روش‌های جهانی تهیه قهوه
روش‌های جهانی تهیه قهوه
4 اسفند 1399
قیمت عمده زنجبیل خشک
قیمت زنجبیل خشک شده
14 اسفند 1399

تاثیرگذارترین دمنوش­ های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان

آخرین بروز رسانی 11 تیر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

در این مقاله قصد داریم دمنوش های آرامش بخش را به شما معرفی کنیم :

امروزه در دنیای دیجیتال و پیشرفت ه­ایی که زندگی می­کنیم، واژه هایی چون استرس، اضطراب، اعصاب ناآرام، فشار روانی و … چندان غریبه نیستند. زندگی روزمره ما با سرعت زیادی در جریان است و ما نیز مجبوریم تا امور خود را به سرانجام برسانیم. طبیعی است که فاکتورهای استرس­ زای زیادی اطراف خود داشته باشیم که منجر به آشفتگی اعصاب و روان ما خواهد شد. خبرخوب اینجاست که چنین مشکلاتی برطرف شدنی هستند و در طب سنتی و مدرن برای آن راه حل هایی معرفی شده است.

یکی از این راهکارها نوشیدن دمنوش ­های گیاهی است تا پس از پایان یک روز استرس آور، آرامش را به خود برگردانید. در ادامه این مطلب، به معرفی تاثیر گذارترین دمنوش­ های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان خواهیم پرداخت

دمنوش زعفران

زعفران گیاهی است که طبیعتی گرم و خشک دارد. از خواص درمانی زعفران می­توان به کاهش چربی و کلسترول خون، آرام بخشی اعصاب و روان، اشتهاآور، شادی آور، ضد اسپاسم، تقویت حافظه و یادگیری،کاهش فشار خون، درمان آسم، درمان بیماری­های پوستی، عفونت ادراری، یرقان، درمان سندروم پیش از قاعدگی، رفع نفخ شکم، درمان معده و روده، شستشو دهنده کلیه، ضد سرفه، خلط آور و … اشاره  کرد.

طرز تهیه ­ی دمنوش زعفران

به منظور حفظ آرامش اعصاب و روان می ­توانید به ازای هر نفر، یک لیوان آبجوش را با یک چهارم قاشق چای خوری دمنوش زعفران روی حرارت مستقیم و شعله کم قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه به خوبی دم بکشد و در نهایت از روی شعله برداشته و پس از ولرم شدن با کمی عسل دمنوش را مزه دار کرده و میل کنید. همچنین می­توانید به این ترکیب خوشمزه چند عدد هل سبز، دارچین، زنجبیل و … نیز اضافه کنید.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی گیاهی معطر با برگ­هایی سبز و تیره از خانواده نعناعیان است. این گیاه که تحت عنوان سوسنبر، آس بویه و آویشن وحشی نیز شناخته می­شود، طبیعتی بسیار خنک دارد.

از جمله خواص این گیاه خوشبو می­توان به درمان نفخ شکم، درمان دردهای قاعدگی، تقویت عملکرد روده و صفرا، درمان اسهال و تهوع، درمان اضطراب، بهبود درد­های عضلانی، سوء هاضمه، سندروم روده تحریک پذیر، سلامت دهان و دندان و … اشاره کرد و یکی از مهم ترین خواص آن آرام بخشی اعصاب و روان است.

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی

ابتدا یک لیوان آب را جوشانده و یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک شده نعناع فلفلی و آماده ­ی شرکت گیاهینه را به آن اضافه کنید، مدتی صبر کنید تا دمنوش به خوبی دم بکشد. به منظور طعم دهی بیشتر می­توانید از ریشه زنجبیل، دارچین و … نیز استفاده کنید. این گیاه با ترکیب چای سفید و چای سبز نیز طعم خوبی به آ­ن­ها می­دهد.

دمنوش بابونه

بابونه از جمله گیاهانی است که طبیعتی گرم وخشک دارد. این گیاه مزایای سلامتی بیشماری دارد و منبع غنی آنتی اکسیدان است. از جمله خواص درمانی آن می­توان به تقویت عملکرد سیستم ایمنی، بهبود اختلالات خلقی، مقابله با افسردگی و اضطراب، بهبود هضم، ضد یبوست، کاهش درد و التهاب، پیشگیری از فعالیت های سرطانی (پوست، تخمدان، پروستات، سینه)، مقابله با عفونت های سینوسی و آنفولانزا، حفظ سلامت دهان و دندان، درمان سندروم پیش از قاعدگی و حتی بهبود خواب شبانه اشاره کرد.

دمنوش بابونه آرام بخش اعصاب و روان محسوب می­شود، شما می­توانید از روغن بابونه نیز برای بخور استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه

اگر طرفدار دمنوش بابونه هستید، باید1-2 قاشق چایخوری دمنوش بابونه را با یک لیوان آب بجوشانید، به مدت 10 دقیقه صبرکنید تا به خوبی دم بکشد، سپس از صافی رد کرده و بنوشید.

به منظور موثر واقع شدن این دمنوش، بهتر است صبح ناشتا یک فنجان از آن را بنوشید.

دمنوش زیره سیاه

زیره گیاهی علفی است که به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می­شود. طبیعت زیره سیاه گرم و خشک بوده و غنی از املاح معدنی چون آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم است. دانه های زیره سیاه منبع غنی آهن هستند و برای درمان کم خونی گزینه خوبی محسوب می­شود.

زیره سیاه ادرار آور، باد شکن، مقوی، زیاد کننده شیر مادر، قاعده آور، ضد تشنج، قابض، مقوی معده بوده و در درمان تنگی نفس، فشار خون پایین، تصفیه خون، خفقان سرد، سکسکه نفخی، سوء هاضمه، تقویت معده،گرفتگی های قاعدگی، دل پیچه کودکان  و. … موثر است.

گفته می­شود اگر به دلیل طبیعت سرد بدن خود از اعصاب ضعیفی رنج می­برید، دمنوش زیره سیاه مصرف کنید زیرا از تاثیر گذارترین دمنوش­های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان است.

طرز تهیه دمنوش زیره سیاه

کافی است یک قاشق چایخوری از دمنوش زیره سیاه را به همراه یک لیوان آب بجوشانید، به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا با شعله غیر مستقیم به خوبی دم بکشد.

دمنوش زیره سیاه را قبل از مصرف از صافی رد کنید و آن را به همراه تک ه­ای نبات یا عسل میل کنید.   

دمنوش ترکیبی اعصاب و روان

برخی از گیاهان وجود دارند که می توانید با ترکیب آن­ها ناراحتی های اعصاب و روان خود را بهبود ببخشید. گیاهانی چون اسطوخدوس، رازیانه، سنبل الطیب، گل گاوزبان، به لیمو، بادرنجبویه، میوه انسیون، رازک، علف چای، گلبرگ شقایق و … نیز خواص آرام بخشی دارند.

ترکیب 2-3 نوع از آن­ها یا حتی به تنهایی، دمنوشی خوشمزه و جز تاثیر گذارترین دمنوش­ های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان است.

نکته: گیاهانی که دراین بخش به شما معرفی کردیم هر کدام خواص و عوارضی را به همراه دارند، توجه داشته باشید که در مصرف آن­ها زیاده روی نکنید.

برای شیرین کردن تمام این دمنوش‌ها می ­توانید از عسل نیز استفاده کنید و خواص آن­ها را چندین برابر کنید.

خرید دمنوش ­های گیاهی

حتما تاثیر گذارترین دمنوش­های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان را تهیه کرده و امتحان کنید. شرکت معتبر گیاهینه، به دلیل راحتی شما برای تهیه این دمنوش­ها، امکان ثبت سفارش تلفنی و آنلاین را نیز فراهم کرده است.  این دمنوش ها را در بسته بندی هایی به صورت فله و تک از طریق پست، باربری و تیپاکس در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به دست مشتریان و مصرف‌کنندگان در سراسر کشور می­رساند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها