قیمت عمده زردچوبه فله به همراه لیست قیمت ادویه جات
فروش عمده زردچوبه فله ای گیاهینه
7 آبان 1399
قیمت عمده زنجبیل قلم
قیمت زنجبیل قلم
5 آذر 1399

دارچین گیاهینه

خرید و قیمت عمده چوب دارچین

آخرین بروز رسانی 28 آذر 1402 توسط Fateme amooshahi

قیمت دارچین

این مطلب راهنمایی است برای قیمت دارچین و خرید عمده آن، با ما همراه باشید.

دارچین نوعی گیاه دارویی خوش عطر و طعم به‌حساب می‌آید که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود. این محصول از پوست درختچه دارچین تهیه شده که معمولا به 2 صورت چوب (قلم) و پودر دارچین در بازار ادویه‌جات و خشکبار عرضه می‌شود. این گیاه دارویی از خواص دارویی و درمانی فراوانی برخوردار بوده که از مهمترین آن‌ها، می‌توان به درمان سرفه، کاهش فشار خون، جلوگیری از آلزایمر، درمان دندان درد، کمک به کاهش وزن و … اشاره کرد.

خرید دارچین تازه

 

دارچین از دیرباز به عنوان ادویه خوشبو و خوش طعم در سراسر دنیا کاربرد داشته و امروزه برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر این ادویه، آن را به شکل‌های مختلفی از جمله دمنوش و چای دارچین، ترکیب دارچین و عسل، عرق دارچین و…  مصرف می‌کنند.

دارچین بومی سریلانکا، جنوب هند و چین است و به شکل‌های مختلف توسط بسیاری از مراکز فعال در زمینه محصولات عطاری و گیاهی به بازار ایران وارد می‌شود. قیمت دارچین در بازار ادویه‌جات و خشکبار تحت تاثیر فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید دارچین مرغوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مراکز معتبر عرضه محصولات عطاری مراجعه کرده و به مشخصات ظاهری محصول توجه کنید.  

در اینجا سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با خرید و قیمت دارچین درجه یک در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

کشت و برداشت دارچین

دارچین از گیاهان دارویی خوشبو است که به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها مصرف می‌شود. این ادویه از پوست درختچه‌ای با گلبرگ‌های سبز رنگ و گل‌های سفید (مایل به زرد) به‌دست می‌آید که به صورت قلم یا پودر دارچین در مراکز عرضه محصولات عطاری و گیاهی به فروش می‌رسد. این گیاه در سریلانکا، چین و هندوستان کشت و برداشت می‌شود که دارچین کاسیا (cassia) و دارچین سیلان (zeylanicum) از محبوب‌ترین انواع موجود در بازار محسوب می‌شوند و بهترین نوع آن، دارچین سیلانی است. دارچین به عنوان ادویه‌ای قهوه‌ای رنگ با عطر و طعم بی‌نظیر شناخته می‌شود و از خواص و فواید پزشکی آن به شکل‌های مختلف بهره می‌برند.

در حال حاضر دارچین توسط بسیاری از مراکز معتبر فروش محصولات گیاهی به کشورمان وارد می‌شود و قیمت هر کیلو دارچین تحت تاثیر عوامل مختلف تعیین می‌شود.

فواید و خواص دارچین

دارچین به دلیل خواص دارویی و درمانی فراوان، از هزاران سال پیش در طب سنتی کاربرد داشته و امروزه در بسیاری از مراکز عطاری به صورت چوب و پودر دارچین عرضه می‌شود. از فواید و خواص دارچین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از بیماری‌های قلبی
  • کاهش قند خون
  • کاهش فشار خون
  • کاهش وزن و لاغری
  • جلوگیری از آلزایمر
  • درمان تنگی نفس
  • خاصیت ضد التهابی
  • ضد دیابت و سرطان

از دارچین به عنوان ادویه و چاشنی در تهیه دمنوش‌های گیاهیی، پخت غذا، کیک و شیرینی استفاده می‌شود. همچنین در کنار مصارف دارویی، برای تهیه رنگ موی طبیعی (قهوه‌ای روشن) کاربرد دارد.  عوامل مختلفی در تعیین قیمت دارچین تاثیرگذار هستند؛ بنابراین اگر به دنبال خرید دارچین درجه یک و مرغوب هستید، می‌توانید به مراکز معتبر فروش محصولات گیاهی و عطاری مراجعه کنید.

فاکتورهای موثر بر قیمت دارچین

دارچین از ادویه‌جات پرمصرف و محبوب سراسر جهان به‌حساب می‌آید که به صورت چوب دارچین (معمولی یا لوله‌ای) و پودر دارچین در بازار موجود است. دارچین به واسطه عطر و طعم شگفت‌انگیز خود، اغلب برای طعم بخشیدن به انواع غذا و دمنوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

پودر دارچین موجود در بازار خشکبار به واسطه توجیه اقتصادی از آسیاب کردن چوب دارچین خرد شده داخل کیسه‌های وارداتی به‌دست می‌آید که مرغوبیت آن به کیفیت دارچین قلم وابسته است. به‌طور کلی هرچقدر قلم دارچین درشت‌تر و سالم‌تر باشد، خشک‌تر باشد، رنگ قهوه‌ای‌تری داشته باشد و تازه‌تر باشد، از کیفیت و مرغوبیت بیشتری برخوردار است؛ از این‌رو قیمت دارچین در بازار تحت تاثیر مشخصات کیفی محصول متفاوت خواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال خرید دارچین (قلم یا پودر) درجه یک و مرغوب هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر فعال در زمینه محصولات گیاهی و عطاری از قبیل گیاهینه مراجعه کرده تا دارچین درجه یک را با قیمت مناسب تهیه کنید.

قیمت خرید دارچین

دارچین از پوست درختچه دارچین تهیه می‌شود که بومی کشورهایی چون هندوستان، سریلانکا و چین است. عمده دارچین بازار ایران از کشور چین تامین می‌شود که به صورت قلم در جعبه‌های 25 کیلوگرمی عرضه شده است. قیمت خرید دارچین تحت تاثیر عواملی چون درشت بودن قلم دارچین، سالم بودن، خشک بودن بار، تازه بودن محصول، نرخ ارز، کرایه حمل و نقل و … تعیین می‌شود.

 دارچین کاسیا و دارچین سیلان از پرمصرف‌ترین انواع دارچین محسوب می‌شوند که دارچین سیلان از کیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به کاسیا برخوردار است؛ از این‌رو قیمت دارچین سیلان بالاتر از کاسیا بوده اما دارچین کاسیا با توجه به قیمت مناسب، بخش عمده‌ای از معاملات بازار دارچین را به خود اختصاص داده است.

بنابراین به منظور خرید دارچین با کیفیت و مرغوب باید به مشخصات ظاهری و شرایط روز بازار توجه کرده و از مراکز معتبر فروش محصولات خشکبار به خرید محصول اقدام کنید.

راهنمای خرید عمده دارچین از بازرگانی گیاهینه

اگر به دنبال خرید دارچین درجه یک و با کیفیت هستید، بازرگانی گیاهینه به عنوان مجری فروش عمده دارچین قلم و پودر در بسته‌بندی‌های مختلف شناخته می‌شود و به  شما در تهیه محصول مرغوب با قیمت مناسب کمک خواهد کرد.

قیمت دارچین در بازار ادویه‌جات و خشکبار با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود که هر چقدر قلم دارچین درشت‌تر، سالم‌تر، خشک‌تر، تازه‌تر و خوش عطرتر باشد، قیمت بالاتری دارد؛ بنابراین هنگام خرید دارچین قلم یا پودر به مشخصات ظاهری محصول توجه کنید. به‌طور کلی قیمت دارچین سیلانی نسبت به انواع دارچین موجود در بازار بیشتر است؛ زیرا از کیفیت و عطر بی‌نظیری برخوردار است.  

فروشگاه گیاهینه این امکان را برای متقاضیان خرید دارچین فراهم کرده است تا از طریق شماره تلفن‌های

۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰ و ۰۳۱۹۵۰۱۰۰۴۵

با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرده و از قیمت دارچین پودر یا قلم آگاهی کسب کنند. همچنین امکان ثبت سفارش اینترنتی خرید دارچین در سایت گیاهینه وجود دارد و محصول خریداری شده در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از طریق اتوبوس، باربری و پست به در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود. 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها