دمنوش گیاهی و سرما خوردگی
معرفی بهترین دمنوش گیاهی برای سرماخوردگی
25 اسفند 1401
ادویه عمده از کجا بخرم؟
ادویه عمده از کجا بخرم؟ | خرید و فروش ادویه جات عمده با بهترین قیمت بازار
27 اسفند 1401

مویز چیست؟ بهترین زمان خوردن مویز برای لاغری کی است؟

مویز چیست و چه خواصی دارد

آخرین بروز رسانی 30 مهر 1402 توسط Fateme amooshahi

کشمش در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است! مویز نیز یک نوع کشمش سیاه است که دارای خواص بی نظیری برای بدن انسان می‌باشد.

اساسا کشمش انگور خشکی است که می‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری و استفاده کرد! انگور و کشمش به طور طبیعی منابع غنی از چندین ترکیب گیاهی قدرتمند هستند که به شما در سلامت پوست، مو و سلامت کلی بدن کمک می‌کنند!

در حالت کلی به کشمشی که از خشک کردن انگور سیاه به دست می‌آید، مویز گفته می‌شود. که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است مویز خواص زیادی در سلامت بدن و رفع بیماری‌ها و مشکلات بدن دارد، در ادامه به بررسی بیشتر درباره انواع مویز و خواص مویز می‌پردازیم اگر شما هم مثل من مشتاق هستید تا درباره این موضوع اطلاعاتی کسب کنید پس با ما در سایت گیاهینه همراه باشید.

انواع مویز

مویز دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آنها از یک انگور خاص و تحت شرایط هاصی به دست می‌آیند.

  1. کشمش سیاه

کشمش سیاه نام دیگر آن مویز است. رایج‌ترین نوع کشمش است که معمولا در خانه مصرف می‌شود که اندازه آن غالبا از 1.5 سانتی متر تا 2.5 سانتی متر و خوردن آن به صورت گوشتی و جویدنی است.

  1. کشمش کورینث

مویز زانتیا یونانی یکی از کشمش‌هایی است که خیلی شیرین نیست. این نوع کشمش بسیار به کشمش سیاه شباهت دارد اما اندازه آن کوچک‌تر از کشمش است.

  1. کشمش سلطانا

کشمش سلطانا در مقایسه با کشمش، رنگ روشن‌تر و اندازه کوچک‌تری دارد. ما به علاوه آن‌ها را “کشمش طلایی یا سلطان” می‌نامیم.

  1. کشمش قرمز

کشمش قرمز خوشمزه‌ترین انواع کشمش‌ها است که از انگور قرمز به دست آمده، مردم آن را از انگورهای قرمز بدون هسته شعله‌ای استخراج می‌کنند و به همین علت است که به آن کشمش شعله‌ای نیز می‌گویند.

  1. کشمش سبز

کشمش سبز نازک اما دراز است و غالبا سبز تیره است. آن‌ها آبدار، پر از مواد مغذی فیبر هستند. کشمش سبز در سراسر خاورمیانه و آسیای مرکزی تولید کرده می‌شود.

گیاهینه

تاثیر کرونا بر قیمت و تجارت کشمش

مهم‌ترین خواص مویز

اگر می خواهید علائم پیری را حتی پس از رسیدن به اواخر سی سالگی متوقف کنید، مصرف منظم کشمش سیاه یا مویز انتخابی عالی برای شما خواهد بود. در اینجا خواص مویز را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • ضد سرطان
  • جلوگیری از آلزایمر
  • تنظیم کننده فشارخون
  • تامین انرژی
  • جلوگیری از بیماری‌های کبد
  • درمان کم خونی
  • پیشگیری از پوسیدگی درمان
  • لطافت پوست
  • درمان اختلالات جنسی
  • کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • درمان عفونت‌ها

خواص مویز برای مردان

یکی از خواص تاثیرگذار مویز روی بدن مردان است. از همین رو مصرف منظم مویز برای پسر بچه‌ها و مردان بسیار توصیه می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده، خواص مویز برای مردان و مصرف آن در میان مردانی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند رضایت بخش بوده چرا که مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در این میوه به تقویت قوای جنسی کمک شایانی خواهد کرد.

از جمله خواص مویز برای مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تعداد اسپرم‌ها
  • ازبین بردن ضعف و بیحالی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات
  • کاهش فشار خون
  • افزایش توانایی های جسمی و فیزیکی

تصفیه خون

پوست بدون عیب چیزی است که هر فردی آرزوی آن را دارد. یکی از دلایل شادابی پوست، تصفیه خون است. مویز باعث تصفیه خون و پاک کردن آن از آلودگی‌ها و سمومی که منجر به خشکی، آکنه و پوستی غیرجذاب می‌شود. اینجاست که اهمیت کشمش سیاه آشکار می‌شود.

مویز به عنوان منبع عالی از آنتی اکسیدان های طبیعی، عملکرد کبد و کلیه را تسریع می‌کنند. علاوه بر این، رادیکال‌های آزاد مضر را از بدن ما حذف کرده و آن را به طور کامل سم زدایی می‌کنند. همه اینها برای داشتن پوستی تمیز و شفاف مفید هستند.

به تعویق انداختن پیری

کشمش سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین فیتوکمیکال های ضروری است. هر دوی این ترکیبات قادرند از سلول های پوست ما در برابر آسیب های احتمالی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آلودگی بیش از حد و غیره محافظت کنند. از آنجایی که آنها می توانند با مبارزه با رادیکال های آزاد از تجزیه دی اکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) سلول های پوست ما جلوگیری کنند، ایمنی ما بالا می رود و خاصیت ارتجاعی فیبرهای عضلانی ما تا حد زیادی افزایش می یابد. در نتیجه، ما می توانیم به طور موثر از پیری زودرس جلوگیری کنیم.

خواص مویز در دوران بارداری

استفاده کردن مویز در دوره بارداری فواید زیادی دارد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که برای مصرف کردن آن در این دوره حتما با پزشک خود در میان بگذارید از جمله خواص مویز در بارداری می‌شود موارد ذیل را نام برد.

  1. استحکام استخوان‌ها
  2. مراقبت از دندان
  3. وزن‌گیری
  4. درمان یبوست
  5. جلوگیری از سرطان
  6. انرژی بالا
  7. تقویت کردن سیستم ایمنی
  8. پیشگیری از رفلاکس اسید
  9. هضم آسان
  10. درمان کم خونی

خواص مویز برای لاغری

یکی دیگر از خاصیت‌های مویز سیاه برای بدن کمک به کاهش وزن می‌باشد. این مواد غذایی باعث چاقی نمی‌شود. البته به این شرط که بعد از استفاده از کشمش، غذای دیگر مصرف نشود. مویز سرشار ار فیبر است زمانی که شما هوس آن را می‌کنید، احساس سیری و تمایل کمتری به خوردن غذاهای پرچرب می‌کنید. اگر قصد لاغری دارید بهتر است گردو و کشمش را برای شام مصرف کنید. این ماده مغذی ارزشمند، نه تنها باعث کاهش وزن می‌شود بلکه مواد معدنی بدن را نیز تامین می‌کند.

طرز تهیه عدس پلو مجلسی

مصرف مویز چه تاثیری روی پوست دارد؟

این فراورده‌ی انگور روند پیری را کاهش خواهد می‌دهد و باعث از بین رفتن خطوط روی پوست می‌شود و به پوست شما لطافت و شادابی می‌بخشد.

فرق کشمش و مویز چیست؟

از مویز می‌شود در داخل مواد کیک، دسرها، تهیه اسموتی‌ها و حتی روی سالادها استفاده کرد.

مویز سیاه سرشار است از مواد مغذی و معدنی و با مصرف آن بخش بسیاری از مواد مغذی به بدن می‌رسد جالب است که بدانید خشک کردن انگور هیچ گونه تاثیر منفی روی خواص آن ندارد و به جرات می‌توان گفت که باعث افزایش کارایی آن می‌شود.

کشمش یا مویز، فاقد کلسترول و چربی است و دارای مقدار اندکی سدیم است، اما در عوض دارای مواد معدنی و ویتامین‌ها زیادی می‌باشد. کشمش سرشار از پتاسیم، آهن، کلسیم، ویتامین‌های گروه B و اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 است. به علاوه منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان است.

اما پرخاصیت‌ترین و باکیفیت‌ترین مویز، مویزی است که از انگور کم دانه و پرگوشت تهیه شود. مویز به دلیل داشتن موادی مثل آنتوسیانین و پلی‌فونیک برای جلوگیری از سرطان و آلزایمر توصیه می‌شود. مقدار زیاد آنتوسیانین موجب شده است که ارزش آن در مقایسه با کشمش انگور سبز به مراتب کامل‌تر باشد.

بهترین زمان برای مصرف مویز چه موقع است؟

اگر می‌خواهید از همه مزایای مویز سیاه بهرمند شوید بهتر است هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید.

کلام آخر

مویز سیاه یا انگور سیاه خشک شده یکی از دیگر نعمت‌های طبیعت به بشر است تا با مصرف مداوم آن به صورت ناشتا از بروز خیلی از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. تلاش کنید مصرف آن را در برنامه روزانه‌ی خود داشته باشید. اما شما می‌توانید برای خرید و قیمت مویز کیلویی به سایت گیاهینه مراجعه کنید فروشگاه گیاهینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا تازه‌ترین انواع مویز را  به مشتریان و خریداران به صورت کیلویی و عمده عرضه می‌کند.

ثبت سفارش سریع محصولات گیاهینه

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها