Rheumatism
بهترین دمنوش برای روماتیسم + داروی گیاهی درمان روماتیسم
1 اردیبهشت 1401
درمان قلب درد
درمان سریع قلب درد در خانه + 7 داروی گیاهی برای قلب درد
3 اردیبهشت 1401

۷ دمنوش‌ لاغری خانگی با خاصیت چربی سوزی سریع

آخرین بروز رسانی 9 تیر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

در دنیای ماشینی امروز که همه چیز با شتاب بیشتری در حال رخدادن است زمان نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد از این جهت روی‌ آوردن افراد به غذاهای فرآوری شده و فست‌فودی با این توجیه که در مدت زمان کوتاه‌تری آماده می‌شوند ناگریز گشته‌است، همین امر سبب شده‌است که مشکل چاقی و اضافه وزن به یکی چالش‌های اساسی و مهم اکثر مردم تبدیل گردد. متاسفانه بیشتر مردم برای رفع این چاقی به استفاده از قرص‌های شیمیایی روی می‌آورند که مسلما اغلب این قرص‌ها در ازای کاهش وزن عوارض جبران‌ناپذیری را به سلامت فرد وارد می‌کنند. درحالی که استفاده از گیاهان دارویی یا دمنوش‌ لاغری با خاصیت چربی‌سوزی سریع، در کنار ورزش و داشتن یک رژیم غذایی مناسب نه تنها آسیبی به سلامت فرد وارد نمی‌کند بلکه موجب تسریع روند کاهش وزن و افزایش میزان سوخت‌و‌ساز بدن می‌گردد. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ دمنوش لاغری که خاصیت چربی‌سوزی قوی دارند آشنا کنیم. این دمنوش‌ها جزو دمنوش‌های لاغری سریع خانگی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در منزل تهیه کنید.

۱.دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل

  • خواص: چای سبز جزو گیاهان دارویی موثر در کاهش وزن و کاهش فشار خون است. این گیاه با داشتن سه ماده مهم کافئین، کاتچین و تیانین موجب افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن می‌شود و از سوی دیگر به کاهش جذب چربی از روده کمک می‌کند. زنجبیل نیز دیگر گیاه دارویی است که فرایند هضم غذا را سرعت می‌بخشد، هم‌چنین طبع گرم زنجبیل سردی چای سبز را نیز خنثی می‌کند.
  • طرز تهیه: جهت تهیه این دمنوش لاغری به یک قاشق چای‌خوری چای سبز، مقداری زنجبیل تازه پوست گرفته‌شده و یا نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل پودرشده، یک لیوان آب جوش و یک قاشق عسل نیاز دارید. پس از تهیه مواد اولیه به کمک لیوان صافی‌دار زنحبیل و چای سبز را داخل صافی بریزید  سپس آب جوش را روی آن بریزید و فقط در حد ۳ تا ۴ دقیقه اجازه دهید صافی داخل لیوان بماند پس از طی این زمان صافی را خارج کنید و عسل را به آن اضافه کنید و میل نمایید.

محصولات پیشنهادی: خرید چای سبز اصل ، خرید زنجبیل

۲.دمنوش گل محمدی

  • خواص: این گل سرخ محبوب و خوشبو به دلیل داشتن ماده دیورتیک موجود در خود موجب می‌شود کلیه‌ها میزان سدیم بیشتری را دفع کنند که این امر سبب سم‌زدایی بدن می‌گردد. بنابراین این دمنوش لاغری ادرارآور در کاهش وزن موثر است.
  • طرزتهیه: جهت تهیه این دمنوش خانگی ابتدا آب را به همراه یک مشت گل محمدی خشک‌شده یا گلبرگ تازه داخل قوری بریزید(آب باید روی گلبرگ‌ها را بگیرد) درب قوری را بگذارید و اجازه بدهید آب جوش بیاید. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دمنوش شما آماده‌است.

محصول پیشنهادی: قیمت و خرید گل محمدی

۳.دمنوش برگ سنا

  • خواص: برگ سنا گیاهی است با خواص بی‌شمار که تاثیر به سزایی در کاهش چربی‌های بدن به خصوص چربی‌های شکم و پهلو دارد به طوری که از این گیاه در اکثر داروهای لاغری استفاده می‌شود. در واقع سنا می‌تواند به تحریک و افزایش انقباض‌های روده کمک کند و با کم کردن زمان توقف مواد غذایی در روده، جذب چربی و هیدروکربن‌های موجود در مواد غذایی بدن را که از عوامل ایجاد چاقی هستند کاهش دهد. بنابراین این گیاه مسهل در دفع سموم و پاک‌سازی بدن بسیار موثر است.
  • طرز تهیه: مواد لازم شامل یک یا دو قاشق چایخوری برگ سنا، دو لیوان آب جوش، یک قاشق عسل است. در ابتدا کافی است برگ سنا را بشوئیم، سپس آن را داخل آب جوش می‌ریزیم و پس از مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دمنوش دم می‌کشد و آماده میل کردن است. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق عسل جهت خوش‌ طعم شدن آن به دمنوش اضافه کنید.

۴.دمنوش سیب و دارچین

  • خواص: دارچین جزو گیاهان دارویی چربی سوز است که متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و اصلی‌ترین خاصیت آن درهم شکستن مقاومت چربی‌های اشباع شده به خصوص چربی‌های شکمی است.
  • طرز تهیه: مواد لازم برای تهیه این دمنوش شامل یک تکه چوب دارچین، یک عدد سیب متوسط و آب جوش است. ابتدا سیب را چهار قاچ می‌کنید و دانه‌های آن را جدا می‌کنید. سپس سیب را به همراه چوب دارچین درون آب می‌ریزید تا جوش بیاید. پس از مدت سی دقیقه و زمانی که سیب‌ها به خوبی له شدند مواد را از داخل صافی رد می‌کنید، اکنون دمنوش شما آماده است.

۵.دمنوش زیره سبز

  • خواص: زیره نیز از جمله گیاهان دارویی موثر در کاهش چربی‌های شکم و پهلو است. این گیاه حاوی ماده فعالی به نام تیموکینون (Thymoquinone) است. این ماده طبیعی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به کاهش وزن و افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند.
  • طرز تهیه: شما با یک قاشق چای‌خوری پودر زیره سبز، آب می‌توانید این دمنوش خانگی لاغری سریع را تهیه کنید. بدین صورت که باید زیره را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کم‌کم دم بکشد.

این را نیز بخوانید: قیمت زیره سبز فله

۶.دمنوش لاغری زرشک

  • خواص: دمنوش زرشک بهترین دمنوش برای لاغری شکم و پهلو است زیرا این میوه به افزایش چربی سوزی و کاهش اشتها کمک می‌کند.
  • طرز تهیه: شما برای درست کردن این دمنوش خانگی سریع باید یک قاشق چای‌خوری زرشک تازه یا خشک‌شده را داخل آب جوش بریزید و مدت ده دقیقه به آن زمان بدهید تا خوب دم بکشد و رنگ بیندازد، پس از دم کشیدن دمنوش لاغری شما آماده است.

این را نیز بخوانید: خرید و قیمت زرشک کوهی

۷. دمنوش قهوه سبز

  • خواص: قهوه سبز نیز از دیگر گیاهان موثر در چربی سوزی است. این گیاه به دلیل داشتن مقادیر بالای کافئین میزان سوخت‌و‌ساز بدن را بین ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهد.
  • طرز تهیه: طرز تهیه دمنوش لاغری شکم قهوه سبز بدین صورت است که ۱۰ گرم لوبیای قهوه سبز را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت خیس می‌کنید سپس آن را آبکشی می‌کنید، بعد آن را روی اجاق قرار می‌دهید و می‌جوشانید، در نهایت قهوه سبز را از روی حرارت برمی‌دارید و ۱۵ دقیقه می‌گذارید همانطور بماند تا دم بکشد. این دمنوش خانگی سریع پس از خنک شدن آماده نوش جان کردن است.

بیشتر بخوانید: خرید عمده انواع دمنوش گیاهی

دمنوش‌های نام برده‌شده در این مطلب تنها بخشی از ده‌ها نوع دمنوش گیاهی و لاغری است که شما می‌توانید در منزل آن‌ها را تهیه کنید. اگر فرصت و حوصله کافی جهت تهیه دمنو‌س‌های خانگی را ندارید و یا با خواص و مزایای داروهای گیاهی لاغرکننده آشنایی ندارید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی زرین گیاهینه دمنوش مورد نظر خود را به راحتی و به صورت آنلاین سفارش دهید و محصول مورد نظر را با بالاترین کیفیت و کیفیت درب منزل و یا محل کار دریافت نمایید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و مشاوره  در زمینه فروش و  خرید ادویه میتوانید با شماره ۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰ در تماس باشید.

 

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها