طریقه مصرف عرق نعنا - خواص عرق نعناع برای زنان و مردان
نحوه مصرف عرق نعناع برای معده | طرز استفاده عرق نعنا
28 آذر 1402
انواع فلفل سیاه + خواص فلفل سیاه
انواع فلفل سیاه + 14 خاصیت فلفل سیاه برای سلامتی
12 دی 1402

عرق کاسنی را کی بخوریم؟ | خواص عرق کاسنی برای مردان و زنان

آخرین بروز رسانی 26 دی 1402 توسط Fateme amooshahi

یکی از بهترین و معروف‌ترین گیاهان طب سنتی عرق کاسنی است که دارای خواص دارویی زیادی دارد و معمولا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. کاسنی معمولا در هر آب و هوایی رشد می‌کند و کشت آن بسیار ساده است.

کاسنی گیاهی درمانی با خواص شگفت‌انگیز از تیره‌ی گل ستاره‌ای‌ها و راسته‌ی گل مینا است. این گیاه ارتفاعی بین یک تا دو متر و گل‌هایی به رنگ آبی یا ارغوانی دارد. کاسنی در مناطق خنک رشد بهتری دارد و بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود. ریشه‌ی این گیاه حاوی اینولین است که تورم را کاهش می‌دهد و اثر ملین دارد.

کاسنی به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی خواص فراوانی برای بدن دارد.

این گیاه در طب سنتی بسیار مورد توجه است و طرفداران بسیاری دارد. یکی از روش‌های متداول مصرف گیاه کاسنی، استفاده از عرق آن است. عرق کاسنی در واقع عصاره‌ی کاسنی است که به شیوه‌های مختلف استخراج و با آب رقیق می‌شود.

این نوشیدنی به دلیل داشتن کالری کم سبب کاهش وزن می‌شود و به همین دلیل راه خود را به رژیم‌های غذایی باز کرده است.

در این مقاله از وب‌سایت گیاهینه ما قصد داریم عرق کاسنی را معرفی کنیم و خواص و مضرات آن را بررسی کنیم. اگر به دنبال اطلاعات خوبی در این زمینه هستید، تا پایان همراه ما باشید.

عرق کاسنی را کی بخوریم؟

عرق کاسنی را کی بخوریم؟

میزان مصرف عرق کاسنی در هر فرد با توجه بیماری، نوع داروهای مصرفی و نیاز بدنش متفاوت است. به طور کلی مصرف 1 یا 2 لیوان عرق کاسنی صبح قبل از صبحانه و ناشتا برای تأمین مواد معدنی بدن مناسب است و سبب تصفیه‌ی خون می‌شود.

خوردن عرق کاسنی به همراه آب و گلاب نیز یکی از بهترین روش‌های مصرف این نوشیدنی است. همچنین به دلیل سردی آن بهتر است با عسل یا خرما خورده شود.

خواص عرق کاسنی

همانطور که اشاره کردیم، کاسنی سرشار از اینولین (نوعی فیبر محلول در آب)، انواع ویتامین و مواد معدنی است که سبب شده است این گیاه خواص درمانی بی‌نظیری داشته باشد.

در این بخش می‌خواهیم به برخی از خواص عرق کاسنی بپردازیم.

اگر تمایل به طریقه مصرف عرق نعنا – خواص عرق نعناع برای زنان و مردان دارید، این مقاله را از دست ندهید.

1. عرق کاسنی برای کبد چرب

کبد مسئولیت پاکسازی بدن را به عهده دارد و با کنترل و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

عرق کاسنی به دلیل تتراکلروکربنی که دارد می‌تواند باعث بهبود عملکرد کبد شده و التهاب کبد چرب را کاهش دهد. همچنین با دفع کردن سموم بدن از ادرار، به کارایی بهتر و موثرتر کبد کمک می‌کند.

2. عرق کاسنی برای تقویت قلب

عرق کاسنی کلسترول خون را کاهش می‌دهد و به همین دلیل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود. مطالعات، نشان داده است که مصرف عرق کاسنی به طور منظم سبب بهبود عملکرد قلب و جلوگیری از بیماری‌های اکسیداتیو می‌شود.

3. عرق کاسنی برای تقویت دستگاه گوارش

اینولین موجود در کاسنی خاصیت پروبیوتیکی دارد و در درمان مشکلات گوارشی مؤثر است. پروبیوتیک‌ ها نوعی باکتری هستند که پس از ورود به بدن اثرات مفیدی برای بدن ایجاد می‌کنند. عرق کاسنی نیز این ویژگی را دارد و به رفلاکس معده، دل درد، رفلاکس معده و تسهیل گوارش کمک می‌کند.

4. خاصیت ضد سرطانی

عرق کاسنی به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و فروکتان‌هایی که دارد خواص ضد سرطانی دارد و در کاهش رشد سلول‌های سرطانی اثرگذار است. مصرف این عرق گیاهی راهی آسان و طبیعی برای مبارزه با سرطان روده و پستان است.

5. خواص عرق کاسنی برای مردان

خواص عرق کاسنی برای مردان

عرق کاسنی برای مردان خواص بسیار مهمی دارد که تنظیم هورمون‌ها و افزایش حجم اسپرم‌ها از جمله آن است! این امر باعث می‌شود تا قدرت باروری مردان بیشتر شده و همچنین میل جنسی آنها افزایش یابد.

پس مردانی که با مشکلاتی مانند سردی مزاج روبرو هستند می‌توانند از خواص عرق کاسنی بهره ببرند.

برای آشنایی با لیست پرمصرف ترین عرقیات گیاهی می‌توانید از طریق این قسمت اقدام کنید.

6. کاهش استرس

عرق کاسنی که عصاره‌ی گیاه کاسنی است خاصیت آرام‌بخشی دارد و مصرف آن به خواب راحت کمک می‌کند. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این نوشیدنیِ دارویی، استرس و خطرات ناشی از آن را در بدن کاهش می‌دهد. مصرف این عرق گیاهی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و سبب تقویت حافظه می‌شود.

7. عرق کاسنی و لاغری!

فیبر و اینولین موجود در عرق کاسنی به درمان یبوست کمک می‌کند و دفعات دفع را افزایش می‌دهد. هم‌چنین مصرف عرق کاسنی احساس سیری به فرد می‌دهد و اشتها را کاهش می‌دهد و به این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند.

8. خواص عرق کاسنی برای زنان

عرق کاسنی می‌تواند به بهبود عملکرد و سلامت رحم کمک زیادی کند و باعث تنظیم هورمون‌های زنانه در بدن شود. همچنین این عرق می‌تواند باعث تنظیم چرخه قاعدگی در زنان شود.

در کل می‌توان گفت مصرف عرق کاسنی در خانم‌ها مشکلات مربوط به قاعدگی را برطرف می‌کند و سبب تعادل هورمون‌های زنانه می‌شود. هم‌چنین این عصاره‌ی گیاهی در پیشگیری از سرطان پستان نیز مؤثر است.

9. تقویت عضلات و استخوان

وجود مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم در عرق کاسنی سبب تقویت استخوان‌ها و عضلات می‌شود. مصرف عرق کاسنی از تحلیل رفتن عضلات و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و سبب سلامت و افزایش تراکم استخوان و استحکام دندان می‌شود.

10. کاهش قند خون

مصرف عرق کاسنی در کاهش قند خون و پیشگیری از دیابت مؤثر است. مصرف منظم این نوشیدنی ِگیاهی، سطح قند خون را در بدن کاهش می‌دهد و از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

11. عرق کاسنی برای جوش

عرق کاسنی برای جوش

عصاره‌ی کاسنی برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه و جای پوست را بهبود می‌بخشد و به دلیل خواص جوان‌سازی و ضد پیری که دارد سبب شادابی و سلامت پوست می‌شود. عرق کاسنی هم‌چنین خواص ضد قارچی دارد که برای از بین بردن برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما مفید است.

همچنین می‌توانید طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای لاغری را از این قسمت مشاهده کنید.

عوارض عرق کاسنی

اگر در مصرف عرق کاسنی حد تعادل را رعایت نکنید ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید، تعدادی از این مشکلات عبارتند از:

  • مصرف خودسرانه‌ی عرق کاسنی در دوران بارداری ممکن است منجر به سقط جنین شود.
  • عرق کاسنی با برخی از داروهای شیمیایی تداخل دارویی دارد. برای مثال مصرف هم‌زمان داروی دیابت و عرق کاسنی سبب کاهش بیش از حد قند خون خواهد شد.
  • اگر به تازگی جراحی انجام دادید، مصرف عرق کاسنی به شما پیشنهاد نمی‌شود و در صورت لزوم با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

قبل از مصرف عرق کاسنی مطمئن شوید که به مصرف آن آلرژی نداشته باشید زیرا واکنش‌های آلرژیک برایتان در پی خواهد شد. در کل مصرف هر ماده غذایی یا دارویی وقتی در حد تعادل نباشد مشکلات زیادی را برای بدن و سلامتی شما به همراه خواهد داشت.

خرید عرق کاسنی

خرید عرق کاسنی

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، عرق کاسنی عصاره‌ی گیاه کاسنی است که خواص درمانی فراوانی دارد. مصرف این عرق گیاهی سبب کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان نقرس و هپاتیت، شادابی پوست و پاکسازی کبد می‌شود.

برای خرید عرق کاسنی و اطلاع از قیمت آن می‌توانید به بازرگانی گیاهینه مراجعه نمایید. گیاهینه یک مجموعه‌ی فعال و پیشرو در عرضه‌ی محصولات گیاهی و عرقیجات است که محصولاتی با بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مجموعه با امکان خرید آنلاین و ارسال محصولات به سراسر کشور، به شما کمک می‌کند تا به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره به وب‌سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها