سویق کودک
سویق کودک
24 بهمن 1401
عدس پلو مجلسی
طرز تهیه عدس پلو مجلسی
17 اسفند 1401

طرز تهیه چای سماق

سماق در حقیقت یک نوع گیاه درختچه‌ای می‌باشد که بیشتر اوقات در نواحی کوهستانی می‌روید و میوه آن را که خوشه‌ای است می‌چینند؛ میوه سماق که تقریبا جنس سفتی نیز دارد آسیاب و کوبیده می‌شود و بعد از کوبیده شدن به عنوان یک چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سماق به عنوان یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های سنتی، جایگاه خوبی در بین وعده‌های غذایی دارد که غالبا طعم آن با غذا، طعمی دوست داشتنی است اما ما در این محتوا قصد داریم که درباره چای سماق، خواص سماق و همچنین تاثیر آن بر روی کاهش وزن صحبت کنیم اگر شما هم مثل من دوست دارید درباره‌ی سماق اطلاعاتی کسب کنید پس در سایت گیاهینه با ما همراه باشید.

چای سماق

چای سماق به آسانی آماده می‌شود و سالم است این چای رنگ قرمز زیبایی دارد، چای سماق یکی دیگر از منبع‌های عالی ویتامین c است که مقاومت بدن را بیشتر می‌کند بنابراین برای بیماری‌های زمستانی از جمله آنفولانزا و سرما خوردگی مفید است. چای سماق برای مشکلات آسم، تنگی نفس، سرفه، گلو درد وعفونت نیز در نظر گرفته می‌شود.

طرز تهیه دمنوش سماق و دارچین

مواد لازم

سماق: 2 قاشق غذا خوری

زنجبیل: به میزان لازم

نبات: به میزان لازم

دارچین: به میزان لازم

برای تهیه کردن این دمنوش خوشمزه ابتدا باید سماق را با نبات و زنجبیل و دارچین در مقداری آب جوش بریزید و روی حرارات بخار کتری بگذارید و به مدت زمان 15 دقیقه بماند تا دم بکشد. اضافه کردن نبات کاملا سلیقه‌ایی است چرا که دمنوش سماق کمی ترش است نبات را صرفا برای پیشگیری از افت فشار احتمالی اضافه نمایید.

خواص و فواید سماق

  1. یک اکسیدان قدرتمند است:

با توجه به مطالعه‌ای علمی، اکسیدان‌ها با سلول‌های بد که مسئول بیماری‌های قلبی، اختلالات شکم، پیری زود‌رس و خیلی از رویدادهای ناگوار دیگر مبارزه می‌کنند.

  1. سماق برای مبارزه کردن با عفونت‌های قارچی:

در نتیجه تحقیقات علمی مشخص شده است که سماق دارای خاصیت ضد قارچی موثر می‌باشد. سماق بر این قادر است که به مبارزه با آسپرژیلوس فلاووس، مخصوصا پاتوژن انسانی خواهد بود. (آسپرژیلوس فلاووس امکان دارد که باعث عفونت ریه و همچنین تنگی نفس شود.)

  1. استفاده از سماق برای مبارزه با میکروب:

براساس تحقیقاتی که در سال 2010 در ترکیه انجام شد سماق یک گیاه ضد میکروبی است مصرف کردن از سماق یک سلاح بسیار قوی علیه میکروب‌ها است مخصوصا زمانی که با روغن اویشن مخلوط شود.

  1. سماق مناسب برای دیابت:

مطالعات نشان داده است که گیاه سماق در درمان دیابت همچنین چاقی تاثیرگذار است طبق نتایج ازمایشگاهی، سماق یک اکسیدان قوی می‌باشد که به کاهش کلسترون و قند خون کمک زیادی می‌کند.

  1. سماق ادار آور است:

سماق دارای خواص ادرار آوری می‌باشد بنابراین این یک گیاهی است که به حذف مواد سمی از بدن کمک می‌کند.

  1. پوکی استخوان را کاهش می‌دهد:

پوکی استخوان یکی دیگر از بیماری‌های شایع است، خطر از دست رفتن استخوان با بالا رفتن سن به تدریج افزایش پیدا می‌کند و طبق بررسی‌های انجام شده نزدیک به 25% از زنان بالای 65 سال از این پدیده در ناحیه ستون فقرات و گردن رنج می‌برند. اگر چه که تحقیقات درباره تاثیرات احتمالی سماق بر سلامت استخوان محدود است اما یک مطالعه نتایج دلگرم‌ کننده‌ای را نشان داده است.

  1. فواید سماق برای جوان سازی پوست صورت

سماق دارای مقدار بسیاری ویتامین c می‌باشد و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و به جوان سازی پوست صورت کمک زیادی می‌کند.

  1. استفاده از سماق برای دندان:

مسواک زدن دندان‌ها به همراه سماق باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود، ناگفته نماند که مالیدن سماق به دندان‌ها برای تقویت لثه‌ها و درمان درد دندان مفید است.

  1. به هضم غذا کمک زیادی می‌کند:

گیاه سماق در درمان اختلالات گوارشی از قبیل یبوست، تب، حرکات نامنظم، ناراحتی معده، یبوست، تب، حرکات نامنظم، ناراحتی معده، مفید است.

  1. برای سلامت قلب مفید است:

غلظت اسیدهای چرب امگا 3 و اسید دوکوزاهگزانوئیک در بافت سلول‌های کلیه، قلب و مغز با سماق افزایش پیدا می‌کند بررسی‌های دیگری نشان می‌دهد که این ماده تغییرات قابل توجهی در رشد مغز نیز دارد، با تمامی این‌ها تحقیقات هنوز ادامه دارد تا مشخص شود که آیا سماق تاثیراتی مثبتی بر مغز یا قلب دارد یا خیر.

سماق و لاغری

سماق، به سالادها عطر می‌بخشد، یکی از غذاهای ترجیحی در رژیم غذایی می‌باشد چرا که هضم غذا را آسان می‌کند سماق، از چاقی پیشگیری می‌کند و کاهش وزن را راحت‌تر می‌سازد؛ و همچنین کالری دریافتی را نیز متعادل می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سماق را معرفی کردیم و همچنین 10 مورد از مهم‌ترین خواص آن را بیان کردیم خوردن این ادویه به همراه کباب در ایران بسیار رایج می‌باشد و هر ایرانی حتما یک مرتبه آن را امتحان کرده است پیشنهاد می‌شود که حتما در خرید سماق دقت کنید. ما به شما فروشگاه گیاهینه را که یکی از پیشگامان عرضه‌ی ادویه است که حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشترازقبل مخاطبان را از خود راضی نگه داشته است و راحتی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است شما اگر دوست دارید که خریدی مطمئن داشته باشید می‌توانید با شماره‌های زیر در تماس باشید.

اطلاعات تماس

09134255340

03195010045

ثبت سفارش سریع محصولات گیاهینه

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها