عرقیات گیاهی پرمصرف
آشنایی با لیست پرمصرف ترین عرقیات گیاهی
9 خرداد 1402
طرز تهیه چای زردچوبه برای لاغری شکم و پهلو
کاهش وزن شکم در 5 روز با زردچوبه و چای
3 مرداد 1402

بهترین زمان مصرف زردچوبه و عسل + بهترین زمان مصرف زردچوبه برای لاغری

آخرین بروز رسانی 28 آذر 1402 توسط Fateme amooshahi

بدون تردید زردچوبه یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین ادویه‌های مصرفی در آشپزی بوده که در سراسر دنیا برای طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پاسخ به سوال بهترین زمان مصرف زردچوبه چه موقع است باید گفت به‌طور کلی بهترین زمان مصرف زردچوبه، صبح‌ها به صورت ناشتا و شب‌ها قبل از خواب است.

اما اگر می‌خواهید با دلایل این پاسخ آشنا شوید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

زردچوبه در کنار عطر و طعم بی‌نظیر، از خواص دارویی و درمانی فراوانی برخوردار است؛ از این‌رو مصرف آن برای بدن انسان مفید خواهد بود. زردچوبه هزاران سال است که در کشور هندوستان به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پژوهش‌های مختلف نشان داده است که زردچوبه دارای ترکیبات با خواص درمانی بی‌نظیر بوده و مصرف آن در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر خواهد بود.

از خواص دارویی و درمانی زردچوبه، می‌توان به مواردی چون درمان التهاب مزمن، کاهش خطر بیماری‌های ذهنی و بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کمک به جلوگیری از سرطان و حتی درمان آن، لاغری شکم، انعقاد خون، پیشگیری و درمان آلزایمر، تاثیر موثر در درمان التهاب مفاصل، درمان افسردگی، کند شدن روند پیری و … اشاره کرد.

در حال حاضر مراکز مختلفی در سراسر کشور از جمله بازرگانی زرین گیاهینه در زمینه عرضه و فروش انواع زردچوبه مرغوب فعالیت دارند که مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی بهترین محصول را برای مصرف روزانه خریداری کنند.

حال مهمترین چالش مصرف کنندگان در کنار شناخت انواع زردچوبه و بهترین نوع زردچوبه موجود در بازار این است که بهترین زمان مصرف زردچوبه چه ساعتی از طول روز است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به این موضوع که مصرف زردچوبه خواص فراوانی برای بدن دارد؛ از این‌رو زمان مصرف آن با توجه به هدفی که افراد دارند، می‌تواند متفاوت باشد.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی در ارتباط با انواع زردچوبه و بهترین زمان مصرف زردچوبه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم؛ بنابراین چنانچه به دنبال اثرگذاری بیشتر زردچوبه بر بدن هستید و یا تمایل به خرید زردچوبه درجه یک و باکیفیت دارید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

انواع زردچوبه

انواع زردچوبه

زردچوبه از ادویه‌جات پرمصرف و محبوب در آشپزی به‌حساب می‌آید که در سراسر جهان برای طبخ و تهیه انواع غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ادویه طلایی رنگ علاوه بر عطر و طعم‌دهی به انواع غذاها دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است که سبب شده تا بسیاری از افراد مصرف آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. زردچوبه در بسیاری از مناطق دنیا کشت و برداشت می‌شود اما هندوستان و پاکستان بخش عمده از زردچوبه جهان را تولید می‌کنند.

زردچوبه قلم هندی به عنوان مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین زردچوبه دنیا شناخته می‌شود که هر ساله در مناطق مختلف کشور هندوستان چون برمه و نظام آباد کشت خواهد شد.

حال زردچوبه قلم نظام آباد به عنوان بهترین نوع زردچوبه هندی موجود در بازار شناخته می‌شود که توسط برندهای فعال در زمینه ادویه‌جات با بسته‌بندی‌های گوناگون روانه بازار ادویه‌جات و خشکبار ایران می‌شود و متقاضیان زیادی در کشور دارد.

بازرگانی زرین گیاهینه به عنوان مرجع معتبر عرضه و فروش انواع زردچوبه مرغوب و درجه یک در کشور فعالیت دارد که مصرف کنندگان می‌توانند با مراجعه به صفحه این محصول در فروشگاه گیاهینه از قیمت انواع زردچوبه مطلع شده و در صورت تمایل سفارش خرید عمده و جزئی خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

خرید زدچوبه قلمی

بهترین زمان مصرف زردچوبه و عسل

زردچوبه و عسل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زیادی برای بدن می‌باشد. همچنین این ترکیب عالی می‌تواند برای سفیدی پوست صورت، کاهش درد مفاصل، کاهش رشد سلول‌های سرطانی، پیشگیری از جوش و آکنه، مرطوب کننده پوست، بهبود و پاکسازی گوارش و … موثر واقع شود.

بهترین زمان مصرف زردچوبه و عسل به طور کلی صبح‌ها به صورت ناشتا است زیرا در آن موقع بدن شما مواد مغذی را به بهترین نحو ممکن جذب می‌کند و یک منبع انرژی عالی و طبیعی برای شما به حساب می‌آید.

بهترین زمان مصرف زردچوبه برای لاغری

مصرف زردچوبه برای لاغری تقریبا یک شایعه است! اگر فکر می‌کنید با اضافه کردن مقدار زیادی زردچوبه به رژیم غذایی خود می‌توانید معجزه ببینید باید بگوییم که متاسفانه چنین چیزی ممکن نیست! خوردن زردچوبه در کنار خوردن غذای سالم و سبزیجات و ورزش کردن می‌تواند مفید باشد و به لاغری کمک کند.

اما غیر از این تاثیری در لاغری ندارد. همچنین بهتر است بدانید مصرف زیاد زردچوبه می‌تواند باعث مشکلاتی مانند ناراحتی معده، کاهش قند خون، ایجاد حالت تهوع، افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، کاهش جذب آهن و … شود.

خواص و فواید مصرف زردچوبه

خواص و فواید مصرف زردچوبه

زردچوبه به عنوان پرکاربردترین ادویه در آشپزی در طبخ انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها به‌کار می‌رود. این ادویه علاوه بر رنگ بی‌نظیر و طعم مطبوع از خواص دارویی منحصر به‌فردی برخوردار است؛ از این‌رو در بسیاری از مناطق دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زردچوبه به عنوان منبع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 برای بدن انسان بسیار مفید خواهد بود. حال از خواص و فواید مصرف زردچوبه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان التهاب مزمن
  • کاهش خطر بیماری‌های ذهنی و بهبود عملکرد مغز
  • بهبود بیماری‌های قلب و عروق
  • کمک به جلوگیری از سرطان و حتی درمان آن
  • لاغری شکم و کاهش وزن
  • کمک به انعقاد خون
  • پیشگیری و درمان آلزایمر
  • تاثیر موثر در درمان التهاب مفصل
  • خاصیت ضد باکتری
  • درمان افسردگی
  • جلوگیری از پیری
  • افزایش طراوت و شادابی پوست صورت و بدن
  • تسریع در بهبود زخم‌ها
  • درمان عفونت‌های قارچی
  • کاهش کلسترول بدن

بنابراین مصرف روزانه زردچوبه در رژیم غذایی به بهبود سلامتی بدن انسان کمک شایانی می‌کند و همین موضوع سبب شده تا مصرف این ادویه در سراسر دنیا به شدت افزایش پیدا کند.

بهترین زمان مصرف زردچوبه چه ساعتی از روز است؟

بهترین زمان مصرف زردچوبه چه ساعتی از روز است؟

زردچوبه به همراه فلفل سیاه از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در قاره آسیا است که در کنار عطر و طعم بی‌نظیر، خواص دارویی و درمانی بیشماری دارد؛ از این‌رو اغلب مصرف کنندگان این سوال را در ذهن دارند که بهترین زمان مصرف زردچوبه چه ساعتی از روز است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که هدف فرد از مصرف زردچوبه بر روی بهترین زمان مصرف زردچوبه تاثیرگذار خواهد بود. به‌طور کلی بهترین زمان مصرف زردچوبه، صبح‌ها به صورت ناشتا و شب‌ها قبل از خواب است.

در واقع افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، می‌توانند این ادویه را به چای یا سایر نوشیدنی‌ها در طول روز اضافه کرده و میل کنند. بدین منظور افراد می‌توانند سه یا چهار فنجان آب را همراه با دو قاشق چای خوری زردچوبه بر روی اجاق گاز گذاشته و حدود ده دقیقه به هم بزنند. برای مصرف این نوشیدنی، می‌توان آب لیمو ترش، پرتقال یا عسل را به آن اضافه کرد.

بنابراین بهترین زمان مصرف زردچوبه با توجه به اهداف مصرف کننده متفاوت خواهد بود اما به‌طور کلی مصرف زردچوبه در رژیم غذایی روزانه سبب کاهش التهابات بدن، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان، تقویت سیستم گوارش بدن و تسکین اختلالات، سلامتی و بهبود عملکرد مغز، تقویت قلب و تسکین علائم آرتروز خواهد شد.

لازم به ذکر است بهترین زمان مصرف زردچوبه همراه با شیر برای بهبود سلامتی بدن، سلامت پوست، کاهش وزن، هضم بهتر غذا، سلامت کبد و تصفیه خون، شب‌ها قبل از خواب در کنار ورزش و برنامه غذایی سبک خواهد بود.

البته افراد می‌توانند هر زمانی از طول روز از نوشیدن شیر زردچوبه لذت ببرند اما اکثر کارشناسان تغذیه، نوشیدن آن را حدود یک ساعت قبل از خواب به شدت توصیه می‌کنند؛ زیرا در این زمان اثرات محسوسی بر روی آرامش و بهبود کیفیت خواب خواهد داشت.

برای اطلاع از پیش بینی قیمت زردچوبه و زیره اینجا کلیک کنید.

خرید زردچوبه به صورت آنلاین از مرکز گیاهینه

زردچوبه به عنوان یک ادویه پرمصرف و پرکاربرد در سراسر دنیا شناخته می‌شود که علاوه بر خاصیت طعم دهی، فواید بیشماری برای بدن انسان دارد؛ از این‌رو اغلب افراد در برنامه غذایی روزانه خود از زردچوبه استفاده می‌کنند.

اگرچه افراد زردچوبه را در هر ساعت از شبانه‌روز در انواع غذاها مصرف می‌کنند اما بهترین زمان مصرف زردچوبه، صبح‌ها به صورت ناشتا و شب‌ها قبل از خواب خواهد بود؛ زیرا اثرگذاری آن بر روی بدن به شدت افزایش می‌یابد.

حال افرادی که همواره از زردچوبه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند و به دنبال خرید زردچوبه مرغوب هستند، می‌توانند این ادویه پرمصرف را از مراکز معتبر فعال خشکبار و ادویه‌‌جات کشور از قبیل بازرگانی زرین گیاهینه به صورت اینترنتی خریداری کنند.

گیاهینه به عنوان مرکز عرضه و فروش زردچوبه درجه یک و باکیفیت این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است تا با مراجعه به سایت و صفحه لیست محصولات فروشگاه، از قیمت زردچوبه به صورت عمده و جزئی مطلع شده و در صورت تمایل به ثبت سفارش خرید آنلاین اقدام کنند.

گیاهینه محصول خریداری شده توسط مشتریان را با توجه به حجم از طریق باربری، اتوبوس و پست‌بار به اقصی نقاط کشور ارسال می‌کند.

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها