جلوگیری از ریزش مو
بهترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو را بشناسید!
5 اردیبهشت 1401
دمنوش گیاهی برای درمان گلو درد
درمان سریع گلو درد در منزل با دمنوش‌های گیاهی
7 اردیبهشت 1401

ادویه کتلت: ادویه برای خوشمزه شدن کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

آخرین بروز رسانی 10 دی 1402 توسط Fateme amooshahi

کتلت یکی از غذاهای محبوب و ساده ایرانی است که با نان سرو می‌شود. این غذا به دلیل سادگی و خوشمزگی‌اش بین کودکان طرافداران زیادی دارد. ادویه کتلت متفاوت و باکیفیت می‌تواند طعم بی نظیری به کتلت بدهد.

شاید متوجه شده باشید که طعم کتلت رستوران ها با کتلت هایی که در خانه تهیه می‌شود کاملا متفاوت است. دلیل این امر چیست؟ در واقع می‌توان گفت ادویه هایی که در انواع غذاها استفاده می‌شود می‌تواند طعم و عطر غذا را تغییر دهد و به اندازه کیفیت مواد اولیه، در طعم غذا موثر است.

شما هم به دنبال ادویه برای خوشمزه شدن کتلت هستید؟ با گیاهینه همراه باشید تا راز خوشمزه شدن کتلت را به شما آموزش دهیم:

ادویه کتلت چیست؟

لازم است بدانید کتلت با وجود اینکه بسیار خوشمزه و خوش عطر است اما یکی از غذاهای بسیار راحت و بدون دردسر محسوب می‌شود که اکثر افراد می‌توانند به راحتی آن را تهیه کنند.

با وجود اینکه هر فرد به روش خاصی این غذا را تهیه می‌کند اما در اصل پایه اصلی و مواد اولیه آن برای همه یکسان است و در حقیقت برای تهیه آن با هر طعم و دست‌پختی به گوشت سیب زمینی نیاز است.

برای خرید ادویه های مورد نظر خود برای تهیه ادویه کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی خوشمزه می‌توانید از طریق فروشگاه گیاهینه اقدام کنید.

ادویه کتلت چیست؟

همیشه از نمک، فلفل و زردچوبه به عنوان ادویه هایی یاد می‌شود که به طور مرتب در اکثر غذاها از جمله کتلت استفاده می‌شود. اما امروز می‌خواهیم ببینیم به غیر از این ادویه ها چه ادویه های دیگری را می‌توان در کتلت استفاده کرد تا خوش طعم متفاوت شود.

شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود از ادویه هایی مانند پودر سیر یا پیاز نیز در چنین غذاهایی استفاده کنید.

برخی علاوه بر پاپریکا (خرید پاپریکا) و فلفل سیاه از پول بیبر نیز در کتلت استفاده می‌کنند. البته میزان فلفل این غذا نیز دلخواه است و نمی‌توان مقدار دقیقی برای آن تعیین کرد.

از آنجایی که مواد اصلی کتلت گوشت و سیب زمینی است. باید سعی کنید بوی بد گوشت استفاده شده در آن را از بین ببرید. برای این منظور می‌توان از پودر گشنیز استفاده کرد.

اگر تخم گشنیز دارید ابتدا آن را آسیاب کنید و سپس در غذا استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از مقداری گشنیز تازه نیز در غذا استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که سبزی شما باعث آب افتادن مواد کتلت نشود، زیرا در تابه مواد کتلت از هم می‌پاشد.

ادویه برای خوشمزه شدن کتلت

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که ادویه برای خوشمزه شدن کتلت چیست؟

ادویه برای خوشمزه شدن کتلت

همانطور که گفتیم ترکیبات اصلی ادویه کتلت، معمولا نمک، فلفل و زردچوبه است که افراد برای خوش‌طعم کردن این غذا معمولا از ادویه و چاشنی‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند. بنابراین ادویه کتلت و ترکیبات آن بستگی به نوع ذائقه افراد دارد و هر کس می‌تواند بسته به نوع ذائقه خود ادویه این غذا را تغییر دهد.

همه ما می‌دانیم که ادویه‌ها سرشار از خواص درمانی زیادی هستند که استفاده از آنها در غذاها علاوه بر طعم و عطر خوب، سبب تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن افراد می‌شود. ادویه کتلت نیز از از مجموعه‌ای از موادی تشکیلمی‌شود که باعث طعم خوب و رایحه دل‌انگیزی در غذا می‌شود. ترکیبات این ادویه با توجه به سلیقه و ذائقه افراد با هم تفاوت دارد که در اینجا به چند نمونه از این مواد اشاره می‌کنیم:

  • نمک
  • فلفل سیاه و قرمز
  • زردچوبه
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • پودر پاپریکا
  • پودر گشنیز
  • پودر جوز هندی
  • پودر خردل
  • سماق
  • پودر لیمو
  • ترخون
  • پودر زیره

در اینجا شما را با چند ادویه خوش عطر برای استفاده در ترکیب ادویه مخصوص کتلت گوشتی و ادویه کتلت سیب زمینی آشنا می‌کنیم:

پودر گشنیز در ادویه کتلت

 

همانطور که گفتیم ترکیب اصلی کتلت را سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تشکیل می‌دهد بنابراین برای اینکه بوی زهم گوشت را از بین ببرید بهتر است از پودر گشنیز و یا پودر تخم گشنیز در ترکیبات آن استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید در صورتی که تخم گشنیز در دسترس نداشته باشید از مقداری سبزی آن در مواد کتلت استفاده کنید.

ترخون در ترکیب ادویه کتلت

ترخون یک نوع سبزی خوش عطر است که می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به غذای شما ببخشد. بنابراین برای اینکه کتلت طعم خاص و خوبی بگیرد، مقداری ترخون به مواد اولیه آن بیفزایید.

جوز هندی در کتلت

ادویه کتلت

یکی از نکات بسیار مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که استفاده از جوز هندی در ترکیب غذا، علاوه بر اینکه باعث خوش‌عطر و خوش طعم شدن غذا می‌شود می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش نیز کمک کند. این محصول سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که اضافه کردن آن به ترکیب کتلت می‌تواند باعث سلامت و تندرستی شما نیز بشود بنابراین اگر می‌خواهید کتلت را با طعم منحصر به فردی آماده کنید، در ترکیبات آن از جوز هندی استفاده کنید.

استفاده از زیره در کتلت

زیره، طعم شکفت‌انگیزی به کتلت می‌بخشد. این محصول که در دو رنگ سبز و سیاه در بازار وجود دارد، بسیار معطر بود و یک چاشنی فوق‌العاده برای اکثر غذاها به شمار می‌رود. استفاده از این محصول در تهیه کتلت خالی از لطف نیست و طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد؛ شما می‌توانید با توجه به ذائقه و میل خود از این محصول در ترکیب غذا استفاده کنید.

پاپریکا برای ادویه کتلت

امروزه، پودر پاپریکا، تقریبا پایه اصلی اکثر غذاهای ایرانی است. این ادویه علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز طرفدارهای زیادی دارد و مصرف آن نیز بالا است. از این نوع ادویه نیز می‌توانید در ترکیبات کتلت استفاده کنید و از طعم بی‌نظیری که به غذا می‌دهد لذت ببرید.

روش تهیه ادویه کتلت

برای تهیه ادویه کتلت با کیفیت بالا بهتر است که مواد لازم و ادویه مورد نظر خود را تهیه کرده، آنها را آسیاب کنید و بعد با هم مخلوط کنید. به این صورت می‌توانید یک محصول با عطر و طعم بی‌نظیر داشته باشید.

اما گاهی پیدا کردن و تهیه همه ادویه مورد نظر، کار سختی است که باید بتوانید فروشگاهی پیدا کنید که  انواع ادویه مختلف و متنوع را با بهترین کیفیت و قیمت از آنجا خریداری کنید.

فروشگاه گیاهینه یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ادویه کتلت با ضمانت بهترین قیمت ادویه کتلت این محصولات است که انواع ادویه‌های مختلف را با کیفیت فوق‌العاده و به صورت تازه به بازار عرضه می‌دارد برای خرید انواع ادویه مخصوص کتلت می‌توانید از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید و بهترین محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاوره خرید ادویه‌جات همین الان با گیاهینه از طریق شماره ۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰  تماس بگیرید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها