ادویه کراهی چیست
ادویه کراهی چیست؟ خواص ادویه کراهی، طریقه مصرف ادویه کراهی
28 دی 1401
غلات چیست؟
غلات شامل چیست؟ انواع غلات و خواص آنها + تفاوت غلات و حبوبات چیست؟
15 بهمن 1401

فوفل چیست؟ خاصیت فوفل برای رحم

آخرین بروز رسانی 17 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

فوفل گیاهی می‌باشد با تنه بلند حدود 12-15 متر ( 40-50) در 45 سانتی متر (18 اینج) است که در منطقه‌های گرم آسیا روییده می‌شود و از چند برگ خیلی بزرگ تشکیل شده است. ناگفته نماند که میوه این نخل به اندازه تخم مرغ کوچک می‌باشد، این میوه رنگ خارجی آن سفید وبعد از رسیدن رنگ آن به نارنجی تغییر پیدا می‌کند در پوست فیبری این میوه، دانه‌های مهره‌ای و سخت است که ظاهری قهوه‌ای و خاکستری دارند و طعمی تلخ، و بویی شبیه به پنیر دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم همچنین شما برای تهیه فوفل می‌توانید به گیاهینه که مرجع فروش ادویه و گیاهان دارویی است مراجعه کنید.

خواص فوفل

فوفل یکی از ضد دردهای شگفت انگیز است و برای تمامی کسانی که از درد رنج می‌برند مناسب است. دردهای ناشی از کبودی، التهاب داخلی و خارجی، سوء هاضمه، یبوست، فوفل برای هضم بسیار خوب است و تاثیرگذار می‌‌باشد.

خاصیت‌های ضد دارویی، ضد خلط، روده‌ای، خواص گاستروپلاسی باعث این شده است که جویدن فوفل بعد از غذا خیلی محبوب باشد، برای کودکان مبتلا به سوء هاضمه، برگ فوفل را در مدت زمان کوتاه کمی به همراه آب بجوشانید بعد از آن مواد را فشار دهید سپس دو قاشق چایخوری از این مخلوط را به بچه‌ها دو مرتبه در روز بدهید.

گیاهینه

گیاهینه

مزایای ضد قارچ

فوفل خاصیت‌های شگفت انگیز ضد قارچی را دارا است. عفونت‌های قارچی اغلب در قسمت‌های مرطوب بدن ایجاد می‌شود. این گیاه دارای درمان طبیعی شگفت انگیز است که به صورت کاملا طبیعی از عفونت‌های خارجی بدن پیشگیری می‌کند.

چناچه تمایل به خرید فلفل سیاه به صورت عمده یا کیلویی دارید می‌توانید از طریق سایت گیاهینه اقدام به خرید کنید.

فایده دانه فوفل

از پوست میوه فوفل برای آفتاب زدگی و همچنین بیماری بری بری که ناشی از کمبود ویتامین ب هست به کار گرفته می‌شود. اسانس معطری که این گیاه دارد به عنوان یک ماده ضد عفونی برای رفع ورم گلو و لوله‌های برونشیت موثر است و علاوه بر آن غرغره آن و بخورش برای دیفتری تاثیر دارد و اما در کتب طب سنتی ایرانی نیز آمده است که فوفل از لحاظ طبیعت خشک و سرد است.

طریقه مصرف گیاه فوفل 

بهترین طریقه مصرف گیاه فوفل برای بهره‌بردن از خواص آن، جویدن میوه به صورت کاملا رسیده است. مصرف کردن دمکرده فوفل یکی دیگر از راه‌ها برای بهره‌گیری از فایده‌ها این گیاه و خاصیت‌های درمانی آن است؛ البته به یاد داشته باشید که میزان استفاده کردن مجاز این گیاه به صورت روزانه محدود به 4 گرم است.

 

از فواید دیگر فوفل این می‌باشد که سرمه کردن فوفل برای سنگینی و همچنین سستی پلک چشم و التهاب سرخی چشم و خارش آن تاثیری زیادی دارد.

تذکر: مصرف کردن از فوفل در دوران بارداری و به علاوه شیردهی ممنوع است و زیاده‌روی و استفاده کردن بیش از حد مجاز آن سمی است.

مصرف کردن فوفل برای زنان

از دیگر خواص فوفل برای پریودی می‌باشد که یکی از داروهای گیاهی هست که برای قطع خونریزی پریود زنان تاثیرگذار می‌باشد برای این کار باید فوفل و تباشیر و خون سیاووشان به نسبت کاملا مساوی از هرکدام یک قاشق چایخوری  پودر شده در یک لیوان آب جوش دم کرده به صورت روزانه میل کنید.

جمله آخر

خرید زردچوبه

فوفل یکی دیگر از گیاه‌های ناشناخته در ایران می‌باشد همانطور که در بالا اشاره شد این گیاه از خاصیت‌های زیادی برخوردار است اما در صورتی که شما مایل بودید که خرید فوفل را به صورت عمده انجام دهید می‌توانید با گیاهینه با شماره تماس‌های زیر ارتباط بگیرید.

09134255340

031-95010045

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها