رزماری برای لاغری
طریقه مصرف رزماری برای لاغری چگونه است؟ + رزماری و گل محمدی برای لاغری شکم
11 مرداد 1402
خواص رزماری در غذا چیست؟
ادویه رزماری چیست؟ + خواص رزماری در غذا + طریقه مصرف رزماری در آشپزی
8 شهریور 1402

صابون تریاک دو رنگ خوبه یا تک رنگ + صابون تریاک برای چی خوبه؟

آخرین بروز رسانی 14 اسفند 1402 توسط Fateme amooshahi

حتما اسم صابون تریاک به گوش شما نیز خورده است. آیا می‌دانید این صابون چه خواصی برای پوست دارد؟ از تاثیر صابون تریاک روی چین و چروک‌های صورت و کک و مک اطلاعی دارید؟ خیلی از ما به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های آلوده یا زیر نور مستقیم آفتاب، پوست سالم و شادابی نداریم.

محصولات زیادی در بازار موجود هستند که به شما وعده پوستی باطراوات و جوان را می‌دهند اما نمی‌توان به طور قطعی گفت این محصولات تاثیر مثبت و چشم گیری دارند و به دلیل بیان نکردن چنین موضوعی از سمت فروشنده، پس از مدتی اعتماد مردم به این محصولات از بین می‌رود.

صابون تریاک نیز یکی از این محصولات است که روی پوست برخی افراد تاثیر عالی دارد و ممکن است روی پوست شما تاثیری نداشته باشد. چنین مواردی به شرایط پوست شما، مراقبت‌های پوستی و عوامل زیاد دیگری نیز بستگی دارد.

البته این محصول به شما کمک می‌کند تا روند پیری پوست کندتر شده و آسیب‌های پوستی نیز کاهش پیدا کنند. در این مقاله درباره خواص صابون تریاک روی پوست و خرید از آن از مراکز معتبر صحبت خواهیم کرد.

صابون تریاک دو رنگ خوبه یا تک رنگ؟

صابون تریاک تک رنگ همان صابون تریاک معمولی است که باعث روشن شدن، شادابی، ازبین رفتن جای جوش و لکه، جوانسازی و لایه برداری پوست می‌شود. صابون دو رنگ تریاک صابونی است که دارای ویتامین بی و کلاژن بوده و برای رطوبت رسانی به پوست و بازسازی پوست گزینه مناسبی است.

تقریبا کارآیی هر دوصابون شبیه به هم است و شما می‌توانید طبق نظر و میل خود هرکدام را که خواستید انتخاب کنید.

صابون تریاک چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است، این صابون از عصاره خشخاش تولید شده و دارای مجوز TBI نیز می‌باشد. از خواص این صابون می‌توان به شاداب کردن، نرمی و لطافت بخشیدن، پاکسازی عمقی پوست و … اشاره کرد.

خواص صابون تریاک

پس از استفاده مداوم از صابون تریاک متوجه خواهید شد که پوست شما در حد دو درجه روشن‌تر می‌شود. همچنین اگر جای جوش یا لکه‌ای روی صورت خود دارید، پس از مدتی استفاده از این صابون، این موارد نیز بهبود می‌یابند اما بازهم اشاره می‌کنم که نمی‌توان انتظار تاثیر 100 درصد مثبت از آن داشت.

خوبی صابون تریاک این است که می‌توانید به عنوان یک صابون روزانه برای شستوشوی صورت خود از آن استفاده کنید.

برای جوانسازی پوست خود نیز می‌توانید از ماسک زنجبیل که گزینه فوق العاده‌ای برای لک صورت، جوش صورت و جوانسازی پوست است استفاده کنید.

خواص صابون تریاک چیست؟

در این قسمت درباره خواص صابون تریاک و تاثیر آن بر روی پوست صحبت می‌کنیم:

پاکسازی عمقی پوست

هرچه سن شما بیشتر شود، پوست کمتر می‌تواند کلاژن سازی کند. از همین رو پوست شما رو به خشکی رفته و طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد. اینجاست که شما به یک نیروی کمکی نیاز پیدا می‌کنید.

صابون تریاک با خاصیت پاکسازی کاملی که دارد و همچنین به دلیل آبرسانی به پوست، می‌تواند گزینه مناسبی برای روشن کردن پوست شما و پاکسازی عمیقی آن باشد.

ترمیم چین و چروک پوست

طبق مورد قبلی، این صابون به دلیل اینکه برپایه عصاره خشخاش است، می‌تواند روند پیری پوست را کاهش دهد. پس چین و چروک‌هایی که روی پوست شما ایجاد شده را پس از مدتی استفاده مداوم برطرف می‌کند و جانی دوباره به پوستتان می‌بخشد.

ترمیم چین و چروک پوست

دلیل این امر وجود آنتی اکسیدان های زیاد در صابون تریاک است. این مواد از پوست شما دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شما می‌شوند. همین موارد چین و چروک‌های قدیمی را باز می‌کند و از پیر شدن سریع پوست شما در آینده جلوگیری می‌کند.

کاهش جوش و آکنه

وقتی چربی پوست بیش از حد شود، سر و کله آکنه و جوش‌ها پیدا می‌شود. قطعا یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات پوستی همین جوش‌ها می‌باشند. صابون تریاک با قدرت پاکسازی که دارد می‌تواند چربی سطح پوست را کنترل کند و مواد معدنی که پوست برای سالم ماندن و حفظ طراوت به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد.

اگر برای کنترل چربی پوست خود به دنبال بهترین صابون گیاهی و ارگانیک برای پوست چرب و صورت هستید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

پس می‌توان گفت این صابون جای جوش‌ها و لکه‌های قدیمی که روی پوسن هستند را تا حد ممکن کمرنگ می‌کند و از ایجاد دوباره جوش جلوگیری می‌کند. البته بهتر است بدانید این تاثیرات در صورتی به وجود می‌آیند که شما خوراک و تغذیه مناسبی نیز داشته باشید.

از بین بردن لک‌های صورت

از شگفت انگیزترین خواص این صابون می‌توان به کمرنگ کردن لکه های پوستی حتی لکه‌های مادرزادی مانند ماه گرفتگی اشاره کرد. وقتی به طور مداوم از چنین صابونی استفاده کنید، پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که رنگدانه‌های لکه‌های روی پوست شما کمرنگ‌تر شده و به این صورت هم خود پوست روشن‌تر می‌شود هم اگر جای زخم یا جای جوشی که به صورت لکه بوده روی صورتتان وجود داشته، از بین می‌رود.

نگهداری از صابون تریاک

برای نگهداری از این صابون حتما آن را در جای خشک و خنک و یک جعبه سربسته قرار دهید. قرار دادن صابون در جا صابونی‌هایی که آب در آن جمع می‌شود، خطر رشد قارچ‌ها را افزایش می‌دهد، همچنین استفاده از جعبه‌های بدون در باعث جذب میکروب‌ها روی سطح صابون می‌شود.

پس بهتر است صابون شما در محیطی خارج از حمام و در شرایط مناسب نگهداری شود تا تاثیر خوبی هم روی پوست شما داشته باشد.

نحوه استفاده از صابون تریاک چگونه است؟

نحوه استفاده از صابون تریاک چگونه است؟

اول از همه باید دستان خود را تمیز بشویید سپس کف صابون را روی صورت نمدار خود بین 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. یادتان باشد که هرگز صابون را به طور مستقیم روی پوست خود نکشید و سعی کنید روزی دوبار (صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خوابیدن) صورت خود را با این صابون بشویید.

چه کسانی می‌توانند از صابون تریاک استفاده کنند؟

این نوع صابون محدودیت خاصی برای استفاده ندارد و تمامی افراد می‌توانند با تحقیق درباره برند آن به خرید صابون تریاک اصل و استفاده از آن اقدام کنند. افراد جوان، مسن، باردار و … با خیال راحت می‌توانند این صابون را جز روتین پوستی خود قرار دهند.

البته اگر پوست حساسی دارید و تحت نظر پزشک هستید قطعا بهترین روش سوال کردن از پزشک متخصص و سپس استفاده از این صابون می‌باشد.

کلام آخر

صابون تریاک یکی از صابون‌های محبوب این دوره مخصوصا به دلیل خاصیت روشن کنندگی پوست است. خیلی از بانوان از این صابون به عنوان روشن کننده واژن استفاده می‌کنند اما ما چنین موضوعی را پیشنهاد نمی‌کنیم و بهتر است مناطق حساس بدن را با شوینده‌های مخصوص و ژل‌های بانوان شست!

برای خرید عمده صابون تریاک و یا اطلاع از قیمت آن نیز می‌توانید با وبسایت گیاهینه در ارتباط باشید.

منبع: acquadicivita

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهین
مهین
8 ماه قبل

سلام وقتدون بخیر باشه من می خام صابون تریاک بخرم ولی مثل این که شما نمی فروشید می شه بگید از کجا تهیه کنم؟ بعد راسته که می گند پوست روشن میشه با این صابون تریاک؟ یعنی ضرر نداره؟

Fateme amooshahi
مدیر
Fateme amooshahi
8 ماه قبل
پاسخ به  مهین

سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر.
برای خرید صابون تریاک از طریق این لینک اقدام کنید:
https://www.giahine.com/product/opium-soap/