DALL·E 2024 10 01 08.13.14 A professional image featuring the title Big Cardamom Prices Set to Surge in India as New Crop Remains Weak. The text is bold and eye catching plac
افزایش قیمت هل سبز در هند با وجود ضعف محصول جدید
10 مهر 1403
مقاله خبری افزایش قیمت جوز هندی
انتظار می‌رود قیمت جوز هندی با افزایش تقاضا افزایش یابد
20 مهر 1403

بازار زردچوبه هند شاهد اصلاح قیمت است

آخرین بروز رسانی 16 مهر 1403 توسط Zohreh Movahedi

کاهش قیمت زردچوبه با فروش سود توسط تاجران

اخیراً تاجران با فروش سودهای قبلی خود، قیمت زردچوبه را پایین آورده‌اند. در طول هفته گذشته، قرارداد اکتبر زردچوبه در بازار ملی کالا و معاملات مشتقه (NCDEX) از ۱۷۴ دلار به ۱۶۵ دلار به ازای هر کیلوگرم کاهش یافته است، که این امر کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. پیش از این، نگرانی‌ها در مورد خسارت‌های ناشی از بارش‌های شدید به محصولات، باعث افزایش قیمت‌ها شده بود، اما اکنون تاجران سودهای قبلی خود را برداشت کرده‌اند.

اقدامات تاجران باعث کاهش قیمت زردچوبه می‌شود

چندین عامل در نوسانات قیمت زردچوبه در حال حاضر نقش دارند. راوی شانکار پاندی، تحلیل‌گر کالای شرکت SMC Global Securities Ltd، توضیح داد که شرایط موقتی باعث افزایش اخیر قیمت‌ها شده بود. با تخلیه انبارها توسط انبارداران، قیمت‌ها در حال اصلاح هستند. علاوه بر این، افزایش ۲۰ درصدی در کشت زردچوبه و کاهش تقاضای صادرات از بنگلادش، رشد قیمت‌ها را در هفته‌های اخیر کاهش داده است.

عوامل مؤثر بر کاهش اخیر قیمت زردچوبه

با وجود افت فعلی، کارشناسانی مانند ایندراجیت پل معتقدند که کاهش قیمت‌ها کوتاه‌مدت خواهد بود. باران‌های شدید به مناطق کلیدی کشت زردچوبه مانند ماراتوادا و آندرا پرادش آسیب رسانده است که این موضوع بر عرضه فعلی تأثیر گذاشته است. با نزدیک شدن به فصل جدید برداشت، کارشناسان انتظار دارند که بازار بهبود یابد و احتمالاً قیمت‌ها در هفته‌های آتی دوباره افزایش یابند.

بازار زردچوبه آماده بازیابی پس از کمبود عرضه

بازار زردچوبه در حال گذر از یک دوره تنظیم است، زیرا تاجران سودهای خود را برداشت می‌کنند. با وجود نوسانات کوتاه‌مدت، چشم‌انداز بلندمدت نشان‌دهنده افزایش پایدار قیمت‌ها است. هم تاجران و هم کشاورزان باید به روندهای بازار و تغییرات آب و هوایی دقت کنند تا در ماه‌های آینده به درستی تصمیم‌گیری کنند.

نتیجه‌گیری: امکان بازیابی پس از نوسانات کوتاه‌مدت

قیمت زردچوبه به دلیل برداشت سود توسط تاجران و چالش‌های مربوط به عرضه کاهش یافته است، اما کارشناسان معتقدند این کاهش موقتی خواهد بود. با تأثیر باران‌های شدید بر محصولات و نزدیک شدن به فصل جدید، احتمالاً قیمت‌ها تثبیت و بازیابی خواهند شد. تاجران و کشاورزان باید با توجه به تغییرات آب و هوایی و روندهای بازار، برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده داشته باشند.

برای خرید زردچوبه به صورت مستقیم و مطمئن، همین حالا زردچوبه خود را از گیاهینه تهیه کنید و از کیفیت بالا و قیمت مناسب بهره‌مند شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها