لیست غذا با حبوبات
لیست غذا با حبوبات
18 بهمن 1401
طرز تهیه چای سماق
طرز تهیه چای سماق
25 بهمن 1401

سویق کودک

آخرین بروز رسانی 24 بهمن 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

وقتی که نوزاد شما 6 ماهه شود زمان شروع غذای کمکی فرا می‌رسد شما می‌توانید تغذیه او را براساس جدول زمانبندی کودک آغاز کنید. سویق کودک یکی از همین غذاهای کمکی می‌باشد که به علت اینکه خواص بیمشاری را دارا است توصیه می‌شود که آن را در برنامه غذایی نوزاد خودتان قرار دهید. یک غذا پر از انرژی و مقوی می‌باشد که در عین حال هضم آن برای کودک خیلی راحت است.

در حقیقت سویق نوعی دیگر از غذاها است که از زمان قدیم در ایران رواج داشته است و در روایات اسلامی نیز درباره خواص زیاد آن صحبت زیادی شده است معمولا پایه اصلی در تهیه سویق کودک جو، دانه غلات، حبوبات، دانه انار و همچنین دیگر مواد مغذی سالم می‌باشد. در ادامه قصد داریم بیشتر راجب سویق صحبت کنیم پس با ما در سایت گیاهینه همراه باشید.

انواع سویق

  1. سویق گندم

از جمله خواص سویق گندم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

‌ چاق کننده، افزایش دهنده شهوت، بسیار خوب برای رشد کودکان همچنین مقوی است البته باید به این موضوع توجه کافی را داشت که برای کودکان ذرات باید حتما ریزتر شود.

  1. سویق جو

سویق جو بسیار مقوی است و برطرف کننده برسام و اگر به صورت خشک به جای صبحانه استفاده شود بدون ایجاد ضعف باعث لاغری نیز می‌شود. کاهش دهنده‌ی قند است به طوری که مصرف کردن دو قاشق غذاخوری با هر وعده غذایی در مدت زمان اندک باعث قطع انسلولین نیز می‌شود.

  1. سویق برنج

سویق برنج برای بیماری اسهال بسیار موثر است و گشاده کننده روده‌ها می‌باشد. برای کسانی که به دلیل بیماری لاغر شدند بهترین چاق کننده است.

  1. سویق سیب

برطرف کننده خون دماغ، بهترین درمان برای گزیدگی مار و همچنین عقرب، دفع انواع سموم از بدن مانند مواد مخدر باقی مانده در بدن و همچنین برای پایین آمدن تب بسیار موثر است.

طرز تهیه سویق کودک

برای تهیه کردن سویق برای شروع گندم را در ظرفی ترجیحا مسی یا سنگی تفت دهید باید به این موضوع دقت کافی را داشته باشید که  ظروف تفلونی مضر است و به کارگیری از ظروفی مانند سنگی و مسی خواص زیادی را وارد غذاهای ما نیز می‌کند.

بعد از تفت دادن آن را آسیاب کنید بعد گندم آسیاب شده را بار دیگر تفت می‌دهید. (فرمول: تفت- آسیاب- تفت)

نکته: طریقه درست کردن بقیه سویق‌ها تقریبا مانند گندم است غیر از سویق سنجد که اول سنجد و هسته آن را به صورت کامل تفت می‌دهیم و دیگر مرحله بعدی ندارد سویق سنجد شما به همین راحتی آماده است.

سویق کودک از چند سالگی باید شروع کرد؟

سویق کودک را می‌توان مانند هر غذای کمکی دیگری از پایان شش ماهگی شروع کرد و در ابتدا باید آن را رقیق درست کرد حتی می‌توان با شیشه به کودک داد، یک خوراکی خوشمزه است که به صورت پودر می‌باشد به آسانی قابلیت ترکیب با عسل و شیر و…. را دارد.

سویق کودک را از گیاهینه بخرید

در بازار اجتماعی گیاهینه، سویق کودک را در بسته‌بندی و وزن‌های گوناگون و با قیمت‌های متنوع عرضه کرده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید که یک ماده غذایی کامل را برای کودک دلبندتان تهیه کنید می‌توانید برای خرید با شماره‌های ذیل در ارتباط باشید. مطمئن باشید که سویق کودک به رشد و سلامت کودکتان کمک می‌کند پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار امتحان کنید.

اطلاعات تماس:

09134255340

03195010045

03135226013

ثبت سفارش سریع محصولات گیاهینه

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها