قیمت سیر هندی
تاثیر قیمت سیر هند بر بازار سیر ایران مرداد 1403
17 مرداد 1403
افزایش قیمت جهانی کاکائو
افزایش قیمت کاکائو با بهبود تقاضا 17 مرداد 1403
17 مرداد 1403

کاهش قیمت فلفل سیاه در بازار داخلی ویتنام با ورود اندونزی به فصل برداشت

آخرین بروز رسانی 17 مرداد 1403 توسط رضا واصف پور

کاهش قیمت فلفل سیاه در بازار داخلی ویتنام با ورود اندونزی به فصل برداشت

قیمت فلفل سیاه در بازارهای داخلی ویتنام امروز به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته و به زیر 5.76 دلار در هر کیلوگرم رسیده است. این کاهش قیمت به دلیل ورود اندونزی به فصل برداشت و افزایش عرضه جهانی فلفل رخ داده است. در این مقاله، عوامل مختلف تاثیرگذار بر کاهش قیمت فلفل و وضعیت بازار را بررسی می‌کنیم.

وضعیت فعلی بازار فلفل در ویتنام

قیمت فلفل در بازار داخلی ویتنام امروز به‌طور غیرمنتظره‌ای به 5.68 دلار در هر کیلوگرم کاهش یافته که نسبت به روز گذشته 0.16 دلار کاهش داشته است. این کاهش قیمت عمدتاً به دلیل افزایش عرضه فلفل از اندونزی و کاهش تقاضا از بازار چین است.

لیست قیمت به روز فلفل سیاه ویتنام

صادرات فلفل ویتنام

بر اساس گزارش انجمن فلفل و ادویه ویتنام (VPSA)، ویتنام در ماه تیر 1403، 21,771 تن انواع فلفل صادر کرده است که شامل 19,371 تن فلفل سیاه و 2,400 تن فلفل سفید می‌شود. ارزش کل صادرات در ماه تیر به 129.9 میلیون دلار رسیده است. در هفت ماه نخست سال، ویتنام 164,357 تن انواع فلفل صادر کرده که مجموع ارزش آن به 764.2 میلیون دلار رسیده است.

کاهش تقاضا از چین

با توجه به رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار در سال 1403 و کاهش نیازهای مصرفی مردم، تقاضای فلفل از بازار چین کاهش یافته است. این کاهش تقاضا باعث شده تا قیمت فلفل در بازار داخلی ویتنام به اندازه مورد انتظار افزایش نیابد. در حال حاضر، قیمت فلفل در بازار چین پایین‌تر از ویتنام است که ممکن است دلیل اصلی محدودیت واردات فلفل از ویتنام باشد.

افزایش عرضه جهانی

اندونزی با ورود به فصل برداشت از ماه تیر، عرضه جهانی فلفل را افزایش داده است. این افزایش عرضه تاثیر مستقیم بر کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی ویتنام داشته است. با این حال، برزیل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فلفل سیاه در جهان با مشکلات تولید به دلیل خشکسالی مواجه است که می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر بازار جهانی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

کاهش قیمت فلفل در بازار داخلی ویتنام به دلیل افزایش عرضه از اندونزی و کاهش تقاضا از چین رخ داده است. با ورود اندونزی به فصل برداشت، عرضه جهانی فلفل افزایش یافته و این امر باعث کاهش قیمت‌ها شده است. با این حال، مشکلات تولید در برزیل می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر بازار جهانی داشته باشد. با توجه به این شرایط، مصرف‌کنندگان و صادرکنندگان باید با دقت روند بازار را دنبال کنند و تصمیمات خود را بر اساس آخرین تغییرات بازار اتخاذ کنند.

منبع مقاله : https://chusepepper.com.au/pepper-supply-is-supplemented-as-indonesia-enters-the-season/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها