فلفل سفید چیست؟ فلفل سفید برای چی خوبه؟
فلفل سفید چیست؟ فلفل سفید برای چی خوبه؟
13 بهمن 1402
خواص سدر برای پوست و مو چیست؟
خواص سدرو گلاب برای پوست _ سدر برای پوست و مو
5 اسفند 1402

آیا ماست و دارچین برای لاغری خوب است؟

آخرین بروز رسانی 21 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

 ادویه خوشبو و خوش طعم دارچین و همچنین ماست ساده، هر کدام خاصیت ها و فواید زیادی دارند پس ترکیب ماست و دارچین یک ترکیب بسیار مفید به همراه خواص متعدد می باشد.

ماست برای سلامت بدن و پوست و مو و همچنین به دلیل دارا بودن کلسیم فراوان بسیار مورد توجه همه ما بوده و از قدیم الایام در کنار غذا یا به صورت جداگانه سرو میشده است.

دارچین نیز در همه ی ملت‌ها به علت خواص زیاد و بو و مزه خوبی که دارد، نه تنها درغذا بلکه در بسیاری از ترکیبات دیگر مثل دمنوش ها و چای استفاده میشود.

پودر دارچین از درخت خاصی به دست می‌آید و پس از طی کردن مسیر زیادی، به دست ما میرسد. اگر نسبت به روش تولید دارچین و اطلاعات دیگر درباره ی ان کنجکاو و علاقمند هستید مشاهده ی این مطلب به شما پیشنهاد میشود.

 این ادویه ی محبوب مملو از خواص گوناگون است. از جمله کاهش بیماری‌های قلبی و سرطان، کاهش فشار و قند خون، لاغری و …..

یکی از ترکیب‌های بسیار مفید ترکیب ماست و دارچین است. از جمله خواص این ترکیب میتوان به: ماست و دارچین برای لاغری و کاهش وزن، ماست و دارچین برای افزایش قد، ماست و دارچین برای پاکسازی و شفاف سازی پوست، خواص ماست و دارچین برای کودکان، ماست و دارچین برای کاهش قند خون و حتی تاثیر ماست و دارچین در عملکرد بهتر مغز و بهبود خافظه را نام برد که در اینجا به توضیح هر یک از موارد استفاده این ترکیب معجزه آسا، به صورت کاربردی میپردازیم.

خواص ماست و دارچین

خواص ماست و دارچین

دراین قسمت تمامی خواص ماست و دارچین را برای شما بیان می‌کنیم و به این نکته نیز اشاره می‌کنیم که آیا واقعا ماست و دارچین می‌تواند برای لاغری یا افزایش قد مفید باشد؟ آیا دلیل علمی برای چنین گفته‌هایی وجود دارد؟

خواص ماست و دارچین برای لاغری

قبل از هرچیزی بهتر است به علت استفاده از این ترکیب برای لاغری بپردازیم، سپس شما را باروش‌های استفاده آن آشنا می‌کنیم.

علت استفاده از ماست و دارچین برای لاغری

در بدن ما دو نوع چربی وجود دارد: چربی سفید و چربی قهوه ای. چربی سفید همان چربی شکم و پهلو است.اما چربی قهوه ای چربی است که با استفاده از ذخایر بدن تولید انرژی می‌کند.

حالا چرا ما از ماست و دارچین برای لاغری استفاده می‌کنیم؟

علت آن است که این ترکیب مقدار زیادی چربی قهوه‌ای به بدن می‌دهد و حتی می‌تواند برای کاهش چربی شکم و پهلو و زیبایی پوست مفید باشد. درواقع مهم‌ترین قسمت این ترکیب تاثیر آن برروی لاغری است که دانشمندان نیز ثابت کرده‌اند خوردن آن باعث افزایش چشمگیر متابولیسم بدن یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود.

از این رو این ترکیب یک معجزه برای لاغری است. اما به یاد داشته باشید که هر ترکیبی که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد صرفا برای لاغری معجزه نمی‌کند! ماست و دارچین مانند هر ماده غذایی دیگری در صورتی که در کنار رژیم غذایی صحیح و یک برنامه ورزشی مناسب استفاده شود می‌تواند به لاغر شدن شما کمک کند!

برگه پیشنهادی: در صورت تمایل برای خرید زردچوبه به صورت عمده و کیلویی کلیک کنید!

طرز استفاده از ماست و دارچین برای لاغری

به یک کاسه سایز متوسط ماست و یک الی دو قاشق غذاخوری دارچین نیاز داریم.

مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و برای افزودن طعم بیشتر می‌توانیم از نمک نیز استفاده کنیم. به این نکته توجه کنیم که چون هدف ما کاهش وزن و لاغری است باید از ماست کم چرب استفاده کنیم.

خواص ماست و دارچین برای افزایش قد

خواص ماست و دارچین برای افزایش قد

ماست و دارچین نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای افزایش قد نیز موثر است.

انسان تا سن حدود 20 سالگی می‌تواند رشد قدی داشته باشد زیرا صفحات رشد تا این سن بسته نشده‌اند. بهترین زمان برای مصرف ماست و دارچین برای افزایش قد نیز همین موقع است. گرچه پزشکان طب سنتی این ترکیب معجزه آسا را برای تمامی سنین پیشنهاد می‌کنند اما از لحاظ علم مدرن چنین چیزی هنوز ثابت نشده و تحقیقات بیشتری نیاز است.

خواص ماست و دارچین برای صورت

شاید باورش برایتان سخت باشد که ماست و دارچین برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، لکه‌های پوستی، چروک و حتی جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود.

اما به نظر شما چرا؟

زیرا این ترکیب بخاطر وجود ماست حاوی لاکتیک اسید است که یک لایه بردار طبیعی است و به نرم شدن و شفاف سازی پوست کمک می‌کند. از جمله خواص دارچین نیز می‌توان به خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی اشاره کرد که به از بین بردن آکنه کمک زیادی می‌کند.

پس درنتیجه استفاده از ماسک ماست و دارچین می‌تواند به زیباسازی پوست شما کمک کند.

طرز تهیه ماسک ماست و دارچین برای صورت

  1. ابتدا صورت خود را با شوینده و اب کاملا تمیز میکنیم.
  2. یک کاسه ی سایز متوسط ماست برمی‌داریم و یک الی دو قاشق دارچین به آن اضافه و مخلوط می‌کنیم تا زمانی که بافت نرمی به خود بگیرد.
  3. ترکیب آماده شده در مرحله قبل را به آرامی به روی صورت قرار می‌دهیم.
  4. صبر می‌کنیم 10- 15 دقیقه روی صورت بماند سپس با آب ولرم شست و شو می‌دهیم.
  5. در آخر نیز با حوله نرم و تمیز به آرامی صورت خود را خشک میکنیم.

پس از هر بار استفاده از این ماسک، تغییر چشمگیری در نرمی و شفافیت صورت احساس می‌کنید. دقت کنید برای اینکه لکه‌ها و جوش‌ها کاملا از بین برود بهتر است هر سه روز یک بار و به مدت دو هفته از ماسک ماست و دارچین استفاده کرد.

خواص ماست و دارچین برای کودکان

همانطور که در بالا اشاره شد ماست و دارچین برای افزایش قد کودکان بسیار موثر است. همچنین به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کلسیم و پروتیًین برای تغذیه کودکان و رساندن انرژی به بدن بسیار مفید است. همچنین با افزودن جوانه گندم به این ترکیب می‌توانید باعث افزایش خاصیت آن برای کودکان شوید.

ماست و دارچین برای کاهش قند خون

ماست و دارچین برای کاهش قند خون

قند خون بالا برای بدن سم است. هنگامی که ماست و دارچین با یکدیگر ترکیب شوند، علاوه بر چربی سوزی به سوختن قندهای بدن نیز کمک می‌کنند. پس باعث کاهش سطح قند خون می‌شوند.

نکته مثبت دیگر کاهش قند خون به خصوص در مبحث لاغری است زیرا میتواند به کاهش گرسنگی و در نتیجه به کاهش میزان نیاز بدن برای غذا خوردن منجر شود.  

ماست و دارچین عملکرد بهتر مغز

یکی از راهکارهای طب سنتی برای بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه، استفاده از ترکیب ماست و دارچین است.

یکی از خواص شگفت انگیز دارچین تاثیر مثبت آن بر عملکرد مغز انسان است. این ادویه با عطر خاصی که دارد توانایی تقویت فعالیت‌های شناختی، حافظه و توجه را دارا است. به زبان ساده، اگر می‌خواهید مغزتان حالت بهتری داشته باشد، فقط  دارچین را بو کنید. از طرف دیگر ماست یک محصول لبنی است که حاوی پروبیوتیک‌هایی است که باکتری‌های مفیدی هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روزانه ماست می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند. پروبیوتیک‌ها به رشد و تقویت باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کنند که سلامت کلی و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. پس ترکیب شگفت انگیز ماست و دارچین حتی روی عملکرد مغز نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

ماست و دارچین برای حافظه

علاوه بر تاثیر در عملکرد مغز، ماست و دارچین برای تقویت حافظه نیز می‌تواند موثر باشد.

ماست حاوی کلسیم است که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها دارد و از آنجایی که آلزایمر با کاهش کلسیم در ساختارهای مغز مشخص می‌شود، بنابراین مصرف ماست می‌تواند به تقویت ساختارهای مغز و کاهش اثرات منفی آلزایمر کمک کند.

همچنین، ماست منبع خوبی از ویتامین B12 است که نقش مهمی در عملکرد عصبی و در نتیجه حافظه دارد. کاهش سطح ویتامین B12 در بدن می‌تواند باعث ضعف حافظه و اختلالات عصبی شود.

مصرف ماست به عنوان یک منبع غذایی غنی از ویتامین B12، می‌تواند در بهبود عملکرد عصبی و حافظه مؤثر باشد. همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقدار مناسب دارچین می تواند حافظه و توجه را بهبود بخشد.

یک مطالعه نشان داده که استفاده از دارچین می‌تواند توانایی یادگیری و حافظه را بهبود ببخشد. همچنین، بسیاری از دانشمندان نقش ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارچین را در بهبود حافظه بررسی کرده‌اند. پس ترکیب این دو خوراکی مغذی به تقویت عملکرد حافظه و جلوگیری از الزایمر یا کاهش اثرات منفی آن کمک می‌کند.

معجزه ماست و دارچین و زنجبیل

معجزه ماست و دارچین و زنجبیل

این ترکیب با افزودن مقداری زنجبیل خشک شده و یا پودر زنجبیل در ترکیب قبلی مان یعنی ماست و دارچین، تهیه می‌شود.

زنجبیل خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود.پس افزودن آن به ترکیب ماست و دارچین و خوردن آن همراه غذا باعث لاغری و افزایش سوخت و ساز سلول‌ها می‌شود.

این ترکیب همچنین برای شفاف سازی، لایه برداری و تقویت پوست نیز استفاده می‌شود.

خرید دارچین

ماست و دارچین با خواص و فواید بسیاری که دارد ارزش قرار گرفتن در رژیم غذایی هر کس که به فکر سلامت و زیبایی است را دارد. در ضمن برای طعم دادن بهتر به این ترکیب، میتوانید از انواع مواد مانند نمک، خیار و یا محصولاتی که علاقمند هستید استفاده کنید.

برای خرید دارچین با کیفیت و مطلع شدن از قیمت آن می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی گیاهینه اقدام کنید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها