بادیان ستاره ای
بادیان ستاره ای چیست؟ + طرز استفاده بادیان ستاره ای
2 شهریور 1399
تجارت شیرین بیان
معجزه شیرین بیان و کاربردهای مختلف آن
6 شهریور 1399

چوب دارچین سیلان سریلانکا و شرایط تجارت آن

خرید و قیمت عمده چوب دارچین سیلان

آخرین بروز رسانی 28 آذر 1402 توسط Fateme amooshahi

قیمت چوب دارچین سیلان سریلانکا و شرایط تجارت آن

بخش ادویه‌جات یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های نقدی در سریلانکا است که استراتژی صادرات خود را با افزایش تقاضای جهانی انجام می‌دهد.

دارچین مهم‌ترین و ارزشمندترین محصول بین تمام ادویه‌جات در سریلانکا است، زیرا سریلانکا تنها موقعیت غالب در تولید دارچین سیلان است.

دارچینی که در سریلانکا تولید می‌شود به دلیل کیفیت، رنگ، عطر و طعم بی‌نظیرش در بازار بین‌المللی شهرت دیرینه دارد. در سال 2018، قیمت چوب دارچین سریلانکا 60 درصد از کل درآمد صادرات ادویه را به خود اختصاص داد.

انواع دارچین و تفاوت‌های آن‌ها

بازار دارچین به دو دسته مختلف تقسیم می‌شود: دارچین سیلان (Ceylon cinnamon) و دارچین کاسیا (Cassia cinnamon). دارچین سیلان از دارچین کاسیا بهتر و در عین حال کمیاب‌تر است.

دارچین سیلان از گیاهی به نام Cinnamomum Zeylanicum blume تهیه می‌شود که بومی سریلانکا است. دیگر تفاوت کلیدی این دو نوع دارچین در طعم آن‌هاست. طعم دارچین کاسیا قوی‌تر و گرم‌تر است، در حالی که دارچین سیلان ضعیف‌تر است.

شرایط تجارت چوب دارچین

صادرات ادویه‌جات سریلانکا منوط به داشتن گواهینامه کشور مبدا است. صادرات دارچین باید دارای مجوز دیگری برای استفاده از آرم دارچین خالص سیلان و یک گواهی پیش از بازرسی نیز باشد.

صادرات ادویه‌جات به ایالات متحده به استثنا بررسی FDA، مشمول مقررات سخت‌گیرانه نیست. سریلانکا همچنین از پرداخت عوارض واردات از ایالات متحده معاف است. با این حال، مطابق آیین نامه گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده، قبل از خروج کالا از آخرین بندر، تشکیل پرونده‌های امنیتی وارد کننده ضروری است.

در سال‌های اخیر، FDA تعیین کرده است که واردات ادویه‌جات، خطر آلودگی سالمونلا را به دنبال دارد. تائید تامین کننده خارجی در مورد اینکه غذاهای وارداتی با همان استانداردهای ایمنی مشابه آمریکا تولید می‌شوند، لازم است.

حدود 50 درصد دارچین سریلانکا به همان شکل اولیه به مکزیک صادر می‌شود. به طور معمول خریداران مکزیکی به هیچ‌گونه استاندارد بین‌المللی فرآیند یا محصول نیاز ندارند، در حالی که خریداران اروپایی هم به استاندارد بین‌المللی فرآیند و هم استاندارد بین‌المللی محصول توجه می‌کنند؛ بنابراین، SLS 81: 2010، ISO 6535: 1997، GAP، GMP، تجارت عادلانه و

الزامات ایمنی میکروبیولوژیکی، هنگام تهیه محصول برای خریداران اتحادیه اروپا، معیارهای مهمی هستند.

قیمت چوب دارچین سیلان سریلانکا و عوامل موثر بر آن

بیشترین درصد حاشیه سود چوب دارچین مربوط به کشاورزان است. اگر یک کیلوگرم دارچین به قیمت 15 دلار فروخته شود، تقریبا 12.5 دلار آن متعلق به کشاورزان است و برای صادرکنندگان و واسطه‌های دیگر تنها 2.5 درصد باقی می‌ماند.

خرید دارچین تازه

بر اساس داده‌های تهیه شده توسط وزارت کشاورزی صادرات سریلانکا، هزینه تولید دارچین در سال 2015 برابر با LKR 669.17/kg بود.

به طور متوسط، هزینه کار 67 درصد هزینه تولید است. پس از کسر هزینه تولید، حدود 80 درصد قیمت به کشاورزان،18 درصد به واسطه‌ها و 2 درصد به صادرکنندگان تعلق می‌گیرد.

قیمت بازار دارچین بسیار بی‌ثبات است و قیمت محصول در مزرعه نیز تا حد زیادی تحت تاثیر تقاضای جهانی و حجم برداشت قرار دارد. این تغییر تا حدی بزرگ است که در مورد انواع alba بیش از 10 درصد در ماه تغییر می‌کند.

قیمت صادرات/محصول در مزرعه

بین الگوی میانگین قیمت تولیدکننده و میانگین قیمت‌های بین‌المللی همبستگی زیادی وجود دارد. قیمت‌های بین‌المللی قیمت محصول در مزرعه را تعیین می‌کند.

قیمت بازار صادرات از سال 2009 به طور پیوسته در حال افزایش است و بر این اساس قیمت مزارع افزایش یافته است.

سرمایه داران در صنعت

یکی دیگر از عواملی که قیمت چوب دارچین را تحت تاثیر قرار می‌دهد سرمایه داران این صنعت هستند. بیشترین حمایت مالی از مزارع از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، جایی که کشاورزان می‌توانند وام دریافت کنند.

سریلانکا سیستم خوبی برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط (SEM) دارد و بانک‌های بزرگی همچون بانک توسعه ملی سریلانکا (NDB)، تلاش‌های خود را برای برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه برای توانمندسازی تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارچین به کار می‌گیرند.

قیمت چوب دارچین از فروشگاه تخصصی ادویه‌جات گیاهینه

قیمت خرید چوب دارچین وارداتی براساس شرایط مختلف تعیین می‌شود. ممکن است به دلیل مسائل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی و کاهش واردات، قیمت محصول دچار تغییر شود. در این شرایط، اطلاع از قیمت دارچین قلم اصل یکی از مسائل مهم برای خریداران و تاجران آن است.

گیاهینه به عنوان مرکز اصلی و تخصصی فروش عمده ادویه‌جات مختلف، آخرین قیمت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و تنها کافی است از طریق یکی از روش‌های ارتباطی با کارشناسان آن تماس بگیرید.

گیاهینه فروشنده مستقیم از کشورهای اصلی تولید کننده چوب دارچین دارد و محصول باکیفیت و اصیل را با روش‌های حمل آسان و سریع در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

برای اطلاع از تغییر قیمت چوب دارچین کیلویی یا سایر ادویه‌جات می‌توانید به لیست قیمت ادویه‌جات سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان گیاهینه به شماره 09134255340 تماس بگیرید.

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها