کاهش قیمت کنجد سیاه
کاهش قیمت کنجد سیاه: دلایل و تحلیل بازار
15 مرداد 1403
قیمت سیر هندی
تاثیر قیمت سیر هند بر بازار سیر ایران مرداد 1403
17 مرداد 1403

کاهش تقاضا و قیمت فلفل سیاه در هند مرداد 1403: دلایل و تاثیرات

آخرین بروز رسانی 16 مرداد 1403 توسط رضا واصف پور

کاهش تقاضا و قیمت فلفل سیاه در هند مرداد 1403: دلایل و تاثیرات

در این مقاله به بررسی کاهش تقاضا و قیمت فلفل سیاه در بازارهای داخلی هند می‌پردازیم. بارش سنگین و واردات ارزان‌تر از سریلانکا دو عامل اصلی هستند که منجر به کاهش تقاضا و قیمت فلفل شده‌اند.

کاهش قیمت فلفل به دلیل بارش سنگین و واردات ارزان‌تر

بارش‌های سنگین در شهرهای شمالی هند و واردات ارزان‌تر فلفل از سریلانکا باعث کاهش قیمت فلفل سیاه در بازار کوچی شده است. به گفته مقامات انجمن بازرگانان فلفل و ادویه هند (IPSTA)، قیمت فلفل بدون غربال به ۷.۸۰ دلار در هر کیلوگرم کاهش یافته است و قیمت فلفل ایدوکی بین ۷.۹۸ تا ۸.۰۵ دلار در هر کیلوگرم است.

تاثیر واردات ارزان‌تر سریلانکا

کیشور شامجی، مدیر IPSTA، می‌گوید که فلفل سریلانکا با نرخ‌های پایین‌تر در بازار داخلی هند موجود است. این کاهش قیمت‌ها باعث شده تا بسیاری از مصرف‌کنندگان هندی فلفل سریلانکا را خریداری کنند. این فلفل‌ها تراکم کمتری دارند و رطوبت بیشتری نیز دارند، اما به دلیل قیمت پایین‌تر ترجیح داده می‌شوند.

تاثیر بارش‌های سنگین

بارش‌های سنگین در شهرهای شمالی هند، تقاضای مصرف‌کنندگان برای فلفل را کاهش داده و خریداری صنایع مصرفی را تحت تاثیر قرار داده است. این بارش‌ها همچنین تقاضا در بازارهای کرالا را کاهش داده و احتمالاً بر تولید فلفل در فصل آینده تاثیر خواهد گذاشت.

مشکلات تولید در وایاناد

کیشور شامجی اشاره کرد که رانش زمین در وایاناد خسارت زیادی به محصولات فلفل وارد کرده است. علاوه بر این، بسیاری از کشاورزان در این منطقه به کشت محصولات دیگر و فعالیت‌های مرتبط با گردشگری روی آورده‌اند که منجر به کاهش عرضه فلفل از این منطقه شده است.

نتیجه‌گیری

بارش‌های سنگین و واردات ارزان‌تر فلفل از سریلانکا باعث کاهش تقاضا و قیمت فلفل سیاه در بازارهای داخلی هند شده‌اند. این وضعیت با مشکلات تولید در وایاناد تشدید شده است. با تنظیم بازار به این شرایط، تولید و قیمت‌های آینده فلفل به دقت تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید فلفل سیاه با بهترین قیمت و کیفیت، می‌توانید به وبسایت بازرگانی گیاهینه مراجعه کنید.
برای مشاهده قیمت های به روز فلفل سیاه به این لینک مراجعه کنید.

منبع مقاله : cmbroker.cloud

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها