ادویه عمده از کجا بخرم؟
ادویه عمده از کجا بخرم؟ | خرید و فروش ادویه جات عمده با بهترین قیمت بازار
27 اسفند 1401
خاکشیر چیست و چه خواصی دارد
با مهم­ترین خواص خاکشیر برای سلامتی آشنا شوید
19 فروردین 1402

سود فروش عطاری چقدر است؟

آخرین بروز رسانی 12 مهر 1402 توسط Fateme amooshahi

سود فروش محصولات عطاری چقدر است؟

در کل، محصولات عطاری را به چند دسته تقسیم می‌کنیم:

۱. ادویه‌جات

ادویه‌جات یکی از پرمصرف‌ترین، معروف‌ترین و باخاصیت‌ترین محصولات عطاری هستند. به همین دلیل، فروش زیادی را در بین همه خانواده‌ها دارند. در هر آشپزخانه‌ای، انواع و اقسام مختلف ادویه‌ها موجود است. با توجه به رقابتی بودن و پرفروش بودن دسته بندی ادویه‌جات، سود فروش محصولات در شغل عطاری کمتر از بقیه دسته‌بندی‌هاست و محدود به ۲۰ الی ۳۰ درصد است. با این حال، بین خود انواع ادویه‌جات، ادویه‌هایی که معروف‌تر از بقیه هستند مثل زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و… حاشیه سود کمتری دارند نسبت به ادویه‌های ترکیبی مثل ادویه مرغ و ماهی، گرام ماسالا، ادویه‌کاری و…

پس، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام فروش ادویه‌جات در عطاری، قیمت شما با قیمت رقبای شما مطابقت داشته باشد و قیمتی بیشتر یا کمتر به نسبت به رقبایتان را عرضه نکنید. مشتریان، در غیر این صورت، ناراضی خواهند شد. باید قیمت‌های شما و قیمت‌های رقیب‌هایتان هماهنگی داشته باشند.

به همین منظور سعی کنید که با قیمت کمتری و با سود کمتر، جنس‌های خود را به فروش برسانید و فروش خود را افزایش دهید.

در مورد ادویه‌جات، باید به دو نکته مهم توجه کنیم. اول اینکه، قیمت ادویه‌جات برای مشتریان نیز بسیار مهم است و در صورتی که مشتریان قصد مقایسه قیمت‌ها را دارند، ابتدا با بررسی قیمت ادویه‌جات شروع خواهند کرد. بنابراین، در صورتی که قیمت ادویه‌جات شما مناسب باشد، ممکن است مشتریان نگرش مثبتی نسبت به محصولات دیگر شما پیدا کنند و به خرید آنها متمایل شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، این است که ادویه‌جات محصولات رقابتی هستند و باید قیمت منصفانه‌ای را برای آنها تعیین کنیم. همچنین، برای داشتن بهترین محصولات، باید از میان اجناس بهترین ها انتخاب کنیم. بنابراین، با توجه به بازار و قیمت‌های رقابتی، بهتر است قیمت مناسبی برای ادویه‌جات و سایر محصولات تعیین کنیم.

 

۲. گیاهان دارویی

گیاهان دارویی در عرصه عطاری و فروش آن‌ها به صورت خرده، با میزان فروش کمتر و قیمت گران‌تر نسبت به ادویه‌ها روبرو هستند. به همین دلیل، برای فروش گیاهان دارویی، با توجه به کمبود تقاضا و قیمت‌های بالای آن‌ها، حاشیه سود بالاتری باید در نظر گرفته شود که حداقل بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد باشد. لذا، در فروشگاه عطاری، نیاز است که محصولات گیاهان دارویی با قیمت منصفانه و با کیفیت بالا ارائه شود تا بتوان به دید مثبت مشتریان نسبت به فروشگاه مان و افزایش فروش در این زمینه دست یافت.

۳. خشکبار

خشکبار یکی از محصولاتی است که در عطاری ها به فروش می‌رسد. این محصولات شامل انواع آلو، خرید لیمو عمانی، زعفران، مویز، زرشک و سایر محصولاتی هستند که در دسته بندی خشکبار قرار می‌گیرند. با توجه به همپوشانی با فروشگاه های آجیل و خشکبار، قیمت های خشکبار شما باید با قیمت های رقبا مطابقت داشته باشد. در کل حاشیه سود محصولات خشکبار در عطاری حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

۴. عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی نیز از محصولاتی است که در عطاری ها به فروش می‌رسند و حاشیه سود بسیار بالایی دارند. به خصوص عرقیات معروف مثل عرق کاسنی، عرق نعنا، عرق شاتره و انواع گلاب.

محصولات شرکتی و بسته بندی شده نیز در عطاری ها فروش بسیار خوب و حاشیه سود بسیار بالایی دارند. به دلیل فروش کمتر، قیمت های این محصولات بالاتر است، اما با توجه به حجم فروش بالای آنها، حاشیه سود خوب و قابل قبولی دارند. در کل، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حاشیه سود عرقیات گیاهی در عطاری ها است.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها