چیست
پرمصرف‌ترین ادویه‌های ایران و جهان را بشناسید!
25 خرداد 1401
قیمت حبوبات
لیست قیمت انواع حبوبات فله ای گیاهینه
30 مرداد 1401

فواید ماسک زنجبیل برای لک صورت، جوش صورت و جوانسازی پوست

آخرین بروز رسانی 8 تیر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

زنجبیل یکی از پرکاربردترین ادویه‌ها است. از زمان‌های قدیم از این ادویه برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده می‌کردند و همچنین از فواید دارویی آن نیز بهره می‌بردند. با توجه به فواید بسیار زنجبیل، امروزه از این محصول در مصارف آرایشی و بهداشتی مانند ساخت ماسک زنجبیل نیز استفاده می‌کنند. اگر شما هم از مشکلاتی مانند وجود لکه و جوش صورت رنج می‌برید، یا اگر دوست دارید صورت چاق یا لاغری داشته باشید و غیره تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله درباره خواص استثنایی این داروی گیاهی توضیحاتی کاملی ارائه می‌شود.

زنجبیل چیست؟

زنجبیل جز پرکاربردترین داروهای گیاهی است که قدمت آن به 5000 سال پیش باز می‌گردد. افراد از این گیاه برای درمان و تسکین بسیاری از دردها استفاده می‌کردند. برخلاف تصور عام، محصول استفاده شده به عنوان زنجبیل ریشه گیاه نیست؛ بلکه ساقه گیاه است که متورم شده است. این محصول منبع غنی از کلسیم، پروتئین، آهن، قند، فیبر، سدیم، اسید چرب، آمینو اسید و غیره است، همین امر باعث شده است در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود.

خواص ماسک زنجبیل

این گیاه دارویی دارای خواص بسیاری است که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

جلوگیری از پیری پوست

دلیل اصلی چین وچروک‌های ایجاد شده بر روی پوست نبود کلاژن کافی است. شما می‌توانید با مصرف زنجبیل به دو صورت از پیری پوست جلوگیری کنید:

  • زنجبیل می‌تواند باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شود، سپس با تولید کلاژن از افتادگی و ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.
  • زنجبیل جلوی فعالیت و عملکرد برخی از آنزیم‌های تجزیه‌کننده کلاژن را می‌گیرد.

همان طور که گفتیم، می‌توانید با مصرف زنجبیل به صورت خوراکی به این نتایج برسید؛ اما اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید می‌توانید از ماسک زنجبیل که به صورت موضعی با پوست شما در تماس است، استفاده کنید.

بازسازی سلول‌های پوستی

زنجبیل

همان طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، زنجبیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند نیازهای پوست را برطرف کند. وجود این مواد باعث حذف سلول‌های قدیمی و سرعت‌دهی به تولید سلول‌های جدید می‌شود و این موضوع باعث دو نتیجه عالی خواهد شد.

  • پوست صورت بسیار درخشان و شاداب می‌شود.
  • پوست صورت را قوی کرده و از بروز هرگونه بیماری پوستی جلوگیری می‌کند.

درمان لک صورت با زنجبیل

اگر بخواهیم یکی دیگر از خواص ماسک زنجبیل را بیان کنیم، به کم رنگ و حذف کردن لک‌های صورت اشاره می‌کنیم. زنجبیل دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که می‌توانند لک‌های خفیف را از روی پوست حذف کنند. شما می‌توانید برای یکدست کردن پوست صورت خود، زنجبیل را به صورت لایه‌های نازک ببرید و روی لک‌های صورتتان بگذارید. پس از گذشت چند هفته، لک‌ها کمرنگ می‌شوند و اگر این امر را مداوم انجام دهید لک‌ها به صورت کامل از روی پوست صورتتان حذف می‌شوند و شما پوستی درخشان و یکدست خواهید داشت.

درهنگام استفاده از زنجبیل به این نکته توجه کنید که زنجبیل باید مرطوب باشد تا مواد معدنی موجود در آن همراه با آب به پوست شما منتقل شود.

ماسک زنجبیل برای بینی

گیاه زنجبیل همواره یکی از گیاهان دارویی و پرمصرف بوده است، حتی امروزه از این گیاه برای کوچک کردن بینی‌های گوشتی نیز استفاده می‌کنند. استفاده از زنجبیل برای کوچک کردن بینی یکی از راه‌های درمان خانگی است که عوارض و هزینه‌های جراحی زیبایی را ندارد. برای کوچک سازی بینی می‌توان به دو روش از زنجبیل استفاده نمود.

  • در این روش، پودر زنجبیل را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنید و به صورت خمیر در آورید. این خمیر به دست آمده را بر روی بینی خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ملایم بشویید.
  • در روش دوم شما می‌توانید زنجبیل را با سرکه سیب و خمیر دندان مخلوط کنید. قبل از استفاده از این ماسک، بینی خود را با آب و صابون بشویید و سپس از این ماسک استفاده کنید. اگر از ماسک زنجبیل به مدت 10 روز استفاده کنید متوجه تاثیرات شگفت انگیز آن خواهید شد، این ماسک گیاهی قادر است بینی گوشتی شما را چند سایز کوچک‌تر کند؛ اما معمولا ماسک ذکر شده تاثیری بر روی بینی‌های استخوانی ندارد.

ماسک زنجبیل برای چاقی و لاغری صورت

ماسک زنجبیل چاقی لاغری صورت

اگر نحوه استفاده از زنجبیل را بدانید می‌توانید به هدف خود یعنی چاقی و لاغری صورت برسید.

چاقی صورت

همان طور که گفته شد، زنجبیل دارای خاصیت کلاژن سازی است و اگر شما بتوانید به کمک زنجبیل از سر لک و چین و چروک‌های پوست خود رها شوید می‌توانید صورتی زیبا داشته باشید. برای چاقی پوست می‌توانید از ماسک‌های متنوعی که با زنجبیل ساخته می‌شود استفاده کنید.

  • ماسک عسل و زنجبیل: برای تهیه این ماسک می‌توانید از زنجبیل رنده شده یا پود زنجبیل استفاده کنید و به آن آبلیمو و عسل اضافه کنید. شما می‌توانید از مخلوط به دست آمده دوبار در هفته استفاده کنید تا شاهد تاثیرات بی‌نظیر آن بر روی پوست صورت خود شوید.

لاغری صورت

خوردن زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، شما می‌توانید با مصرف دمنوش زنجبیل به مدت دو الی سه بار در هفته باعث چربی سوزی در بدن خود شوید. همچنین می‌توانید در هنگام ورزش کردن، به بطری آب خود مقداری زنجبیل اضافه کنید تا در هنگام ورزش کردن نیز متوجه خاصیت چربی سوزی آن شوید.

اگر می‌خواهید به کمک خواص ماسک زنجبیل، صورت خود را لاغر کنید می‌توانید مخلوطی از زنجبیل و آب را تهیه کرده و استفاده کنید. در هنگام مصرف این مخلوط، احساس سوزش و گرما در زیر پوست احساس خواهید کرد که این‌ها نشانه‌های افزایش گردش خون در سطح پوست و لاغری موضعی است. همچنین برای آشنایی با طرز تهیه زنجبیل خشک شده وارد این مقاله را مطالع فرمائید.

سخن پایانی

تهیه و استفاده از ماسک زنجبیل یکی از روش‌های پرکاربرد استفاده از گیاه زنجبیل است که تاثیرات مثبت بسیاری بر بدن و بالخصوص بر روی پوست شما دارد. شما می‌توانید به کمک این ماسک گیاهی از شر لک‌ و چین و چروک‌های پوست خود راحت شوید. همچنین می‌توانید به کمک ماسک زنجبیل صورت و بینی خود را کوچک‌تر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در این زمینه سایر مقالات موجود در سایت عطاری آنلاین گیاهینه را مطالعه کنید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها