خواص انجیر خشک گیاهینه
خواص انجیر خشک برای رحم + خواص کلی انجیر خشک
6 آذر 1402
جینسینگ چیست؟ - طریقه مصرف جینسینگ چگونه است؟
طریقه مصرف جینسینگ برای نعوظ – طریقه مصرف جینسینگ
21 آذر 1402

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی – خواص دمنوش آویشن

آخرین بروز رسانی 18 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

دمنوش آویشن یک نوشیدنی بسیار مفید و مقوی برای روزهای سرد زمستانی به شمار می‌رود. این دمنوش یکی از دمنوش‌های گیاهی محبوب است که خواص بسیار زیادی برای بدن انسان خصوصا در فصل‌های سرد سال دارد.

خیلی‌ها این دمنوش را به عنوان یک نوشیدنی آرام بخش برای قبل از خواب می‎شناسند اما خوب است بدانید که درون برگ‌های آن آنتی‌اکسیدان‌های زیادی وجود دارد، قهرمانان گمنامی که با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می‌کنند.

بنابراین، یک فنجان از این دمنوش فقط برای آرامش بخشی مفید نیست. چایی آویشن یک تقویت کننده بالقوه برای سیستم ایمنی شما و همچنین یک مسکن قوی برای ذهنی آرام‌تر است.

در دنیای ادویه جات و گیاهان دارویی، چای آویشن نه تنها به خاطر عطر و طعم دلپذیر و طعم خاکی‌اش، بلکه به دلیل فواید بی‌شماری که برای سلامتی به همراه دارد، متمایز است.

امروز خواص دمنوش آویشن را برای شما بازگو کرده و نحوه درست کردن دمنوش آویشن برای سرماخوردگی را به شما آموزش خواهیم داد.

خواص دمنوش آویشن چیست؟

خواص دمنوش آویشن چیست؟

1. سرشار از آنتی اکسیدان

دمنشو آویشن دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار زیادی است که دلیل اصلی خواص این نوشیدنی به حساب می‌آیند.

آویشن سرشار از ترکیباتی مانند تیمول و کارواکرول است و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان‌ها دفاع طبیعی بدن در برابر استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهند، به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می دهند.

آویشن شیرازی | خواص آویشن شیرازی و تفاوت آویشن کوهی و شیرازی چیست؟؟؟

پس نوشیدنِ روزانه یک فنجان چای آویشن می‌تواند از بدن شما دربرابر مقابله با فرآیندهای اکسیداتیو مضر، به سلامت شما کمک کند.

2. تقویت سیستم ایمنی

دمنوش آویشن فقط یک نوشیدنی آرام بخش نیست. این دمنوش یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما است. چای آویشن سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات تقویت‌کننده سیستم ایمنی است که می‌تواند به تقویت دفاعی بدن شما در برابر بیماری‌های رایج کمک کند.

خواص آویشن گیاهینه

خواص ضد میکروبی آویشن، به ویژه تیمول نیز پتانسیل زیادی برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها را به بدن ارائه می‌دهد.

مصرف منظم دمنوش آویشن می‌تواند گامی پیشگیرانه برای حفظ سلامتی باشد، به خصوص در فصول سرماخوردگی و آنفولانزا.

یکی از مسائلی که در دوران کرونا بسیار اهمیت پیدا کرد خواص دمنوش آویشن در رابطه با درمان کرونا بود که در مقاله مربوطه می‌توانید درباره آن بخوانید.

3. خواص آویشن برای ریه

آویشن سابقه طولانی استفاده در طب سنتی برای بهبود سلامت تنفسی دارد و برای بهره بردن از این خاصیت، به صورت دمنوش یا چایی نیز استفاده می‌شود.

خواص خلط آور طبیعی این چای آن را به یک درمان مناسب برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و احتقان تبدیل کرده است. استنشاق بخار یک فنجان چای آویشن داغ نیز می‌تواند با کمک به پاکسازی مجرای بینی و آرام کردن گلوی تحریک‌شده، سیستم تنفسی را بهبود ببخشد.

4. خواص اویشن برای معده

آویشن فقط یک ادویه برای آشپزی نیست. این ادویه وقتی به صورت دمنوش مصرف شود می‌تواند با تولید شیره‌های گوارشی به هضم غذا و به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک کند.

همچنین دمنوش آویشن دارای خواص ضد نفخ است، به این معنی که ممکن است به کاهش گاز و کاهش ناراحتی بعد از غذا کمک کند. افزودن چای آویشن به برنامه روتین غذایی و نوشیدن آن پس از غذا می‌تواند یک راه ساده اما موثر برای بهبود سلامت دستگاه گوارش باشد.

5. کاهش استرس و افزایش آرامش

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

چای آویشن فراتر از خواصی که برای سلامتی فیزیکی بدن دارد می‌تواند منبع آرامش بخشی نیز برای ما باشد.

خواص آرام بخش ملایم آویشن می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و آن را به نوشیدنی ایده آلی برای استراحت پس از یک روز طولانی تبدیل کند. گنجاندن چای آویشن در برنامه روزانه شما می‌تواند به پایین آمدن سطح استرس کلی شما کمک کند.

6. سرشار از مواد مغذی ضروری

آویشن حاوی ویتامین‌های ضروری، از جمله ویتامین C است که به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. علاوه بر این، آویشن مواد معدنی مهمی مانند آهن، منگنز و کلسیم را فراهم می‌کند که به سلامت و شادابی کلی کمک می‌کند.

با نوشیدن دمنوش آویشن، نه تنها از یک دم نوش خوشمزه لذت می‌برید، بلکه مواد مغذی ضروری را نیز به بدن خود تزریق می کنید.

7. خواص ضد التهابی

التهاب یک فاکتور مشترک در مسائل مختلف سلامتی، از بیماری‌های مزمن گرفته تا ناراحتی های روزمره است. دمنوش آویشن به دلیل اثرات ضد التهابی آن شناخته شده است و به طور بالقوه به کاهش التهاب در کل بدن کمک می‌کند.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آویشن برای چی خوبه ؟ – خواص آویشن برای زنان و مردان را مطالعه کنید.

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی گیاهینه

چای آویشن، در مقایسه با دیگر چای‌ها و قهوه، به دلیل فواید آن مورد تحسین قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم، دمنوش آویشن می‌تواند گزینه مناسبی برای مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلونزا باشد.

اگر برای شما نیز سوال است که برای آماده کردن دمنوش آویشن از چه آویشنی استفاده کنید توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید: آویشن: بهترین نوع آویشن در ایران کدام نوع است؟ آویشن برگ پهن شیرازی.

در کل می‌توان گفت دمنوش اویشن یک ابزار قوی برای تقویت سیستم ایمنی شما است.

تحقیقات زیادی تاثیر دمنوش آویشن را در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا روشن می‌کند. خوب است بدانید که دمنوش آویشن فقط یک درمان نیست. بلکه یک اقدام پیشگیرانه، مملو از خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است..
برای آماده کردن دمنوش آویشن برای سرماخوردگی ابتدا بهتر است یک قاشق غذاخوری آویشن را در قوری بریزید و سپس نصف قاشق چایخوری زنجبیل به آن اضافه کنید.

داخل قوری دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا ده دقیقه الی یک ربع دم بکشد. سپس دمنوش را با عسل یا نبات میل کنید.

ترکیب زنجبیل با آویشن به شدت روی تقویت سیستم ایمنی در برابر آنفلونزا و سرماخوردگی تاثیر می‌گذارد و یک گزینه عالی برای این مورد به حساب می‌آید.

همچنین بهتر است این دمنوش را صبح به صورت ناشتا میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

کلام آخر

در پایان، دمنوش آویشن را می‌توان یک اکسیر همه کاره دانست که از نقش خود به عنوان یک نوشیدنی گرم فراتر می‌رود.

دمنوش آویشن سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند با بسیاری از بیماری‌های گوارشی و تنفسی مقابله کند و بدن را در برابر این بیماری‌ها ایمن کند. فراموش نکنید که برای درست کردن دمنوش آویشن می‌توانید از آویشن کوهی استفاده کنید که بسیار مفید و پرخاصیت است.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها