عدس پلو مجلسی
طرز تهیه عدس پلو مجلسی
17 اسفند 1401
بهترین غذاهای ماه رمضان برای سحری
برای سحری چی بخوریم که گرسنه نشویم؟
20 اسفند 1401

برنج ریزتو چیست؟

آخرین بروز رسانی 20 اسفند 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

برنج ریزوتو (Risotto)

برنج ریزوتو، درشمال ایتالیا جزو غذاها‌ی مخصوص بشمار می‌رود که با روش های مختلفی مانند: عصاره قارچ، گوشت، سبزیجات، مرغ یا ماهی می‌‌شود آن را طعم‌دار کرد؛ برنج ریزوتو همچنین غذایی سنتی است که به صورت پیش غذا می‌تواند خورده شود. اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی برنج‌ ریزوتو کسب کنید با ما در سایت گیاهینه همراه باشید.

ارزش غذایی برنج ریزوتو در هر ۱۰۰ گرم

کالری: 166
چربی: G۷
سدیم: mG۳۲۲
کربوهیدرات: ۲۰G
فیبر: 0.3G
قندها: 0.1G
پروتئین: G ۲/۵

مواد اولیه برای پخت برنج ریزوتو همراه مرغ و قارچ برای ۶ نفر

برنج ریزوتو ۴۰۰ گرم
مرغ ۳۵۰ گرم
قارچ ۳۵۰ گرم
پنیر رنده شده پارمزان کاله ۱۰۰ گرم
پیاز خرد شده یک عدد
سیر پنج حبه
کره ۱۰۰ گرم
عصاره مرغ ۱۴۰ گرم
جعفری خرد شده به مقدار دلخواه

طرز تهیه برنج ریزتو

مرحله اول

یک قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید و کره را ذوب کنید. سیر و پیازی که از قبل خرد کردید را تفت دهید تا از حالت خام بودن بیرون بیایند و در عین حال قارچ را خرد کنید به پیاز و سیر اضافه کنید.
مرحله دوم

برنج شسته نشده را در قابلمه اضافه کنید و با باقی مواد مخلوط کنید. بعد از چند دقیقه تفت دادن عصاره مرغ و یک پیمانه آب‌جوش را اضافه کنید. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید از مقداری پودر فلفل قرمز تند در غذاهایتان استفاده کنید.

یکی از نکته‌های مهم در پخت برنج ریزوتو این است که آب باید در هنگام پخت کم کم و به همراه مقداری نمک اضافه شود.

مرحله سوم

در همین حال، داخل تابه اندکی کره بریزید؛ و سپس مرغ را به صورت ابعاد کوچک خرد کنید و با اندکی سیر خرد شده و نمک تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی برنج از حالت سفتی به نرمی رسید شعله گاز را خاموش کنید و در آن را باز بگذارید. یادتان باشد که برنج ریزوتو در هنگام پخت به دلیل لعاب انداختن حالت چسبندگی به خود می‌گیرد. بعد از ۵ دقیقه پنیرپارمزان را به برنج اضافه کنید. مرغی را که مزه‌دار کردید را روی پنیر ریخته و با مقداری جعفری خرد شده غذا را تزئین کنید.

طرز پخت برنج ریزوتو به همراه کدوحلوایی برای ۴ نفر

مواد لازم
برنج ریزوتو ۳۰۰ گرم
کدو حلوایی ۴۰۰ گرم
پیازچه ۸ عدد
کره ۳۰ گرم
زیره ۲ قاشق چای خوری
عصاره سبزیجات ۱ لیتر
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پنیرپارمزان رنده شده ۱۰۰ گرم
گشنیز خورد شده اندازه دلخواه

طرز تهیه

مرحله اول

فر را از قبل با درجه ۱۸۰ درجه گرم کنید. کدو حلوایی را به صورت نگینی خرد کرده و روی سینی فر بچینید. مقداری آب روی آنها بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

مرحله دوم

روغن زیتون‌ و کره را با حرارت ملایم گرم کنید. پیازچه و سیر خورد شده را اضافه کنید؛ هنوز که قهوه‌ای نشدند برنج ریزوتو را با کره حدود ۱ دقیقه مخلوط کنید.

مرحله سوم

حالا نصف لیوان عصاره سبزیجات را داخل برنج بریزید و هر چند دقیقه آن را هم بزنید این کار را تکرار کنید تا عصاره سبزیجات تمام شود و برنج به خوبی آن را جذب خود کند. این کار حدود ۲۵ دقیقه زمان می‌برد.

مرحله چهارم

حتما نگاه کنید که برنج پخته شده باشد. اگر هنوز پخته نشده مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب پخته شود حالا پنیررنده شده، کدوحلوایی و گشنیز خرد شده را اضافه کنید وبه آرامی هم بزنید. این غذا کاملا آماده است نوش‌جان کنید.

کلام آخر
مشتریان گرامی می‌توانند برای خرید انواع ادویه به لیست قیمت سایت گیاهینه و یا به صفحه‌ محصول این محصولات فروشگاه مراجعه کنید؛ و همچنین می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰ و یا۵۰۱۰۰۴۵ ۰۳۱۹با پشتیبانی سایت گیاهینه در تماس باشند و همچنین می‌توانند سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند تا ما با کمترین هزینه و در اسرع وقت سفارش آنها را تحویل دهیم.

ثبت سفارش سریع محصولات گیاهینه

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها