گل ختمی
خواص گل ختمی برای لک صورت چیست؟ + تهیه دمنوش گل ختمی
9 مرداد 1402
صابون تریاک چیست؟
صابون تریاک دو رنگ خوبه یا تک رنگ + صابون تریاک برای چی خوبه؟
18 مرداد 1402

طریقه مصرف رزماری برای لاغری چگونه است؟ + رزماری و گل محمدی برای لاغری شکم

آخرین بروز رسانی 18 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

آیا گیاه رزماری برای لاغری شکم خوب است؟ در پاسخ باید گفت بله، این گیاه یکی از گیاهانی است که می‌تواند به لاغری شکم و پهلوها کمک زیادی کند، اما باید بدانید چگونه و چه موقع از آن استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را داشته باشد.

گیاه رزماری معروف به اکلیل کوهی، یک گیاه معطر از خانواده نعنائیان است که به شکل یک درختچه همیشه سبز رشد می‌کند.

این گیاه، دارای برگ‌های سوزنی و باریک به رنگ سبز مایل به خاکستری است که در ابتدا در سواحل مدیترانه کشف شد و در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا، پرورش داده شود و در ایران نیز به عنوان یک گیاه دارویی مورد توجه افراد زیادی، برای پرورش قرار گرفته است و گیاه رزماری به عنوان یک گیاه دارویی در درمان و پیشگیری از بیماری‌های زیادی کاربرد دارد.

در مواردی از این گیاه برای کاهش وزن و لاغری نیز استفاده می‌شود که در این محتوا می‌خواهیم در مورد طریقه مصرف رزماری برای لاغری اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید

طریقه مصرف رزماری برای لاغری شکم چگونه است؟

خرید رزماری باکیفیت

چاقی و اضافه ‌وزن یکی از معضلاتی است که افراد زیادی در کشور ما با آن روبرو شده‌اند و مدام به فکر راه و چاره‌ای برای درمان این بیماری هستند. از این مشکل به عنوان یک بیماری یاد کردیم چرا که اضافه وزن می‌تواند مشکلات جسمی و بیماری‌های زیادی از جمله: کمردرد، پادرد، چربی اضافه، تنگی نفس، دیابت و … را به همراه داشته باشد.

تحقیقاتی که دانشمندان بر روی تاثیر رزماری بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌اند، نشان داده است که این گیاه دارویی می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن داشته باشد. خواص رزماری برای درمان لاغری به این شکل است که باعث می‌شود فرآیند چربی سوزی در بدن بیشتر شود و به این ترتیب باعث کاهش میزان چربی در کل بدن می‌شود.

ارزش غذایی گیاه رزماری

گیاه رزماری ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد و بد نیست در این قسمت، این ارزش‌ها را برشماریم تا بتوانیم با خیالی راحت به مصرف این گیاه بپردازیم.

اگر میزان 175 گرم گیاه رزماری را برای مصرف در نظر بگیریم، در این مقدار، میزان 6 گرم چربی، 131 گرم کالری، 21 گرم کربوهیدرات و حدود 3 گرم پروتئین را به بدن تزریق می‌کنیم.  توجه داشته باشید، دو ماده بسیار موثر در چاقی، پروتئین و چربی است که در گیاه رزماری مقادیر بسیار ناچیزی از آنها وجود دارد.

بنابراین می‌توان این گیاه را با خیال راحت برای کاهش وزن و لاغری استفاده کرد.

گیاه رزماری به روش‌های مختلفی برای درمان لاغری استفاده می‌شود. در اینجا، به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

مصرف رزماری به صورت  دمنوش و چای

مصرف رزماری به صورت  دمنوش و چای

یکی از راه‌های مصرف رزماری برای کاهش وزن و لاغری، به صورت چای و دمنوش است.

برای این کار می‌توانید مقداری آب را جوش بیاورید و بعد برگ‌های رزماری  را در آب جوش ریخته و اجازه دهید که حدود ده تا پانزده دقیقه به همراه آب جوش بر روی شعله ملایم بپزد.

بعد از آن  دمنوش تهیه شده را از صافی عبور دهید تا صاف شود و به خاطر طعم و مزه خاصی که دارد می‌توانید آن را به همراه یک شیرین‌ کننده مثل  قند، عسل و … مصرف کنید.

خرید رزماری

رزماری و گل محمدی برای لاغری

یکی دیگر از روش‌های محبوب استفاده از گل محمدی در دمنوش رزماری برای لاغری است. شما می‌توانید چند عدد از این گیاه خوشبو را به همراه رزماری دم کرده و نوش جان کنید.

این ترکیب تاثیر مثبتی روی کاهش فشار خون، رفع یبوست و کاهش وزن دارد. زیرا گل محمدی یکی دمنوش های کم کالری به حساب می‌آید که می‌تواند باعث کاهش اشتها شود و وقتی شما آن را با رزماری ترکیب می‌کنید، خاصیت کاهش اشتهای آن با خاصیت افزایش متابولیسم رزماری ترکیب می‌شود و می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای روی بدن شما بگذارد.

البته ما همیشه توصیه کرده‌ایم که قبل از مصرف هرگونه دمنوش یا جوشانده‌ای با پزشک و یا فرد متخصص صحبت کنید! برای خرید گل محمدی درجه یک و باکیفیت نیز می‌توانید از طریق وبسایت گیاهینه اقدام کنید.

مصرف رزماری به صورت ادویه در غذا

یکی دیگر از روش‌ها و طریقه مصرف رزماری برای لاغری ، استفاده از رزماری در غذا است.

می‌توانید از  گیاه رزماری به عنوان یک ادویه طعم دهنده و معطر کننده در تهیه انواع غذاهای مختلف استفاده کنید. این کار باعث افزایش فعالیت متابولیسم بدن می‌شود که در نتیجه آن وضعیت زندگی سلول‌های بدن حفظ می‌شود، فعالیت‌های بدن بیشتر می‌شود و در نتیجه عملیات سوخت و ساز در بدن به خوبی انجام می‌گیرد و به این ترتیب به کاهش وزن و حذف چربی‌های اضافه در بدن کمک می‌کند.

مصرف روغن رزماری

مصرف روغن رزماری

استفاده از روغن رزماری یکی دیگر از روش‌های مصرف رزماری برای لاغری است. روغن رزماری سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. به منظور کاهش وزن و لاغری می‌توانید در طبخ و تهیه غذاها مثل: سوپ، خورش و … و یا در تهیه انواع سالادهای مختلف  از روغن رزماری استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از گیاه دارویی رزماری، جهت لاغری و کاهش وزن، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت  داشته باشید و یا اینکه این گیاه را به جای داروهای تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که صرفا مصرف رزماری به تنهایی نمی‌تواند باعث درمان لاغری و کاهش وزن شود بنابراین در کنار آن باید فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی غذایی مناسب را رعایت کنید.

عوارض و ممنوعیت‌های مصرف رزماری

مصرف رزماری با وجود اینکه می‌تواند باعث درمان بیماری‌ها و کاهش وزن در افراد شود، در مواردی نیز ممنوع است و استفاده از آن می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد:

  • در دوران بارداری و یا افرادی که دچار بیماری فشار خون، صرع و اختلالات خونریزی هستند به هیچ عنوان نباید از این گیاه مصرف کنند.
  • مصرف زیاد رزماری نه تنها نتیجه سریع به همراه ندارد بلکه می‌تواند باعث بروز التهاب معده و روده و همچنین مشکلات کلیوی در افراد شود.
  • افرادی که به خانواده نعنائیان حساسیت دارند، مصرف رزماری باعث ایجاد آلرژیک در بدن آنها می‌شود.
  • گیاه رزماری ممکن است با داروهای ضد انعقاد خون مثل: آسپرین، وارفارین و دیورتیک‌ها، تداخل دارویی ایجاد کند.

خرید رزماری باکیفیت

طریقه مصرف رزماری برای لاغری چگونه است؟

خرید گیاهان دارویی و خرید دمنوش های گیاهی با کیفیت یکی از مهمترین دغدغه‌های افرادی است که مصرف این گیاهان در بین آنها زیاد است بنابراین معمولا به دنبال یک منبع مناسب برای خرید هستند. خرید رزماری نیز مثل دیگر گیاهان دارویی و ادویه‌جات باید از طریق یک فروشگاه معتبر و با سابقه صورت گیرد.

فروشگاه گیاهینه یکی از معتبرترین فروشگاه‌های و منابع فروش انواع گیاهان دارویی و ادویه در سراسر کشور است که  سابقه درخشانی در زمینه فروش محصولات خود دارد. بنابراین می‌توانید این محصول را با بهترین کیفیت از طریق آن خریداری کنید.

برای خرید و آشنایی با طریقه مصرف رزماری برای لاغری می‌توانید به سایت مجموعه گیاهینه مراجعه کنید  و یا با کارشناسان متبحر این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا شما را در امر خرید رزماری راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با خواص گیاه رزماری و تاثیرات آن بر لاغری آشنا کردیم و امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله اطلاعات لازم را با شما به اشتراک گذاشته باشیم  بلکه با مطالعه آن، انگیزه‌ای در درون شما برای لاغری ایجاد شود.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeide
saeide
8 ماه قبل

من خواص رزماری در لاغری نی نی سایت رو خوندم ولی خب همه نتیجه یکسان نگرفته بودن، میشه بگید دلیلش چیه؟ آیا اصلا چنین دمنوش هایی می‌تونن اونقدری که باید و شاید تاثیر بذارن یا خیر؟

Fateme amooshahi
مدیر
Fateme amooshahi
8 ماه قبل
پاسخ به  saeide

سلام دوست عزیز.
قطعا تاثیر رزماری در لاغری روی همه یکسان نیست و ممکنه برای خیلی از افراد نتیجه محسوسی داشته باشه و خیلی‌ها خیر.
حالا این نتیجه به لایف استایل شما و اینکه در کنار مصرف رزماری چه رژیم‌های غذایی رو رعایت می‌کنید هم بستگی داره، برای مثال اگه رزماری رو با نبات مصرف کنید نباید انتظار خیلی خوبی داشته باشید چرا که نبات قند مصنوعی هست و خودش یه عامل چاقی به حساب میاد.