خواص پونه درمان کرونا
خواص دمنوش پونه برای درمان کرونا
29 مرداد 1400
پول بیبر چیست + ادویه پول بیبر در چه غذاهایی استفاده میشود؟
پول بیبر چیست + ادویه پول بیبر در چه غذاهایی استفاده میشود؟
5 مهر 1400

تحلیل و بررسی قیمت دارچین کاسیا و میزان تولید این ادویه در جهان

آخرین بروز رسانی 28 آذر 1402 توسط Fateme amooshahi

تحلیل و بررسی قیمت دارچین کاسیا و میزان تولید این ادویه در جهان

بین تمامی ادویه جات، دارچین و به خصوص دارچین کاسیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ادویه که دارای عطر و طعم متمایزی است، از زمان‌های قدیم بین طعم دهنده‌های اصلی قرار داشته است و خانوارها آن را در غذاهای مختلف و نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند. قیمت دارچین کاسیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید اشاره کرد که این محصول بیشتر در کشورهای شرق آسیا تولید می‌شود. کشورهایی مانند اندونزی، سریلانکا، ویتنام و چین بزرگترین تولید کننده‌های دارچین در جهان هستند.

عوامل تاثیر گذار روی تولید و قیمت دارچین کاسیا

تولید جهانی این محصول بین ۲۲۰ هزار تن تا ۲۴۰ هزار تن در سال است. این محصول بیشتر در کشورهای اندونزی، ویتنام، چین، سریلانکا و ماداگاسکار کشت می‌شود و آب و هوا در این کشورها تاثیر زیادی روی کشت و برداشت محصول دارد. در حقیقت، یکی از اصلی‌ترین معیارها برای تعیین قیمت میزان دارچین کاسیا برداشت و کشت این محصول است که آب و هوا و طوفان‌های بزرگ در کشورهای شرق آسیا روی این میزان برداشت تاثیر خواهد داشت.

از شرایط تاثیر گذار دیگر باید به قوانین صادرات در کشورهای تولید کننده یا کشورهای ثانویه اشاره کرد که به صورت مستقیم روی پاسخ به میزان تقاضا تاثیر خواهد داشت. کشورهای بسیاری وجود دارند که با واردات این محصول آن را دوباره صادر می‌کنند و از این کشورها می‌توان هند و کشورهای اروپایی را بیان کرد.

خرید دارچین تازه

 

 

شرایط تاثیر گذار دیگر شامل میزان تقاضا در کشورهای اصلی تولید کننده است که ممکن است در بعضی از سال‌ها این میزان تقاضا به صورت زیادی افزایش پیدا کند. همچنین، شرایط خاص مانند بحران‌هایی که منجر به بستن مرزها و جلوگیری از صادرات شود نیز، منجر به افزایش قیمت دارچین کاسیا خواهد شد.

میزان تولید دارچین کاسیا در کشورهای اصلی تولید کننده

کشور اندونزی را می‌توان بزرگترین تولید کننده این محصول به شمار آورد که تولید آن تاثیر زیادی روی قیمت بازار دارچین کاسیا دارد. این کشور به همراه چین، ویتنام و سریلانکا در صدر جدول از نظر تولید محصول قرار دارند و به تنهایی در حدود ۹۰ درصد تولید دارچین را انجام می‌دهند.

براساس آمار اخیر اندونزی بیش از ۸۰ هزار تن در سال تولید داشته است و باید اشاره کرد که سهم تولید جهانی آن نیز ۴۶ درصد بوده است. چین نیز با سهم ۳۳ درصدی در رده دوم قرار دارد و سهم تولید آن بیش از ۸۰ هزار تن است.

ویتنام سهم ۸ تا ۱۰ درصدی در جدول کشورهای اصلی تولید کننده دارد و تولید سالانه آن ۲۹ هزار تن برآورد شده است. پس از این کشور سریلانکا قرار دارد که تولید سالانه آن ۲۴ هزار تن است و ۸ درصد از دارچین جهان را تولید می‌کند.

البته، کشور ماداگاسکار نیز که یکی از کشورهای مهم از نظر تولید ادویه جات و به خصوص وانیل است، تولید ۳ هزار تنی در سال دارد و سهم آن نیز ۱ درصد برآورد شده است.

میزان صادرات دارچین در کشورهای مختلف و پیش بینی میزان تولید آن

از نظر تولید جهانی، میزان تولید تا سال ۲۰۲۶ رشد مناسبی را به خود خواهد دید و این میزان در حدود ۲.۲ درصد به صورت CAGR بیان شده است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ میلادی میزان این تولید تا ۲۵۰ هزار تن در سال افزایش داشته باشد. کشورهای اصلی که روی صادرات و قیمت دارچین کاسیا تاثیر خواهند داشت چین و هند هستند که شاید تاثیر آن‌ها به اندازه کشورهای اصلی تولید کننده باشد. در این بین، سهم صادرات سریلانکا نیز بسیار قابل توجه است و در سال‌های مختلف به عنوان بزرگترین صادر کننده دارچین شناخته شده است.

تقاضای بازار دارچین کاسیا در کشورهای مختلف

مطمئنا تقاضای بازار برای دارچین کاسیا رو به افزایش خواهد بود و این موضوع روی قیمت دارچین کاسیا تاثیر بسیار زیادی دارد. جمعیت جهانی نیز رو به افزایش است و از این نظر، تقاضا بین کشورهای مهمی مانند چین، هند و حتی کشورهای تولید کننده در حال افزایش است. در واقع، ارزش این ادویه منجر شده است تا بتوان آن را یکی از بهترین طعم دهنده‌ها به شمار آورد و از نظر تقاضا، کشورهای اروپایی نیز واردات زیادی در مورد این محصول دارند.

باید اشاره کرد که کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر واردات خود را در مورد این محصول به صورت قابل توجهی افزایش داده‌اند که همین امر ممکن است روی قیمت دارچین کاسیا تاثیر داشته باشد. کشورهایی مانند هلند، آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و لهستان از مهم‌ترین کشورها از نظر واردات این محصول از کشورهای آسیایی هستند. گفتنی است، میزان صادرات دوباره کشورهای اروپایی در کل حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تن در سال است.

خرید عمده دارچین کاسیا از فروشگاه تخصصی گیاهینه

قیمت و ارزش دارچین کاسیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که کیفیت و میزان تولید در کشورهای اصلی تولید کننده از عوامل اصلی به شمار می‌رود. این محصول در کشورهایی مانند اندونزی، چین، ویتنام و سریلانکا تولید می‌شود و شرایط آب و هوایی نیز از عوامل تاثیر گذار روی قیمت دارچین کاسیا است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت‌های دارچین کاسیا با فروشگاه تخصصی گیاهینه در ارتباط باشید و در کنار آن، می‌توانید به جدول قیمت ادویه جات نیز در وب سایت مراجعه کنید.

 

منابع:

https://top5ofanything.com/list/bd227ac0/Cinnamon-Producing-Countries

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها