خواص زردچوبه گیاهینه
فرصت‌ها در میان عدم اطمینان‌ها در بازار زردچوبه شکوفا می‌شوند
19 شهریور 1403
خسارت به محصول هل در هند
خسارت به محصول هل در هند: آیا قیمت‌ها پایدار می‌ماند؟
8 مهر 1403

قیمت زیره در شهر Unjha هند افزایش یافت: تقاضای رو به رشد و عرضه محدود باعث حرکت صعودی بازار شده است.

آخرین بروز رسانی 30 شهریور 1403 توسط Zohreh Movahedi

افزایش تقاضا بازار زیره موجب افزایش قیمت آن شد

در شهر Unjha، قیمت زیره با افزایش ۰٫۰۹ تا ۰٫۱۲ دلاری برای هر کیلوگرم مواجه شده است که دلیل آن افزایش تقاضای داخلی و صادراتی است. تاجران محلی گفتند که دلیل این افزایش قیمت، واردات محدود زیره به بازار و بالا بودن تقاضا است. قیمت زیره تمیز شده با ماشین نیز ۰٫۱۲ تا ۰٫۱۸ دلار افزایش یافته و به ۱٫۵۹ تا ۱٫۶۲ دلار و به قیمت کیلیویی ۱٫۸۳ تا ۲٫۱۰ دلار است. عرضه محدود نقش مهمی در افزایش قیمت‌ها و حرکت صعودی بازار داشته است.

تاجران انتظار دارند قیمت زیره همچنان افزایش یابد

جاتین پاتل، یک تاجر در بازار Unjha ماندی، گفت که تقاضا برای زیره در حال افزایش است، به خصوص از طرف انبارداران و صادرکنندگان. با اینکه هنوز این تقاضا به طور کامل برآورده نشده، ولی درخواست‌های مداوم نشان می‌دهد که احتمالاً به زودی افزایش چشمگیری رخ خواهد داد. این انتظار باعث شده قیمت‌ها بالا برود. دیکشیت پاتل، یک تاجر دیگر، اضافه کرد که مقدار زیره‌ای که وارد بازار می‌شود کم است و روزانه فقط حدود ۶,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ کیسه وارد می‌شود.

زیره هند بازارهای جهانی را تحت سلطه خود گرفته است، در حالی که ترکیه و سوریه با کمبود مواجه هستند

هند در حال حاضر بزرگترین تأمین‌کننده زیره در بازار جهانی است. در مقابل، کشورهای بزرگی مثل ترکیه و سوریه ذخایر زیره خود را تقریباً به پایان رسانده‌اند. این دو کشور در مجموع سالانه بین ۳۵,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ تن زیره تولید می‌کنند، اما اکنون ذخایرشان تقریباً تمام شده است. با توجه به برداشت فراوان هند و کمبود زیره در دیگر کشورها، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای زیره هند در سطح بین‌المللی همچنان بالا بماند.

افزایش تقاضای صادراتی به دلیل کاهش قیمت‌ها و افزایش محموله‌های زیره

با وجود کاهش قیمت زیره در این فصل، صادرات هند همچنان در حال افزایش است. طبق داده‌های هیئت ادویه‌جات، هند در دو ماه اول سال مالی ۲۰۲۴-۲۵، ۶۱,۴۶۳ تن زیره به ارزش ۱۹.۲۹ میلیون دلار صادر کرده است. این میزان نسبت به ۴۲,۹۸۸ تن به ارزش ۱۸.۰۳ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تاجران بر این باورند که با شروع خریدهای فعال‌تر توسط انبارداران، تاجران محلی و صادرکنندگان، تجارت زیره رونق بیشتری پیدا خواهد کرد. اگر تقاضا بالا رود، احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد؛ در غیر این صورت، ممکن است فشار کاهشی بر قیمت‌ها وارد شود.

قیمت‌های زیره در بازار Unjha به دلیل پیش‌بینی افزایش تقاضا در حال بالا رفتن است. با این حال، تاجران همچنان محتاط هستند، چون هنوز خریدهای زیادی از سوی انبارداران و صادرکنندگان انجام نشده است. اگر تقاضا به واقعیت بپیوندد، احتمالاً قیمت‌ها همچنان بالا می‌رود، اما اگر تقاضا محقق نشود، ممکن است قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها