تفاوت بارهنگ و اسفرزه
تفاوت بارهنگ و اسفرزه + بارهنگ و اسفرزه در ماه رمضان
2 اردیبهشت 1399
تفاوت دارچین سیلان و کاسیا در چیست؟
تفاوت دارچین سیلان و کاسیا در چیست؟
12 اردیبهشت 1399

پودر نارگیل و خلال بادام در ماه رمضان

کاربرد خلال بادام در ماه رمضان

آخرین بروز رسانی 25 دی 1402 توسط Fateme amooshahi

پودر نارگیل و خلال بادام در ماه رمضان

پودر نارگیل و خلال بادام از جمله افزودنی‌های لذیذ و خوشمزه‌ای هستند که برای تزیین و خوش طعم کردن انواع غذاها، دسر و شیرینی‌ها استفاده می‌شوند. در ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد برای زیباتر شدن سفره افطار از پودر نارگیل و خلال بادام برای تزیین شله زرد، حلوا، خرما و سایر دسرها و شیرینی‌ها استفاده می‌کنند.

در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا به معرفی خواص، کاربردها و نکات خرید پودر نارگیل و خلال بادام بپردازیم تا با اطمینان بیشتر این دو محصول را خریداری و از آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پودر نارگیل و انواع آن

نارگیل یکی از پر طرفدارترین و معروف‌ترین میوه‌ها است که طعم عالی و خاصی دارد. درخت نارگیل حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می‌شده است اما اکنون در تمام مناطق استوایی وجود دارد.

امروزه میوه نارگیل را به صورت پودر درآورده‌اند تا علاوه بر بهره‌مند شدن از خواص نارگیل بتوان به راحتی از پودر آن برای تزیین استفاده کرد.

پودر نارگیل طبیعتی گرم و خشک دارد و با نام آرد نارگیل نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین آردهای فاقد گلوتن است. پودر نارگیل طعم ملایم و مزه‌ای شیرین دارد و منبعی سرشار از اسیدهای چرب سالم، فیبر، آهن و پروتئین است.اصالت پودر نارگیل به کشور فیلیپین برمی‌گردد اما کشور سریلانکا و اندونزی از تولیدکنندگان اصلی این محصول هستند.

پودر نارگیل در دو نوع چرب و خشک شناخته می‌شود

• پودر نارگیل کم‌ چرب که با نام پودر نارگیل خشک نیز شناخته می‌شود از ماندگاری بیشتری برخوردار است و در مصارف کم و خانگی و برای طعم دادن و تزیین شیرینی یا دسر استفاده می‌شود.

• پودر نارگیل پرچرب از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است، قیمت آن گران‌تر از پودر نارگیل کم‌ چرب است و بیشتر برای روغن‌ گیری استفاده می‌شود. این نوع پودر نارگیل به دلیل پرچرب بودن ماندگاری کمتری دارد و در صنایع غذایی، بهداشتی و شیمایی کاربرد بیشتری نسبت به مصارف خانگی دارد.

خواص و کاربرد پودر نارگیل

از جمله خواص پودر نارگیل می‌توان به کاهش قند خون، بهبود هضم غذا، سلامت قلب، کاهش کلسترول، لاغری و کاهش وزن اشاره کرد.

پودر نارگیل کاربردهای فراوانی در شیرینی‌پزی و آشپزی دارد و از آن در انواع کیک، شیرینی، دسر و بستنی برای طعم دادن و تزیین استفاده می‌شود.

خلال بادام و انواع آن

خلال بادام نیز یکی از افزودنی‌های مغذی، خوشمزه و پرطرفدار است که از آن برای طعم دادن و تزیین انواع کیک، شیرینی، دسرها و غذاها استفاده می‌شود. ازجمله خریداران عمده این محصول می‌توان به تولیدکنندگان کیک و کلوچه یا حتی حلوا ارده اشاره کرد. خلال بادام مصرف خانگی نیز دارد به ویژه در ماه رمضان می‌توانید از آن در انواع شیرینی‌ها و دسرهای سفره افطار خود استفاده کنید.

خلال بادام به دودسته خلال بادام درختی و بادام‌ زمینی تقسیم می‌شود. خلال بادام‌ زمینی و خلال بادام درختی از نظر ظاهر شبیه به یکدیگر هستند اما از نظر طعم خلال بادام درختی بسیار خوشمزه‌تر است به همین دلیل قیمت آن نیز گران‌تر از خلال بادام‌زمینی است.

خواص بادام ‌زمینی و بادام درختی

بادام‌ زمینی و بادام درختی تقریبا ارزش غذایی و خواص یکسانی دارند:

• بادام درختی،منبع غنی از ویتامین Eو کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین، فسفر، روی، سلنیوم، مس و نیاسین و چربی‌های سالم مورد نیاز بدن است. از جمله خواص بادام درختی می‌توان به تقویت سلامت مغز، بهبود سلامت استخوان، تنظیم سطح کلسترول، تقویت دستگاه ایمنی، مراقبت از پوست و مو، تنظیم فشارخون و سلامت قلب اشاره کرد.

• بادام‌زمینی منبعی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های A، B،D،E، فیبر و مقادیری کربوهیدرات و چربی‌های سالم است. از جمله خواص مصرف بادام‌زمینی می‌توان مواردی مانند محافظت از پوست و مو، سلامت قلب، سلامت کبد، کاهش وزن، پیشگیری از سنگ کیسه صفرا، درمان افسردگی، کنترل قند خون، باروری سالم برای بانوان، تنظیم سطح کلسترول را نام برد.

پودر نارگیل و خلال بادام را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید در ماه رمضان سفره افطار زیبا و سالمی داشته باشید توصیه می‌کنیم برای خرید پودر نارگیل و خلال بادام با کیفیت، تازه و سالم حتما به مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

فروشگاه گیاهینه یکی از مراکز عرضه عمده خلال بادام زمینی ‌در بسته‌بندی‌های ۱ کیلویی، ۵ کیلویی و ۱۰ کیلویی ،خلال بادام درختی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی و پودر نارگیل در بسته‌بندی‌های ۵، ۱۰ و ۲۵ کیلویی به مشتریان است.
شما می‌توانید با توجه به نیاز خود به خرید پودر نارگیل و خلال بادام با کیفیت و مرغوب اقدام کنید. برای خرید پودر نارگیل و خلال بادام و استعلام قیمت عمده، مشتریان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۹۵۰۱۰۰۴۵۰۳۱  و ۰۹۱۳۴۱۰۷۰۴۸ با کارشناسان این حوزه در مرکز گیاهینه تماس بگیرند و از قیمت روز پودر نارگیل و خلال بادام آگاهی کسب کنند.
لازم به ذکر است که مرکز گیاهینه محصول خریداری ‌شده را با توجه به حجم از طریق باربری، اتوبوس و پست در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به دست مشتریان در اقصی نقاط کشور می‌رساند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها