مهم‌ترین خواص بابونه طبق تجربه شخصی خودم!
دمنوش بابونه برای چی خوبه + خواص بابونه برای عفونت
3 آذر 1398
چای بلومینگ چیست؟
چای بلومینگ چیست؟ | خواص چای بلومینگ برای من چی بود؟
2 بهمن 1398

هل امپراتور اکبر بنفش – هل اکبر بنفش مال کجاست؟

آخرین بروز رسانی 21 اسفند 1402 توسط Fateme amooshahi

هل امپراتور اکبر

هل امپراتور اکبر محصول برند شناخته شده و بسیار خوش نامی به همین نام و دارای نشان کیفیت کالا است. محصولات این برند از بهترین مزارع سرسبز هند به دست آمده و به تأئید انجمن ادویه‌جات هندوستان رسیده است.

هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هل جهان است که مرغوب‌ترین محصول دنیا را تحت عنوان هل امپراتور اکبر به سر تا سر نقاط دنیا صادر می‌کند. با خرید هل اکبر به واسطه عطر و طعمی فراموش نشدنی در سرتاسر نقاط جهان شناخته شده بوده و از مواد مغذی و خواص دارویی شگفت انگیزی برخوردار است.

هل اکبر بنفش چیست؟

عطر دانه‌های هل به عنوان یکی از محبوب‌ترین عطرها در ذائقه غذای ایرانیان به شمار می‌رود. هل اکبر بنفش نیز به‌عنوان باکیفیت‌ترین محصول شرکت اکبر امپراتور شناخته می‌شود. جالب است بدانید این محصول علاوه بر عطر بی‌نظیری که به غذای شما اضافه می‌کند، از خاصیت‌های زیادی نیز بهره‌مند است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بزرگ‌ترین خاصیت این محصول خوشبو کردن دهان انسان است، اما این محصول ویژگی‌های دیگری نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد هل اکبر، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و معده انسان است. شاید شما نیز تجربه استفاده از ترکیب چای و هل را برای تقویت دستگاه گوارش داشته باشید. علاوه‌برآن، این محصول تاثیر مثبتی روی بهبود سلامت دهان و لثه می‌گذارد.

استفاده از هل باعث تقویت حافظه نیز می‌شود؛ به‌ گونه‌ای که مصرف هل برای افراد سال‌خورده، همواره توصیه می‌شود. این محصول به ‌عنوان ماده‌ای نشاط‌آور شناخته می‌شود و در بسیاری موارد، برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند تجویز می‌شود. در کل، هل به‌عنوان یکی از ادویه‌های شگفت‌انگیز شناخته می‌شود و استفاده مداوم از این محصول به همه افراد توصیه می‌شود.

تاریخچه هل امپراتور اکبر

شواهد تاریخی موجود نشان می‌دهند که خواص دارویی و جذابیت‌های هل از حدود 3000 سال پیش از میلاد مسیح کشف شده است. در طول قرون 15 تا 17 میلادی، میان کشورهای پرتغال، هلند و انگلستان بر سر کنترل برداشت این گیاه و در دست گرفتن انحصار آن جنگ‌های بسیاری درگرفت. حاصل این نبردها آن بود که حاکمان مناطق زیر کشت هل هندوستان موافقت کردند که بهترین و مرغوب‌ترین محصولات این مزارع برای صادرات در نظر گرفته شده و به انبار اصلی Alleppey (الاپوژا) فرستاده و در آن‌جا پردازش شود.

بنابراین، این مکان را می‌توان نخستین محل فرآوری و تفکیک هل در تاریخ قلمداد کرد. روش‌های به کار گرفته شده برای تفکیک و فرآوری هل آن‌چنان پیشرفته بودند که بعدها نیز به عنوان معیاری بین‌المللی برای انجام این کار در نظر گرفته شدند. وجود همین استانداردها به علاوه مرغوبیت محصول اصلی برداشت شده از مزارع هند باعث شده که هل اپراتور اکبر در حال حاضر سرآمد محصولات مشابه خود تلقی شود.

بهترین هل دنیا برای تجارت

کشورهای هند و اندونزی به عنوان تولیدکننده‌های اصلی هل در جهان شناخته می‌شوند. شرکت اکبر با نام تجاری امپراتور اکبر، به‌عنوان معروف‌ترین صادرکننده هل در جهان شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، کشور هند به واسطه فرهنگ آشپزی که دارد، دانه‌های معطر زیادی تولید می‌کند که هل اکبر بنفش نیز یکی از آن‌ها است.

استفاده از این ادویه به گذشته‌های دور برمی‌گردد. مزرعه‌های هند به واسطه آب‌وهوای مرطوب این کشور و خاک حاصلخیزی که دارند، یکی از باکیفیت‌ترین دانه‌های هل در جهان را پرورش می‌دهند. تجارت هل بین ایران و هند از قدیم رواج داشته است. تاجران هندی در گذشته هل را در کیسه‌های پلاستیکی یا گونی بسته‌بندی می‌شدند.

این نوع بسته‌بندی باعث می‌شد هل در طول مسیر، عطر و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. امروزه شرکت امپراتور اکبر، به‌ عنوان بهترین صادرکننده هل هندی درجهان شناخته می‌شود و بابت این موضوع لوح افتخار نیز دریافت کرده ‌است.

ویژگی‌های متمایز کننده هل امپراتور اکبر

وجه تمایز هل امپراتور اکبر با سایر محصولات مشابه و موجود در بازار این است که در درجه نخست، این محصول از بهترین مزارع سرسبز جنوب هند گلچین شده و به وسیله دست و با دقت تمام چیده می‌شوند تا کم‌ترین آسیب ممکن به غلاف‌های ارزشمند آن وارد شود. سپس، محصول دستچین شده و باکیفیت توسط پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود در جهان فرآوری می‌شوند. این نوع هل سبز در مقایسه با سایر همتایان خود از پوسته‌ای شکننده‌تر و نازک‌تر و دانه‌هایی بیش‌تر برخوردار است. همین امر موجب می‌شود که عطری به مراتب قوی‌تر و دلپذیرتر را نیز دارا باشد.

بسته‌بندی منحصر به فرد هل امپراتور اکبر از دیگر وجوه متمایز کننده این محصول به شمار می‌رود. هل امپراتور اکبر نخستین هل موجود در جهان است که با بهترین بسته‌بندی و مطابق با قوی‌ترین استانداردهای بین‌المللی به بازار عرضه می‌شود. نوع بسته‌بندی این هل به گونه‌ای است که عطر بی‌نظیر آن را برای مدتی طولانی حفظ می‌کند. هل امپراتور اکبر بهترین نوع هل جهان است که از مزارع سرسبز جنوب هند برداشت شده و برای مصرف کننده درجه‌بندی و بسته‌بندی می‌شود.

انواع بسته‌بندی هل امپراتور اکبر

مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین هل اکبر موجود در بازارهای جهانی در بسته‌های بنفش، صورتی، سبز، نارنجی و قرمز به گونه‌ای تهیه می‌شوند که تحمل روند حمل طولانی مدت را داشته و کم‌ترین میزان آسیب را متوجه محصول کنند. بسته‌بندی منحصر به فرد هل اکبر این امکان را محقق می‌کند که پس از باز شدن، عطر بی‌نظیر آن از دست نرفته و برای مدتی طولانی باقی بماند.

مواد به کار رفته در بسته‌بندی از مرغوب‌ترین نوع موجود در بازار و برای سلامت انسان بی‌خطر است. پاکت‌های به کار رفته در بسته‌بندی هل اکبر از چنان کیفیت بالایی برخوردار هستند که علاوه بر حفظ استانداردهای محصول می‌توانند به صورت مجدد و برای نگه‌داری سایر محصولات هم مورد استفاده قرار گیرند.

از این رو می‌توان اطمینان داشت که در کاهش مصرف پلاستیک تأثیر گذار بوده و از ایجاد صدمه بیش‌تر به محیط زیست جلوگیری می‌کنند. کارتن‌های اصلی حاوی هل امپراتور اکبر با نوعی کاغذ سیاه و محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید پوشانده شده‌اند. این امر، به محافظت از رنگ سبز بی‌نظیر و طبیعی این محصول باکیفیت کمک می‌کند.

محصولات هل امپراتور اکبر

هل امپراتور اکبر محصول فوق‌العاده‌ای است که به چند صورت مختلف در بازار موجود است.

غلاف هل

این محصول عبارت است از غلاف‌های هل خشک شده‌ای که قطر آن‌ها از 6 تا 8 میلی‌متر متفاوت بوده و با توجه به اندازه در بسته‌های گوناگون با رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند.

  • هل اکبر بنفش: بسته بنفش رنگ هل اکبر حاوی درشت‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع هل با غلاف‌هایی مملو از دانه و به قطر 8 میلی‌متر به بالا است. این محصول از نظر حجمی در بسته‌بندی‌های مختلف 5 کیلویی، یک کیلویی، 500 گرمی، 250 گرمی و 100 گرمی و برای مصارف گوناگون به بازار عرضه می‌شود.
  • هل اکبر صورتی: بسته‌های صورتی رنگ هل اکبر حاوی غلاف‌های درشت و باکیفیت هل است. این غلاف‌ها دارای ابعاد 7.5 میلی‌متر به بالا بوده و بسیار مرغوب و پر از دانه هستند. این محصول از نظر حجمی در بسته‌بندی‌های مختلف 5 کیلویی، یک کیلویی، 500 گرمی، 250 گرمی و 100 گرمی و برای مصارف گوناگون به بازار عرضه می‌شود.
  • هل اکبر سبز: بسته‌های سبز رنگ هل اکبر حاوی غلاف‌های درشت و باکیفیت هل است. این غلاف‌ها دارای ابعاد 7 میلی‌متر به بالا بوده و بسیار مرغوب و پر از دانه هستند. این محصول از نظر حجمی در بسته‌بندی‌های مختلف 5 کیلویی، یک کیلویی، 500 گرمی، 250 گرمی و 100 گرمی و برای مصارف گوناگون به بازار عرضه می‌شود.
  • هل اکبر نارنجی: بسته‌های نارنجی رنگ هل اکبر حاوی غلاف‌های درشت و باکیفیت هل است. این غلاف‌ها دارای ابعاد 6.5 تا 7.5 میلی‌متر بوده و بسیار مرغوب و پر از دانه هستند. لازم به ذکر است که هل اکبر نارنجی تنها در بسته‌بندهای یک کیلوگرمی به بازار عرضه می‌شود.
  • هل اکبر قرمز: بسته‌های قرمز رنگ هل اکبر حاوی غلاف‌های کوچک‌تر هل است. این غلاف‌ها از ابعاد 6 تا 7 میلی‌متر برخوردار هستند. لازم به ذکر است که هل اکبر قرمز در بسته‌بندهای پنج کیلوگرمی، یک کیلوگرمی و 250 گرمی به بازار عرضه می‌شود.

دانه هل

دانه هل را می‌توان به عنوان قلب و روح این گیاه خارق‌العاده توصیف کرد. این دانه‌های ترد و تیره، روغنی بوده و از میزان بالایی اسانس برخوردار هستند. هر یک از غلاف‌های هل در حدود هشت تا شانزده عدد دانه یا بذر را در خود دارد. دانه‌های هل به صورت خوشه‌ای در داخل غلاف جا گرفته‌اند. با این حال، در برخی موارد، این بذرها برای مصارف تجاری تفکیک شده و به صورت دانه‌های مجزا به فروش می‌رسند.

پودر هل

پودر هل حاصل فرآیند خرد کردن دانه‌ها است. این محصول اغلب برای مصارف خانگی و در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد استفاده از هل امپراتور اکبر بنفش

این محصول شگفت‌انگیز به واسطه مرغوبیت و عطر و طعم منحصر به فرد خود در آشپزی و شیرینی‌پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب دسرها و شیرنی‌جات مختلف و همین‌طور برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی با این چاشنی پرطرفدار طعم‌دار می‌شوند.

طریقه استفاده از هل اکبر بنفش

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از هل برای معطر کردن هرگونه غذایی بسیار مرسوم است. این دانه معطر به ‌واسطه خواصی که درونش نهفته است، می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها جلوگیری کند؛ اما سوالی که پیش می‌آید آن است که به چه روش‌هایی می‌توان هل را مصرف کرد؟

برای پاسخ به این سوال می‌خواهیم سه روش مرسوم مصرف را به شما معرفی کنیم:

  • استفاده از هل به شکل پودر در غذا

اولین روش استفاده از هل که می‌خواهیم به آن بپردازیم، استفاده از هل به ‌عنوان پودر است؛ شما می‌توانید دانه هل را با هاون کوبیده و آن را هنگام پخت، به‌ غذای خود اضافه کنید. دقت داشته باشید دانه‌های هل عطر بسیار قوی دارند؛ بنابراین اگر از دانه‌های هل اکبر بنفش استفاده می‌کنید، اضافه‌کردن یک یا دو دانه هل اکبر بنفش (به دلیل بزرگ بودن دانه) برای وعده غذایی کافی است.

  • استفاده از هل در نوشیدنی‌هایی مانند چای و چای ماسالا

روش بعدی استفاده از دانه‌های هل، انداختن آن‌ها درون چای و چای ماسالا است. با انجام این‌ کار علاوه بر اضافه‌کردن فواید هل به نوشیدنی خود، عطری فوق‌العاده را به آن اضافه می‌کنید. یکی از ترکیب‌های فوق‌العاده برای اضافه‌کردن به چای، هل و دارچین هستند. این ترکیب از گذشته بسیار مورد استقبال مردم بوده است و برای مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است.

  •  استفاده از دمنوش هل

اما آخرین روش استفاده از هل، پیشنهاد ویژه ما به شما است. علاوه بر اضافه‌کردن هل به داخل قوری چای، می‌توانید آن را در سایر دمنوش‌ها نیز استفاده کنید. درواقع هنگامی که هل شروع به دم کردن می‌کند، عطر خوش زیادی آزاد می‌کند و از طرفی تاثیر مثبت خود را روی بدن می‌گذارد. برای تاثیرگذاری بیشتر هل، ابتدا آن را بین دو انگشت خود فشار دهید، تا عطر بیشتری از خود آزاد کند.

تفاوت هل اکبر سبز و بنفش + فیلم

اندازه هل اکبر بنفش 8 میل است در حالی که اندازه هل اکبر سبز  7 میل می‌باشد.

هل اکبر بنفش مرغوبترین نوع هل می‌باشد. در وزن های 250 نیم کلیو و یک کیوگرم موجود می باشد.در فیلم زیر تفاوت انواع هل بررسی می شود.

[aparat id=’anrlc’]

توضیحات تکمیلی برای هل اکبر بنفش

کشور هند تولیدکننده و صادرکننده‌های هل زیادی را در خود می‌بیند؛ اما چرا شرکت اکبر امپراتور از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر تولیدکننده‌ها برخوردار است؟

این محصول علاوه بر داشتن کیفیت بالای تولید، در دسته‌بندی‌‌های مختلفی تولید می‌شود. هل اکبر بنفش، هل‌هایی به قطر هشت میلیمتر هستند و سایر رنگ‌بندی‌های این محصول شامل هل‌های کوچک‌تر از هشت میلیمتر هستند. از طرفی اصالت این محصول به زمین‌های آلپی در منطقه کرالا در جنوب هند برمی‌گردد، منطقه‌ای که از مناسب‌ترین آب‌وهوا برای کشت هل برخوردار هستند.

دلیل دیگر موفقیت این محصول نسبت به سایر رقبا، کیفیت بسته‌بندی آن است. هل امپراتور اکبر در پاکت‌های ضخیم و زیپ‌دار بسته‌بندی می‌شود. این نوع بسته‌بندی، در وزن‌ها و انداز‌ه‌های مختلف انجام می‌شود و کیفیت و عطر محصول را برای مدت طولانی نگه می‌دارد.

سخن آخر

هل از جمله چاشنی‌های بی‌نظیری است که از خواص بسیار زیادی برخوردار است. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد هل امپراتور اکبر مرغوب‌ترین نوع هل موجود در بازار به شمار می‌رود. تهیه این محصول از طریق مراجعه به فروشگاه‌ و سایت‌ گیاهینه، امکان‌پذیر است.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها