افزایش قیمت زیره سبز
قیمت زیره در شهر Unjha هند افزایش یافت: تقاضای رو به رشد و عرضه محدود باعث حرکت صعودی بازار شده است.
23 شهریور 1403
انتظار افزایش قیمت زیره - آیا روند صعودی برای صادرکنندگان هندی در پیش است؟
انتظار افزایش قیمت زیره – آیا روند صعودی برای صادرکنندگان هندی در پیش است؟
8 مهر 1403

خسارت به محصول هل در هند: آیا قیمت‌ها پایدار می‌ماند؟

آخرین بروز رسانی 8 مهر 1403 توسط Zohreh Movahedi

سیلاب‌ها تهدیدی برای محصول هل

بارش‌های سنگین و سیلاب در ایالت آسام و دیگر مناطق شمال شرقی هند نگرانی‌های زیادی را در مورد محصول آینده هل بزرگ ایجاد کرده است. با نزدیک شدن به زمان برداشت اول، گزارش‌ها حاکی از آن است که شرایط آب و هوایی ممکن است منجر به خسارت‌های چشمگیری در محصول شود. بسیاری از مناطق، از جمله مگالایا، تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته‌اند و تخمین زده می‌شود که تا ۷۰٪ از محصول هل بزرگ آسیب ببیند.

تقاضای ضعیف و کاهش قیمت در بازار داخلی

در بازارهای عمده‌فروشی داخلی، قیمت هل بزرگ اخیراً کاهش یافته است. نوع کاینچی کات (Kainchi Cut) از ۱۶.۸۰ تا ۱۸.۶۰ دلار در هر کیلوگرم کاهش یافته است. پیش از این، قیمت‌ها بین ۱۶.۸۰ تا ۱۸.۰۰ دلار در هر کیلوگرم متغیر بود. فروش ضعیف عامل این کاهش قیمت بوده و با وجود افزایش‌های کوچک قبلی، بازار همچنان راکد است. تاجران گزارش می‌دهند که محصول اول ضعیف‌تر از حد معمول بوده و انتظار دارند که با برداشت‌های آینده، خسارت‌ها بیشتر شود.

نگرانی‌ها درباره محصول در داخل و خارج از کشور

گزارش‌ها از نپال و بوتان نیز حاکی از شرایط نامساعد آب و هوایی برای هل بزرگ است. در نپال، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیسه هل وارد می‌شود، اما هزینه واردات بالاتر از حد معمول و در حدود ۱۸.۶۰ تا ۱۹.۲۰ دلار در هر کیلوگرم است. با ادامه آسیب به محصولات در سیکیم و دیگر مناطق تولیدی عمده، تاجران انتظار دارند که دسترسی به این محصول محدود باشد. با وجود کاهش عرضه، امید چندانی به افزایش قیمت وجود ندارد زیرا تقاضا همچنان ضعیف است.

افزایش صادرات هل بزرگ، اما افزایش قیمت بعید است

در دو ماه اول سال مالی جاری ۲۰۲۴-۲۵، هند ۳۰۲.۳۷ تن هل بزرگ به ارزش ۵.۴۴ میلیون دلار صادر کرده است. این افزایش قابل توجهی در مقایسه با ۱۸۴.۸۴ تن صادرات شده در همین دوره سال گذشته است که ارزش آن ۱.۵۹ میلیون دلار بود. با وجود این افزایش در صادرات، نظر بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها در آینده نزدیک به احتمال زیاد پایدار باقی خواهند ماند.

انتظار افزایش قیمت وجود ندارد

چشم‌انداز هل بزرگ همچنان نامطلوب است، زیرا سیلاب‌ها و شرایط نامساعد آب و هوایی بر محصول آینده تأثیر می‌گذارند. با تقاضای ضعیف و قیمت‌های پایدار در بازارهای داخلی و بین‌المللی، تاجران انتظار افزایش قیمت قابل توجهی در هفته‌های آینده ندارند.

هل با کیفیت را همین امروز از گیاهینه تهیه کنید

با توجه به شرایط ویژه بازار، بهترین زمان برای خرید هل اکبر با کیفیت و قیمت مناسب فرا رسیده است. هل اکبر بنفش تازه با رنگ و عطر بی‌نظیر در فروشگاه گیاهینه موجود است. برای مشاهده و خرید این محصول، روی خرید هل اکبر بنفش کلیک کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها