقلبی و اصل از یکدیگر کار بسیار راحت و آسانی است که می‌توانید به واسطه چند مورد بسیار ساده آنها را از یکدیگر تشخیص دهید.

رنگ نمک صورتی

یکی از راه‌های تشخیص نمک هیمالیا تقلبی و اصل، رنگ نمک است. انواع اکسیدهای آهن یکی از ناخالصی‌هایی است که در نمک‌ها وجود دارد و باعث می‌شود انواع نمک طیف رنگی از قرمز، نارنجی کم‌رنگ و قهوه‌ای پررنگ بگیرند. لازم است بدانید که رنگ نمک بر روی خواص ان تاثیر زیادی دارد. نمک هیمالیا به رنگ صورتی است و از دل کوه‌های هیمالیا استخراج می‌شود و حدود 98 درصد از این نمک را سدیم‌کلراید تشکیل داده است و 2 درصد باقیمانده آن، نمک خالص است.این نمک، کمیاب بوده و به واسطه خاص بسیار زیادی که دارد، در سطح جهانی از شهرت بالایی برخوردار است.

این را نیز بخوانید: قیمت روز نمک دریا خوراکی

رنگ زیبا و جذابی که نمک هیمالیا دارد باعث می‌شود  که از آن در تولید چراغ‌های تزئینی و آباژورها استفاده‌های زیادی شود.

طعم نمک هیمالیا

یکی دیگر از راه‌های تشخیص نمک هیمالیا اصل از تقلبی، طعم این نمک است. این نوع نمک، به واسطه وجود عناصری مثل پتاسیم در ترکیبات آن، طعم متفاوتی دارد که نسبت به نمک‌های معمولی بسیار مطلوب است و باعث می‌شود در مصارف خانگی و پخت و پز، کاربرد و استفاده زیادی داشته باشد.

محصول پیشنهادی:قیمت نمک صورتی

رطوبت نمک صورتی

نمک های صورتی یا نمک هیمالیا رطوبت را به خود جذب می‌کند، پس اگر این نمک را برای مدتی در یک مکان قرار دهید، سطح آن خیس می‌شود. پس اگر سطح نمک شما خشک بماند یعنی امکان تقلبی بودنش زیاد است!

مقاومت نمک هیمالیا

نمک صورتی اصل نسبت به نمک ها تقلبی مقاومت کمتری در برابر ضربه و فشار دارد و اگر از جایی پرت شود، یا ضربه ای به آن وارد شود می‌شکند. درست است که این راه یک راه معقولانه‌ای نیست اما اگر ظروفی که به شما گفته‌اند با نمک صورتی ساخته شده در اثر ضربه نشکست، ممکن است تقلبی باشد!

نمک هیمالیا اصل از کجا تهیه کنیم؟

تشخیص نمک هیمالیا اصل

همانطور که گفتیم نمک هیمالیا یکی از بهترین و معروف‌ترین نمک‌ها برای مصرف است که به دلیل دارا  بودن عناصر مهم از بروز بیماری‌های زیادی در بدن افراد جلوگیری می‌کند.

امروزه فروشندگان و افراد زیادی هستند که در سطح کشور اقدام به فروش نمک هیمالیا می‌کنند ؛ اما به دلیل اینکه تشخیص نمک اصل از تقلبی برای افراد ممکن است دشوار باشد بنابراین بهتر است که این محصول را از مراکز معتبر و مناسب خریداری کنید.

یکی از بهترین مراکز برای خرید نمک اصل هیمالیا، گیاهینه است. این مرکز  سابقه طولانی در زمینه واردات نمک هیمالیا دارد که این محصول را با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌دارد. ببا این مجموعه در ارتباط باشید؛ اگر به فکر خرید این ماده غذایی به قیمت مناسب و با کیفیت اصل هستید می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 09134255340  و 03195010045  با این مجموعه در ارتباط باشید تا این محصول را با بهترین کیفیت و در اسرع وقت دریافت کنید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
1.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها