آیا ماست و دارچین برای لاغری خوب است؟
آیا ماست و دارچین برای لاغری خوب است؟
18 بهمن 1402
خواص زردچوبه ناشتا گیاهینه
خواص زردچوبه ناشتا چیست؟ | خوردن زردچوبه ناشتا برای کبد چرب
10 اسفند 1402

خواص سدرو گلاب برای پوست _ سدر برای پوست و مو

آخرین بروز رسانی 16 اسفند 1402 توسط Fateme amooshahi

سدر، که به گیاهی بهشتی معروف است، همه قسمت‌های آن اعم از ریشه، شکوفه، برگ و همچنین میوه سنجد مانند آن، مفید است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.  خواص سدر اعم از خواص دارویی و زیبایی بسیار زیاد است، از این رو در انواع محصولات مانند محصولات آرایشی و شامپوها به کار برده می‌شود.

سدر را می‌توان همچنین به صورت پودر، عصاره سدر و همچنین به صورت ترکیب آن با مواد دیگر استفاده کرد.

 سدر دارای خواص فراوان است از جمله: خواص سدر برای پوست و مو،خواص سدر برای لاغری، خواص سدر برای تنظیم قاعدگی و هورمون ها، خواص سدر برای دندان و لثه و غیره. که در این بخش به توضیح خواص سدر به صورت کاربردی میپردازیم.

برای خرید سدر می‌توانید از طریق سایت گیاهینه اقدام کنید.

خواص سدر برای صورت و مو

خواص سدر برای پوست و مو چیست؟

در این قسمت به انواع خواص سدر برای پوست و مو اشاره خواهیم کرد:

خواص سدر برای پوست

آنتی اکسیدان فراوان در سدر باعث محفوظ ماندن پوست از تاثیرات رادیکال های آزاد ناشی از عوامل آلودگی و آفت های محیطی می‎شود.

سدر به وسیله مقابله با این عوامل می‌تواند از لکه های پوستی و پیری زودرس جلوگیری کند. سدر همچنین خاصیت خنک کنندگی دارد و می‌تواند برای تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار گیرد.

خواص سدر برای صورت

همانطور که اشاره شد سدر طبع خنکی دارد در نتیجه پوست را از میکروب پاکسازی میکند و باعث جلوگیری از به وجود آمدن جوش و تاثیر در بهبود آن می‌شود و از التهاب پوستی جلوگیری می‌کند. 

خواص انجیر خشک برای رحم + خواص کلی انجیر خشک

سدر را می‌توان با مواد مختلف ترکیب کرد و برای انواع پوست ها مورد استفاده قرار داد. دقت کنید قبل از مصرف هر ماسک بر روی صورت، با امتحان کردن مقداری از آن بر روی دست، از حساسیت نداشتن پوست خود به ماسک مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

ماسک سدر و ماست

یکی از ماسک هایی که می‌توان به عنوان لایه بردار برای صورت استفاده کرد ماسک سدر و ماست می‌باشد.  ماست سرشار از مواد مغذی است و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان می آورد. آبرسانی، روشن کنندگی و لایه برداری از خواص ماست برای پوست صورت است. 

ماسک سدر و ماست و آبلیمو

ماسک سدر و ماست و آبلیمو

همچنین می توان با اضافه کردن آبلیمو به ترکیب ماست و سدر، ترکیب جدیدی ساخت.

چوب سدر گزینه خوبی برای پوست های چرب است چرا که باعث از بین رفتن جوش ها می‌شود و جای جوش را محو می‌کند. آب لیمو ترش چربی پوست را متعادل کرده و آن را سفید و براق می‌کند.

اضافه کردن آب لیمو یک امر سلیقه‌ای است اما اگر پوست چرب دارید ترجیحا از آب لیمو استفاده کنید و از آن صرف نظر نکنید.

طرز تهیه ماسک سدر و ماست و آبلیمو

1.درون یک کاسه ماست یک قاشق پودر سدر میریزیم تا به خمیری نرم تبدیل شود.

2.در این مرحله چند قطره آب لیمو ترش ترجیحا تازه می افزاییم تا به خواص این ماسک اضافه شود.

3.خمیر به دست آمده که نه شل و نه خیلی سفت است را به مدت 10_15 دقیقه بر روی پوست خود قرار می‌دهیم.

4.در آخر پوست خود را با آب ولرم شست و شو می‌دهیم. این ماسک را می‌توانید هر 7 روز یک الی دو بار استفاده کنید.

ماسک سدر و روغن بادام تلخ

یکی از خواص زیبایی گیاه سدر این است که رنگ صورت را بهتر می کند.

اگر مشکل پوست شما تیرگی است و پوستی شفاف و روشن می خواهید، بهتر است چوب سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید. از آنجایی که روغن بادام تلخ چرب است، مشکل پوستی ایجاد نمی کند و می تواند یک یا دو ساعت روی پوست بماند.

طرز تهیه ماسک روغن و بادام تلخ

  1. برای اینکار ابتدا سدر را بجوشانید
  2. سپس آب را صاف کنید و آب را با وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کنید
  3. حالا روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا آب آن تبخیر شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

 می توانید این ماسک را با روغن زیتون تهیه کنید و در نهایت مقداری روغن بادام تلخ روی روغن زیتون ریخته و روی پوست بگذارید. هر چه این ماسک بیشتر روی پوست بماند، برای پوست های خشک موثرتر و مفیدتر است.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری | دانه کینوا را چگونه مصرف کنیم؟

ماسک سدر و گلاب

ماسک سدر و گلاب

اگر شما پوستی دارید التهابی، دارای منافذ باز پوستی، جوش های زیر پوستی و جوش های سر سیاه، ماسک سدر و گلاب که یک ماسک منقبض کننده است برای پوست شما بسیار موثر می‌باشد.

گلاب به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد باعث روشن شدن پوست صورت و شفافیت آن می‌شود. ماسک سدر و گلاب به صورتی که نه خیلی غلیظ و نه رقیق باشد به مدت 10_ 15 دقیقه به روی صورت قرار داده می‌شود.

خواص سدر برای مو

یکی از مهمترین فواید سدر، موثر بودن آن در رفع شوره سر می‌باشد. برای این کار پودر سدر را با کمی آب مخلوط می‌کنیم تا زمانی که حالت خمیری بگیرد سپس روی سر استفاده می‌‌کنیم. 

سدر همچنین می‌تواند از ریزش مو پیشگیری کند. البته دقت داشته باشید سدر به دلیل خاصیت منقبض کنندگی که دارد برای کف سر هایی که خشک نیستند و دارای منافذ باز هستند بهتر است ولی اگر منافذ سر شما تنگ است و موهای نازکی دارید استفاده از سدر برای موهایتان پیشنهاد نمی‌شود.

کمک به تقویت و تغذیه ی ریشه مو، از جمله دیگر خواص سدر برای مو می‌باشد. به دلیل اینکه سدر به عنوان یک گیاه مفید، دارای آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و انواع ویتامین ها است.

سدر و حنا برای مو

برای اثربخشی بهتر می‌توانید از مخلوط سدر و حنا برای مو استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که اگر این ترکیب از روی مو درست شسته نشود، می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و باعث ریزش مو شود.

خواص سدر برای لاغری

شاید تا بحال نشنیده باشید که سدر برای درمان لاغری بسیار موثر است. افرادی که می‌خواهند اضافه وزن داشته باشند می‌توانند از سدر که یک عامل اشتها زا است استفاده کنند. برای این کار عصاره سدر را بجوشانید و از آن استفاده کنید اما قبل از این کار حتما با متخصص تغذیه در این باره مشورت های لازم را به عمل آورید.

خواص سدر برای تنظیم قاعدگی

سدر همچنین خاصیت تنظیم کنندگی قاعدگی و تعادل بخشی هورمون های بدن را دارد و حتی می‌تواند برای به عقب افتادن یائسگی یا درمان یائسگی زودرس مورد استفاده قرار گیرد، البته هر کاری را بهتر است تحت نظارت پزشک متخصص انجام دهید.

خواص سدر برای دندان و لثه

سدر خواص ضد باکتریایی قوی دارد و به عنوان یک روش طبیعی برای از بین بردن جرم دندان استفاده می شود. برای انجام این کار می توانید از مخلوط یک قاشق چای خوری سدر با یک قاشق چای خوری آب به عنوان خمیردندان استفاده کنید. سپس دندان های خود را به مدت 2_3 دقیقه با خمیر به دست آمده ، به وسیله ی مسواک، شست و شو دهید. در آخر دندان های خود را با آب تمیز کنید.

سدر همچنین برای تسکین درد دندان و درمان طبیعی خونریزی لثه استفاده می‌شود.

خرید سدر

سدر با خواص و فواید فراوانی که دراد جایگاه مهمی در طب سنتی و ترکیبات شامپو ها و لوازم آرایشی بهداشتی پیدا کرده است. نکته مثبت سدر این است که در خانه بدون داشتن لوازم خاص می‌توان انواع ماسک ها را برای پوست و مو با استفاده از آن تهیه کرد.

 برای خرید سدر باکیفیت و مطلع شدن از قیمت آن می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی گیاهینه اقدام کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها