آیا هر دمنوش گیاهی برای تقویت طبع جنسی مناسب و خوب است؟
مصرف دمنوش گیاهی برای افزایش میل جنسی مردان و زنان
23 دی 1401
ادویه کراهی چیست
ادویه کراهی چیست؟ خواص ادویه کراهی، طریقه مصرف ادویه کراهی
28 دی 1401

 روماتیسم چیست و در طب سنتی چه درمانی برای آن است؟

آخرین بروز رسانی 27 دی 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

روماتیسم

به طور کلی روماتیسم به یک بیماری خاص اطلاق نمی‌شود، یعنی شما اگر قصد تشخیص این بیماری را داشته باشید درحقیقت مجموعه دردهای مفاصل و سایر ارگان‌های حرکتی را می‌گویند بیماری روماتیسم  نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن به بافت‌های بدن می‌باشد. هر عاملی که باعث شود رطوبت و همچنین سردی بدن افزایش پیدا کند مثل خواب بسیار، خواب در روز، هوا سرد، غذا سرد، کم تحرکی می‌تواند باعث تشدید علائم روماتیسم شود. بیماری‌های روماتیسم از جمله بیماری‌هایی می‌باشد که علاوه براینکه مفاصل و استخوان‌ها را درگیر می‌کند بعضی از اوقات دیگر اعضای بدن مثل چشم، قلب، کلیه و پوست را درگیر می‌کند.

درمان خانگی روماتیسم مفصلی

بیماری روماتیسم یکی از بیماری‌های مفصلی است که در آن بعضی از مفاصل شخص ملتهب شده و باعث ایجاد درد در بدن می‌شود برای کاهش این بیماری در طب سنتی زنجبیل از مهم‌ترین واصلی‌ترین گیاهان ضد التهاب است که برای درمان کردن روماتیسم موثر است چرا که باعث افزایش گردش خون در ناحیه صدمه دیده می‌شود شما می‌توانید زنجبیل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

درمان‌های خانگی بیشتر می‌تواند در کاهش درد روماتیسم‌های مفصلی و ماهیچه‌ای تاثیرگذار باشد از جمله استفاده کردن از موم عسل، سیاه دانه، روغن کافوری ضمادی را می‌توان ساخت که شخصی که مبتلا به این بیماری شده است هر شب قبل از خواب محل درد را با این ترکیب آغشته کند و بعد از آن ببند تا درد کم شود؛ همچنین مصرف روزانه عسل با سیاه دانه می‌تواند در بهبود حال بیمار تاثیر زیادی را داشته باشد و در همین راستا ترکیب زیره به همراه فلفل سیاه با یک لیوان آب معجونی می‌باشد که می‌توان در برنامه روزانه  قرار داد. استفاده کردن از کمپرس‌های آب سرد و گرم در کم کردن دردهای بیمار تاثیر دارد. البته بهتر این است که با دکتر روماتیسم درمیان بگذارید تا در بهبود این بیماری بیشتر به خودتان کمک کنید.

درمان سنتی روماتیسم با مصرف کردن عرقیات مفید

درمان روماتیسم با عرق بابا آدم

عرق گیاه بابا آدم و ریشه آن دربسیاری از داروهای گیاهی و طب ستی به کار گرفته می‌شود. عرق این گیاه حاوی روغن‌های چربی هست که برای کاهش دردهای مفصلی و التهاب موثر است این عرق به شما در داشتن مفاصلی بدون درد کمک زیادی می‌کند.

درمان روماتیسم با عرق گزنه

عرق گزنه دارای ترکیبات فعالی می‌باشد که التهابات سیتوکین را پایین می‌آورد. سیتوکین‌ها اکثرا در پاسخ به یک تحریک ترشح می‌شود و وظیفه انتقال دادن پیام بین یاخته‌ها بر عهده آن‌ها می‌باشد و به دلیل پاسخ ایمنی مناب، التهاب را تا حدی نیز کاهش می‌دهد. در ترکیبات این عرق پروتئینی موجود است که سیتوکین‌های که در بافت مفاصل وجود دارد را فعال میکند.

بهترین دمنوش گیاهی ضد نفخ معده چیست؟

دمنوش تاثیری عجیبی در بیماری‌های روماتیسمی دارد؟

دمنوش‌ها فواید زیادی دارد و برای آرام کردن دردها موثر هستند بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که فصل سرد دچار درد استخوان و همچنین درد مفاصل می‌شوید. از نوشیدن دمنوش دارچین، سیب، زنجبیل و هل غافل نشوید چرا که استفاده کردن از این دمنوش‌ها برای درمان روماتیسم تاثیر بسزایی دارد.

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها