قیمت گیاهان دارویی
لیست قیمت گیاهان دارویی گیاهینه در سال 1402
7 شهریور 1401
قیمت لیمو خشک
قیمت لیمو خشک و انواع فرآورده‌های آن
17 شهریور 1401

قیمت سیاهدانه عمده

آخرین بروز رسانی 13 مهر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

قیمت سیاهدانه

همانطور که می‌دانید یکی از ادویه‌هایی که در کشور ما فروش زیادی دارد، سیاهدانه است. این محصول که با نام سُنیز نیز شناخته می‌شود، گیاهی یک ساله و بومی کشورهای اروپای شرقی، کشورهای غرب آسیا مثل ایران، عراق و ترکیه است. قیمت سیاهدانه با توجه به متغیرهایی مثل میزان کشت، نوع برداشت و میزان تقاضا در بازار، متفاوت است که در این محتوا قصد داریم در مورد آن، اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

مختصری در مورد سیاهدانه و خواص آن

سیاهدانه از خانواده گیاه آلاله است که در حدود 20 تا 30 سانتی‌متر رشد دارد، میوه آن به صورت کپسولی و سه قسمتی است و به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی و ادویه افزودنی به مواد غذایی شناخته شده است. طبیبا و دانشمندان تحقیقات زیادی بر روی این گیاه انجام داده‌اند و در نتیجه آن به خواص زیاد این گیاه در درمان بیماری‌ها و همچنین ارزش غذایی فوق‌العاده آن رسیده‌اند.

از جمله خواص و فواید سیاهدانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت دستگاه گوارش
  • تقویت حافظه
  • درمان دل‌درد، نفخ معده، زخم معده، انگل روده، دل پیچه، درد روده و دردهای کلیوی
  • درمان دیابت و کنترل قند خون
  • تنظیم فشار خون
  • بهبود درد روماتیسم
  • کنترل کلسترول خون
  • تسکین درد مفاصل
  • تقویت قوای جنسی
  • درمان تب
  • بهبود زیبایی پوست و درمان جوش
  • درمان درد کبد
  • درمان سردردهای میگرنی
  • و …

انواع سیاهدانه در بازار ایران و نوع استفاده از این محصول

انواع سیاهدانه‌ای که در بازار ایران وجود دارد معمولا محصول کشورهای ایران، سوریه و هند هستند که هر کدام از این محصولات دارای خواص و سطح کیفیت متفاوتی است.

سیاهدانه تولیدی توسط کشور هند، در حقیقت بهترین و با کیفیت‌ترین محصول در بازار کشور محسوب می‌شود، میزان سورت کاملی دارد و برای روغن‌گیری، بهترین محصول به شمار می‌رود، چرا که نسبت به محصولات دیگر از روغن بیشتری برخوردار است.

محصول سیاهدانه تولیدی توسط کشور سوریه، نسبت به محصول هندی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و نوع سوم از سیاهدانه‌ای که در ایران به فروش می‌رسد، محصول تولیدی در کشور است که کیفیت پایین‌تری نسبت به دو نمونه قبلی دارد و معمولا برای استفاده در کارخانه‌ها و تولیدی‌های بزرگ و عمده استفاده می‌شود.

قیمت سیاهدانه به چه چیزهایی بستگی دارد

عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت سیاهدانه تاثیر دارد و باعث نوسانات در قیمت این محصول می‌شود.

اینکه محصول تولیدی توسط کدام کشور تولید شده باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند بر روی قیمت این محصول تاثیر بگذارد چرا که سیاهدانه تولیدی توسط بعضی از کشورها، به دلیل آب و هوای مناسب، روغن‌دهی بهتری دارد.

میزان تولید توسط کشور مبدا نیز تاثیر زیادی بر قیمت سیاهدانه دارد. وقتی میزان تولید در کشورهای تولید کننده بالا باشد، قیمت ارزان‌تری برای آن در نظر می‌گیرند تا بتوانند حجم بیشتری از آن را به فروش برسانند.

میزان تقاضا در کشور مقصد نیز بر قیمت این محصول تاثیر دارد. وقتی میزان تقاضا بالاتر باشد، به مراتب قیمت محصول توسط کشور مبدا نیز افزایش می‌یابد.

عوامل دیگری مثل، نرخ تورم، قیمت ارز و همچنین قیمت حمل و نقل نیز  به مراتب بر روی قیمت سیاهدانه تاثیر دارند.

چگونه از قیمت سیاهدانه آگاه شویم

همانطور که می‌دانید، تشخیص سیاهدانه تولیدی هر کشور از یکدیگر کار راحتی نیست چرا که شکل ظاهری تمامی آنها به یک شکل است. بنابراین برای اینکه سیاهدانه اصل تهیه کنیم باید از روی بسته‌بندی آن تشخیص دهیم که محصول کدام کشور است.

این روزها فروشگاه‌های زیادی هستند که اقدام به خرید و فروش گیاهان دارویی می‌کنند. چه بسیا از بین آنها افرادی نیز باشند که محصولات تقلبی را با قیمت اصل به بازار عرضه کنند بنابراین برای خرید و یا استعلام از قیمت سیاهدانه اصل لازم است به فروشگاه‌های معتبر اعتماد کنید. ما در اینجا فروشگاه زرین گیاهینه یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در سراسر کشور را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بهترین کیفیت و بهترین قیمت سیاهدانه را از این فروشگاه دریافت کنید.

جهت آگاهی از قیمت انواع سیاهدانه و یا خرید این محصول با قیمت مناسب می‌توانید به سایت گیاهینه مراجعه کنید و یا از طریق تلفن با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا شما را در خرید محصول مورد نظرتان راهنمایی کنند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها