افزایش قیمت جهانی کاکائو
افزایش قیمت کاکائو با بهبود تقاضا 17 مرداد 1403
17 مرداد 1403
صادرات دارچین ویتنام
چرا دارچین ویتنام در جهان محبوب است؟ فرصت‌ها و چالش‌ها برای صادرکنندگان
24 مرداد 1403

چرا قهوه ویتنامی در سراسر جهان محبوب است؟

آخرین بروز رسانی 17 مرداد 1403 توسط رضا واصف پور

چرا قهوه ویتنامی در سراسر جهان محبوب است؟

بازدیدکنندگان ویتنام به راحتی می‌توانند یک فنجان قهوه را از غرفه‌های کوچک خیابانی با صندلی‌های پلاستیکی روی پیاده‌رو تا کافه‌های مدرن و لوکس لذت ببرند.

طعم منحصر به فرد و فراموش نشدنی قهوه ویتنامی تأثیر عمیقی بر هر بازدید کننده از این کشور که دومین حجم صادرات قهوه در جهان را دارد، گذاشته است. بسیاری از گردشگران بین‌المللی که دیگر در ویتنام نیستند، هنوز آن طعم را به یاد می‌آورند و سعی می‌کنند با استفاده از نکات به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی، یک فنجان قهوه همانند ویتنام تهیه کنند. با این حال، طعم قهوه ویتنامی سخت است که “تقلید” شود.

یک فنجان قهوه نمک ویتنامی.

ویتنام در خلق بسیاری از نوشیدنی‌های عالی از قهوه بسیار موفق بوده است، از جمله قهوه نمک، قهوه تخم‌مرغ، قهوه شیر نارگیل، اسموتی قهوه، ماست قهوه، قهوه شیر یخ‌زده و غیره.

شبکه CNN به ویژه طعم غیرمنتظره خوشمزه قهوه نمک را تأکید کرد، یک نوشیدنی که اخیراً در ویتنام ایجاد شده است. “اگرچه نام این نوشیدنی ممکن است باعث افت دل شود، اما طعم قهوه نمک واقعاً چشمگیر است. شیر و کرم دارای قندی هستند که طعم تلخ قهوه را تعادل می‌بخشند، در حالی که نمک شیرینی را افزایش می‌دهد که ممکن است کسانی را که هرگز آن را نچشیده‌اند شگفت‌زده کند”، به گفته CNN.

طبق گزارش مینتل، یک شرکت تحقیقات بازار جهانی که در سال 2023 منتشر شد، مصرف‌کنندگان خارج از آسیا به طور فزاینده‌ای به این تجربیات و طعم‌های جدید قهوه علاقه‌مند می‌شوند. حدود 71٪ از مصرف‌کنندگان نسل Z که توسط مینتل در آمریکا مصاحبه شدند، گفتند که به امتحان نوشیدنی‌های قهوه با الهام از آسیا، مانند قهوه ویتنامی علاقه‌مند هستند.

قیمت به روز قهوه خام روبستا ویتنام

در آمریکا، 7 Leaves Café، یک زنجیره قهوه‌فروشی که نوشیدنی‌های ویتنامی می‌فروشد، به بیش از 40 شعبه گسترش یافته است. اولین کافی‌شاپ در سال 2011 در کالیفرنیا افتتاح شد. علاوه بر این، کافه‌های ویتنامی در سراسر آمریکا ظاهر شده‌اند، با Phin Ca Phe در سیاتل و Coffee Roasters در فیلادلفیا که نسخه‌هایی از قهوه نمک ارائه می‌دهند. این نشان‌دهنده علاقه کشور به قهوه ویتنامی است.

در لندن، مکان‌هایی مانند Caphe House نیز انواع مختلفی از نوشیدنی‌های قهوه ویتنامی از جمله قهوه تخم‌مرغ را ارائه می‌دهند.

سال گذشته، قهوه شیر یخ‌زده ویتنام در رتبه اول فهرست 10 قهوه برتر جهان توسط TasteAtlas قرار گرفت. این اولین بار نیست که قهوه ویتنام توسط TasteAtlas در رتبه‌بندی جهانی قهوه‌ها نام‌برده می‌شود. این وبسایت علاقه‌مند به قهوه ویتنام است، زیرا پیش از این، TasteAtlas چهار نوشیدنی از ویتنام را در فهرست 50 نوع قهوه محبوب جهان قرار داده بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها